Gå til innhold

Hvilke av dine forfedre har det fineste navnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver med litt slektsforskning og har kommet fram til en del navn som er fine, selv om de er litt gammeldagse (naturlig nok!).

Har du noen forfedre med fine/spesielle navn? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en "formor" litt tilbake i slekta som heter Olava. Det syns jeg er fint!

:)

Skrevet

Jammen om jeg vet,interessant:)Men mormoren min het Oline.Det syns jeg er et nydelig navn :)

Skrevet

Anton! :jepp:

Gjest Purple Haze
Skrevet (endret)

Hadde en tipp-tipp-et-eller annet som het Finkel! Ikke at det er så fint, men veldig spesielt og morsomt.

Endret av Purple Haze
Skrevet

Det er ikke uvanlig, men jeg er veldig glad i min farfars navn, han het Trygve. Det høres så stabilt, tillitsvekkende og snilt ut.

Skrevet

Liker min bestefars navn, Erling - det har nok veldig mye med hvem han er som person. Liker navnet automatisk bedre når man liker personen!

Morfar er verdens skjønneste, han er virkelig en søt, gammel mann! Typisk av de gode som er i filmer som bare virker koselige. Dermed liker jeg navnet hans og, Einar :hjerte:

Sambo sin bestefar har et litt mer spesielt navn, Engel! :engel:

En oldefar av meg het Gregers, det navnet elsker jeg! Det er noe jeg virkelig kunne ha tenkt å navnet mitt eget framtids-barn :)

Skrevet

Olefaren min het Alfred, det synes jeg er et koselig navn :)

Skrevet

Topp-tre listen på damenavn blir:

Alvilde ( mormor)

Katarina( oldemor)

Johanna ( tippoldemor)

Og tipptippoldemor var Petra....

Skrevet

i min familie har vi

Olai

Alice

Oskar Ludvig

Mikkel

Melkor

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

En av mine tipper het Constanse, vurderer å ta det som mellomnavn, jeg synes det er kjempepent.

Skrevet

Ts, hva har du funnet så langt da?

Har oxo ei som het Polla Mildred :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

Liker Albert utrolig godt, det er nok ikke lenger tilbake en min bestefar. Men enda lenger uti har jeg en som het Kurt Hugo. Ikke en favoritt men syntes det var et litt morsomt navn :D

Skrevet

Topp-tre listen på damenavn blir:

Alvilde ( mormor)

Det heter datteren min, som er oppkalt etter sin oldemor. Jeg er så glad i det navnet!!

Skrevet

Har mange fine og noen rare navn i familien bakover.

Mange Anna, Hanna og Johanne. En Tora, som er et nydelig navn synes jeg. En Martha. Et par Ole Elias, en Ola, mange Andreas, en Edvin og en Erik og langt tilbake er det faktisk en Saxe. Jeg har også en Brittanus og en Oluffa, samt noen Berta og Gunda og slikt.

Skrevet

Liker min bestefars navn, Erling - det har nok veldig mye med hvem han er som person. Liker navnet automatisk bedre når man liker personen!

Jeg har og en bestefar Erling :jepp: Og så er det en Charles, ei Amalie, ei Nomi Laura. Er nok noen flere fine navn jeg ikke kommer på i farta. Må ta for meg Farmor en gang ved anledning, og skrive ned litt navn.

Skrevet

Oldemor het Lovise :rødme:

Skrevet

Mitt favorittnavn i slekta er Ottar! Det er så trygt og tillitsvekkende at jeg blir helt varm innvendig.

Skrevet (endret)

Jag hadde en tip tip oldemor som het Oluffa, og en oldemor som het Olufine jeg synes disse navne er litt spesielle/morsome :)

Endret av Fashiondiva
Skrevet

Farfaren min heter Johannes. :rødme: Elsker det navnet, og kunne godt tenkt meg det som et alternativ til kreket, men mannen liker det dessverre ikke. :snurt: Dessuten har jeg en grand-onkel som heter Ben. Det er kult. :Nikke:

(Jeg har også en oldemor som het Ølborg. :hoho: )

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...