AnonymBruker Skrevet 15. desember 2010 #1 Skrevet 15. desember 2010 Vi har invitert svigerfamilien til oss på juleaften men nå angrer jeg meg skikkelig siden det jeg trodde kom til å bli en hyggelig juleaften på "vår" måte nå ser ut til å bli en påtvunget affære.. De blander seg opp i hvordan ALT skal foregå! Fra hvordan maten skal tilbredes, til hva som skal serveres/ikke servieres av alkohol, til hvordan treet burde pyntes, hvilke kaker som skal lages osv osv.. nå vil de komme tidliger på dagen slik at de kan "hjelpe" meg! Jeg vil ikke, trenger ikke ha noen hjelp. Jeg mener at når de blir invitert bort et sted så må de godta det de får, uansett om det er ribbe, pinnekjøtt eller kalkun. Ellers kunne de blitt hjemme. Er det flere som har svigers som blander seg for mye?
Calypso Skrevet 16. desember 2010 #2 Skrevet 16. desember 2010 Jeg har ikke vært borti samme problem selv, men hadde jeg vært deg så ville jeg bare gjort det jeg ville selv så får svigers bare surre med sitt og være fornøyd med det de får. Kanskje enklere sagt enn gjort...
Gjest Purple Haze Skrevet 16. desember 2010 #3 Skrevet 16. desember 2010 Hva med å prøve seg på denne: "Jeg setter pris på innspill og tilbud om hjelp, men jeg vil gjerne gjøre ting på min måte. Nå skal dere være våre gjester og bare slappe av og kose dere". Må si jeg blir temmelig overrasket over hvor invaderende noen kan være, og ha så dårlige sosiale antenner. 4
Naxos70 Skrevet 16. desember 2010 #4 Skrevet 16. desember 2010 Fint å få litt hjelp hvis det er mye som skal gjøres, men man spør jo gjerne på forhånd og ikke bare bestemmer at sånn skal det gjøres. Vi skal feire hos min søster der vi er flere som skal hjelpe til med maten, men det er fordi hun gjerne vil ha hjelp!
_Selma_ Skrevet 16. desember 2010 #5 Skrevet 16. desember 2010 Hva med å prøve seg på denne: "Jeg setter pris på innspill og tilbud om hjelp, men jeg vil gjerne gjøre ting på min måte. Nå skal dere være våre gjester og bare slappe av og kose dere". Må si jeg blir temmelig overrasket over hvor invaderende noen kan være, og ha så dårlige sosiale antenner. Veldig bra sakt slik ville jeg ha sagt det selv.
Snart Frue Skrevet 16. desember 2010 #6 Skrevet 16. desember 2010 (endret) Endret 16. desember 2010 av Snart Frue
Leanne Skrevet 17. desember 2010 #7 Skrevet 17. desember 2010 Hva med å prøve seg på denne: "Jeg setter pris på innspill og tilbud om hjelp, men jeg vil gjerne gjøre ting på min måte. Nå skal dere være våre gjester og bare slappe av og kose dere". Må si jeg blir temmelig overrasket over hvor invaderende noen kan være, og ha så dårlige sosiale antenner. Eller eventuelt gitt svigermor et "oppdrag" be henne ta med desserten, eller ta med medisterkaker, eller annet når de kommer... Slik at hun føler hun bidrar litt. Samtidig som du får litt ro til å gjøre ting slik du vil.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2010 #8 Skrevet 17. desember 2010 Svigermora mi blander seg for mye. Da vi skulle gifte oss ringte hun meg kun for å insistere på at begge etasjene i bryllupskaka skulle være marsipankake, på tross av at jeg gjentatte ganger sa vi skulle ha én etasje med sjokoladekake og én med marsipan, ettersom mannen min liker marsipankake best. Ingenting av det jeg sa førte frem; hun var fast bestemt på at det måtte være marsipankake i begge etasjene ettersom hennes familie var så fryktelig glad i marsipankake. At bruden ikke liker marsipankake var visst ikke så viktig.
Gjest Aria. Skrevet 18. desember 2010 #9 Skrevet 18. desember 2010 Svigermora mi blander seg for mye. Da vi skulle gifte oss ringte hun meg kun for å insistere på at begge etasjene i bryllupskaka skulle være marsipankake, på tross av at jeg gjentatte ganger sa vi skulle ha én etasje med sjokoladekake og én med marsipan, ettersom mannen min liker marsipankake best. Ingenting av det jeg sa førte frem; hun var fast bestemt på at det måtte være marsipankake i begge etasjene ettersom hennes familie var så fryktelig glad i marsipankake. At bruden ikke liker marsipankake var visst ikke så viktig. Herreguuuud, går det virkelig ann? Den var drøy! Hun hørtes ut som et mareritt.
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2010 #10 Skrevet 19. desember 2010 Enig i kommentaren om å takke for hjelp og innspill, men gjøre det klart at du gjør det på din måte. Jeg synes de virker litt dominerende. Lykke til!
Miss moneypenny Skrevet 19. desember 2010 #11 Skrevet 19. desember 2010 Min svigermor kommer i romjula når vi skal ha familiemiddag, hun skal lage maten og ville også pynte bordet. Så ja, vi er flere som har svigerforeldre som blander seg alt for mye! Jeg sa at det er greit at hun lager maten (siden hun er skikkelig sær på mat og kun liker sin egen), men bordet klarer jeg å pynte selv. Anbefaler deg å bare si det som det er, du pynter treet i ditt eget hjem, og du lager maten. Folk som er invitert er gjester, ikke dekoratører eller kokker. Lykke til
Gjest Serena Skrevet 22. desember 2010 #12 Skrevet 22. desember 2010 Svigermora mi blander seg for mye. Da vi skulle gifte oss ringte hun meg kun for å insistere på at begge etasjene i bryllupskaka skulle være marsipankake, på tross av at jeg gjentatte ganger sa vi skulle ha én etasje med sjokoladekake og én med marsipan, ettersom mannen min liker marsipankake best. Ingenting av det jeg sa førte frem; hun var fast bestemt på at det måtte være marsipankake i begge etasjene ettersom hennes familie var så fryktelig glad i marsipankake. At bruden ikke liker marsipankake var visst ikke så viktig. Hva ble resultatet? Altså, du fant deg vel ikke i det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå