Gå til innhold

"Pliktvenner"

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har en venninne som jeg har vært masse sammen med på ungdomsskolen og som tilhører samme gjeng som meg. I de siste par årene har vi ikke hatt så mye kontakt og når kjæresten hennes er i nærheten, blir det bare stopp i all kommunikasjon. Når min samboer og jeg skal gifte oss, er vi veldig usikre på hva vi skal gjøre med denne venninnen og kjæresten hennes. Kuvertprisen kommer til å bli ca 800 kr. Vi skal invitere tre andre venner fra samme gjeng med ektemenn/samboere. Kan jeg invitere venninnen min og ikke kjæresten? De bor ikke sammen. Egentlig har jeg ikke lyst til å invinere henne heller, men det går liksom ikke å komme unna...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å be dem til kaffen - da blir det jo ikke så dyrt og så får de vært med de også?! icon_smile.gif12

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er jo en kjempesmart måte å gjøre det på det. Vi ber kun de nærmeste til middag og venner o.l. til kaffe. Da blir det ingen sure miner med forskjellsbehandling heller. Og MYE billigere!

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi inviterte ikke venner som vi kun har litt omgang med - jeg ville ikke invitere bare for å invitere folk og jeg angrer så menn ikke på det .-)12

Gjest Anonymous
Skrevet

Problemet er det at vi ikke inviterer noen til kaffe. Enten får de komme eller ikke. Dessuten skal bryllupet holdes på en helt annen kant av landet enn der disse "pliktvennene" bor..

Gjest Anonymous
Skrevet

Da synes jeg ikke dere skal be noen av dem.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi kommer til å droppe sånne "pliktvenner" selv om vi faktisk var invitert i bryllupet til en av dem i fjor(de hadde 107 gjester til middag). Vi har ikke råd til å invitere alle og en hver, og prioriterer derfor de vennene vi har mest kontakt med nå.

Skrevet

Kanskje litt utenfor temaet, men hva er pliktvenner?? er dette tidligere venner som ikke betyr noe for dere lengre? Eller er dere venner med dem selv om dere ikke vil? -skjønner ikke helt dette begrepet, jeg...

Gjest Anonymous
Skrevet

Pliktvennen som vi har bedt, er en personen vi har hatt god kontakt med før kjærester er kommet inn i bilde. Det er nemlig ikke alle som har tid til venner når de har kjæreste.

Så da blir det litt vanskelig, for samtidig som en vil heve seg over det føler en seg snurt!! Og da blir det VANSKELIG

Skrevet

Min samboer har noen "plinkvenner" som jeg egentlig ikke vil be til mitt bryllup, men jeg syntes jeg må siden han vil. Har ikke hatt stor kontakt med de siden vi ble sammen, men før var de vist som erteris. Etter hva jeg har forstått er de venner av x'n hans! Vi skal be dem til kaffen for det blir liksom ikke noe xtra utgift. Eneste er at vi skal ha åpen bar, men jeg tror ikke fire personer har så mye å utgjøre der.

For min del hadde jeg ikke ofret de en tanke engang, men men... Ekteskapet handler jo også å føye seg litt, gjør det ikke??? *ler*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...