AnonymBruker Skrevet 15. desember 2010 #1 Skrevet 15. desember 2010 Jeg og min samboer leier et hus, vi har leid det siden i sommer. Da vi var på visning så vi at deler av huset hadde en masse ting liggenes, hans ting. Han sa at dette skulle fjærnes. I kontrakten står det også at vi har krav på hele huset + en bod ute. Vi har måtte sette ting ute i den boden fordi han ikke har ryddet vekk tingene i huset, som han sa han skulle gjøre her tilig i sommer. Nå viser det seg at mange av tingene våre vi måtte sette i boden har blitt ødelagt, musespist og med mugg på. Har vi krav på at han erstater de tingene som har blitt ødelagt?
Octavia Skrevet 16. desember 2010 #2 Skrevet 16. desember 2010 Dere valgte jo selv å sette deres ting ut i boden, og det gjør det litt vanskelig. Skjønner grunnen til at dere satte det ut, men dere burde satt utleiers ting ut i stedet, og gitt ham beskjed om hvor det var. Jeg vet, jeg vet, dette er etterpåklokskap..... Ta i allefall kontakt med utleier nå med en gang forholdet er oppdaget. Ble det opplyst at boden var fuktig og at ting ikke kunne oppbevares der?
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2010 #3 Skrevet 16. desember 2010 Dere valgte jo selv å sette deres ting ut i boden, og det gjør det litt vanskelig. Skjønner grunnen til at dere satte det ut, men dere burde satt utleiers ting ut i stedet, og gitt ham beskjed om hvor det var. Jeg vet, jeg vet, dette er etterpåklokskap..... Ta i allefall kontakt med utleier nå med en gang forholdet er oppdaget. Ble det opplyst at boden var fuktig og at ting ikke kunne oppbevares der? Nei, det sa han ingenting om. Han sa at vi kunne jo sette de mindre viktige tingene i boden så lenge frem til han fikk rydde ut tingene i huset. Men han nevnte ingenting om at de kunne bli ødelagt der inne.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2010 #4 Skrevet 16. desember 2010 Nei, det sa han ingenting om. Han sa at vi kunne jo sette de mindre viktige tingene i boden så lenge frem til han fikk rydde ut tingene i huset. Men han nevnte ingenting om at de kunne bli ødelagt der inne. Tenke selv!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå