AnonymBruker Skrevet 15. desember 2010 #1 Skrevet 15. desember 2010 Håper noen har gode råd til meg. Det har seg sånn at jeg har flyttet fra en leilighet der huseieren er en ganske spesiell type for å si det på den måten, og ikke særlig samarbeidsvillig. Jeg leste av strømmen før jeg dro ut døra, og leverte nøklene. I dag ringte jeg til E-verket for å si opp strømavtalen, men de ville ikke la meg få si opp.. De sa at enten må huseieren eller neste leieboer bestille strømmen over på sitt navn, eller så må huseieren bestille stenging av strømmen. Jeg ringte huseieren (han eier hele bygget) men han ville ikke gjøre noen av delene, jeg måtte ordne det selv sa han. Men e-verket vil ikke la meg si opp utenat huseieren ringer dem, siden måleren står i bygningen som han eier! Så nå sitter jeg her og blir ikke kvitt strømabbonementet i en leilighet som jeg ikke har nøkler til eller noe.. Aner ikke hva jeg skal gjøre, jeg kommer jo tilå fortsette å få strømregningene fra E-verket så lenge huseieren ikke samarbeider. Noen som har forslag, jeganer ikke hva jeg skal gjøre her..
feuerstein Skrevet 15. desember 2010 #2 Skrevet 15. desember 2010 Har du sagt til huseieren at e-selskapet kun vil høre på ham, ikke deg?
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2010 #3 Skrevet 15. desember 2010 Ja, jeg har sagt det, men han sier bare at dette må jeg ordne opp i. Han er fryktleig vanskelig å snakke med og jeg tror ikke jeg greier å få han til å ringe e-verket. Jeg syns det er rart at de kan holde meg til en avtale som jeg vil avslutte på grunnlag av en tredjepart som ikke vil samarbeide, men han på e-verket sa bare at jeg er nødt til å få huseier til å ringe dem, det er dene eneste måten, selv om abbonementet står i mitt navn..
tesstess123 Skrevet 15. desember 2010 #4 Skrevet 15. desember 2010 det er helt sykt. har selv leid av et utleiemegler og de er jo ikke akkurat samarbeidsvillig de eller. Når jeg sa opp strømmen så måtte jeg også ha navn på nyinnflytta, noe jeg ikke hadde peiling på. som jeg husker måtte jeg vente til hu bestilte abbonomang selv.. ubrukelig, så måtte betale strømmen imens...
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2010 #5 Skrevet 15. desember 2010 Hvis du har nok personopplysninger om utleier tror jeg du kan overføre abonnementet til ham. Men da må du nok ha personnummer etc. Det var i hvert fall sånn vårt forrige abonnement ble overført til de som flyttet inn etter oss, vi måtte ikke ringe til selskapet begge to, bare gi hverandre opplysningene. Skjønner godt at det er frustrerende. Blir jo også helt feil om du må betale. Vet du om det flytter noen inn rett etter deg, som du kunne kontaktet?
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2010 #6 Skrevet 16. desember 2010 Men hva med de som har flytta inn? det greieste må jo være å overføre abonementet til de som flytter inn i leiligheten, for de skal jo helt sikkert ha strøm? Om e-verket skal sende noen for å stenge strømmen, så koster det ganske mye.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2010 #7 Skrevet 17. desember 2010 Det skal ikke flytte inn noen på en god stund, utleieren sier han skal pusse opp og det skal stå tomt en stund. Jeg vet ikke personnummeret til huseieren, og han nekter å ringe til e-verket. E-verket nekter å stenge strømmen eller overføre den på huseier hvis ikke han ringer til dem, som han nekter å gjøre. Jeg kommer meg liksom ikke ut av det på noen måte. .
Zzyzx Skrevet 17. desember 2010 #8 Skrevet 17. desember 2010 Her tror jeg at jeg ville kontaktet forbrukerrådet for å forhøre meg, rett og slett. Det høres ikke riktig ut at du skal bli tvunget til å stå ansvarlig når du har sagt opp leiekontrakten og ikke lenger bor der.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2010 #9 Skrevet 17. desember 2010 Når leiligheten står tom en stund så brukes allikevel strøm. Til oppvarming (vil ikke ha frosne vannrør), til lys under oppussing samt verktøy. Jeg hadde forlangt å sjekke måleren. Der står målernummer som du trenger. Ikke f*** om jeg hadde godtatt at jeg ikke fikk sagt opp strømmen. Du leste av strømmen da du flyttet. Du er ikke forpliktet til å betale strømforbruk etter det. Ta vare på all dokumentasjon og gå på huseier. Hva med å kontakte forbrukerrådet?
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2010 #10 Skrevet 17. desember 2010 Hvis han skal pusse opp kommer han jo antagelig til å bruke mye strøm på apparater, oppvarming (tørking av maling etc) og lys, så dette må dere få ordnet opp i. Kan ikke strømselskapet kontakte ham selv? Det er jo helt absurd at det skal være ditt ansvar, men vet jo hvordan det fungerer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå