AnonymBruker Skrevet 15. desember 2010 #1 Skrevet 15. desember 2010 Jeg skriver timer for et arbeid jeg gjør og synes det er vanskelig å finne en timepris... Vil gjerne høre fra andre som tar seg timesbetalt - hvor mye tar dere? Du trenger ikke oppgi bransje, men gjerne hvor lang utdannelse og erfaring du har. På forhånd takk!
Kara W Skrevet 17. desember 2010 #2 Skrevet 17. desember 2010 Det kommer jo helt ann på jobben du gjør og hva dette skal dekke. Klipper du plenen til naboen og alle pengene går rett i lommen din er kanskje 100,- timen er OK pris. Jobber du for et konsulentbyrå som skal ha dekket lønn, arbeidsgiveravgift, kontorleie, telefon osv i tillegg til profitt så kan de kanskje finne på å fakturere 3000,- kr timen. Men får å gi noen konkrete eksempler: rørleggeren som var her forrige uke tok 650,- pr time + mva. Arkitekten vi bruker tar 750,- pr time + mva, mens regnskapsføreren tar 450,- + mva.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2010 #3 Skrevet 17. desember 2010 Jeg bruker å fakturere 3000 kroner per time + mva. 9 år høyere utdanning og 15 års erfaring.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2010 #4 Skrevet 17. desember 2010 Jeg fakturerer mellom 700 og 1600 kr i timen + mva, spørs litt hva slags rolle jeg har i arbeidet. Egentlig alt for billig med tanke på hva jeg gjør. Har vel en 5 års erfaring nå.
Nalla Skrevet 17. desember 2010 #5 Skrevet 17. desember 2010 Som Kara W skriver må du tenke gjennom f.eks om du har noen utgifter gjennom denne jobben. Kontorleie, internett, strøm, kjøp av utstyr, reprasjoner av utstyr, kontormateriell, annet materiell, evt. mva, arb.giver avgift. Hvis du er enkeltpersonforetak må du også legge inn for penger som skal brukes hvis du blir syk. I tilegg mener jeg du må ta hensyn til om det er lange prosjekter, eller bare noen få time (dette kan begrunnes med den risikoen du tar ved korte prosjekter, altså usikkerhet rundt fremtidlig lønn, mens du ved et langtidsprosjekt vil minske den risikoen). Hva skatter du av inntekten? Eller mer nøyaktig, hvis du fakturerer en timespris, hva sitter du igjen med utbetalt på konto? Du bør sette deg ned å regne på det, og så kan du sjekke hva konkurrenter tar, for å sjekke hva du kan selge deg selv på istedet for konkurrentene. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå