Gå til innhold

Hjelp! Trenger snarlig hjelp med mob .tlf

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en Nokia mobil som er et par år gammel. Nå har det plutslig kommet et headsetsymbol øverst i det venstre hjørnet på skjermen, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å fjerne det! Tlf ringer på laveste volum, men når jeg svare hører jeg ikke de i andre enden. Har forsøkt å slå av/på, ta ut batteri og simkort for å sette det inn igjen, men uten effekt. Bladd rund på tlf uen å finne ut hvordan dette kan fjernes.

Noen som vet hvordan symbolet er kommet, og hva jeg kan gjøre for å fjerne det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg antar mobilen tror at headset er koblet til. Har den en veldig bred kontakt under, lik denne? Når man kobler til headset eller carset blir telefonen informert om dette ved at to eller tre av flatene i den ene enden kobles sammen. Noe annet som skaper kontakt mellom disse vil gi telefonen samme inntrykk, selv om selve headsettet mangler. Se om det har klebet seg noe rusk på kontakten, eventuelt skrubb med en q-tip (gjerne med noe løsemiddel på) for å fjerne eventuelle kortslutninger mellom flatene.

Skrevet

Jeg vet ikke om det vil hjelpe, men har du forsøkt å koble headsettet til og fra telefonen igjen? Skjer det noen endring da? Tenkte det kanskje kunne føre til at telefonen gjenoppretter innstillingene for headsettet.

Hvordan oppstod problemet ditt? Skjedde det helt plutselig, eller ble det slik etter at du hadde brukt headsett?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...