Gå til innhold

Bruker hasj som smertestillende

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har ikke noe imot folk som bruker marihuana som smertestillende. Jeg har sett veldig mange programmer som handler om nettopp dette. Hvis marihuana er med på å hjelpe en person mot grusomme fysiske smerter, så ser jeg virkelig ikke problemet.

Og de av dere som sier at marihuana er sååå skadelig. Ta og les litt om temaet før dere uttaler dere, marihuana er nemlig ikke på langt nær så skadelig som andre smertestillende medikamenter som du får på resept. Marihuana er egentlig ganske harmløst.

Endret av glamorous
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Narkiser.

Høres skikkelig koselig ut :ironi:

Det er akkurat fordommer som dette som ødelegger utrolig mye for samfunnet. :nei:

Når det gjelder hasj, er det enda mer komplisert. For til forskjell fra alkohol som er vannløselig, inneholder hasj det fettløselige stoffet THC. Det betyr at stoffet bindes til fettvevet og lagres lenger i kroppen.

Ja, det stemmer. Bruker du hasj mye og veldig ofte så blir de også i kroppen mye lenger. Det er nettopp sånn de kan finne ut om noen har røyket hasj en god stund etterpå, da rester kommer ut med tisset en god stund etter. Men det blir borte og når det er borte er alt som før.

Det er derfor jeg heller anbefaler at hasj brukes en gang iblandt når man skal kose seg ekstra (for rusens skyld). Eller at man forsøker å bruke så lite som mulig dersom bruken er medisinsk. Røyker man det man klarer å få i seg hver dag i lange perioder, så blir det heller ikke så godt som det er en gang iblandt, og man lever jo da med de bivirkningene hasj har hver dag og de varer mye lengre. Røyker man det en gang iblandt, så varer de potensielle ettervirkningene mye mye kortere.

Skrevet

Jeg er glad du har funnet noe som hjelper for smertene dine.

Skrevet

Gjør norske leger det? Så bra! ..hvis det er tilfelle da.

Jeg forstår deg godt, klart du vil bruke den "medisinen" som virker best. Men klart, jeg ville ikke ha fortalt det til gud og hvermann nei. Mange fordommer der ute.

Kjærsten og jeg, begge i 30-årene, røyker jevnlig, sånn til helgebruk. Koser oss med det. Vår lille hemmelighet. :yvonne:

nei ikke norske leger:P i canada feks

Skrevet

Narkiser.

Høres skikkelig koselig ut :ironi:

ja jeg håper dette er ironi. om ikke brude du læredeg begrepet narkoman og dens betydning. man er ikke narkoman om man røyker i helgene på lik linje som man ikke er alkoholiker fordi man drikker på lørdager

Skrevet

ja jeg håper dette er ironi. om ikke brude du læredeg begrepet narkoman og dens betydning. man er ikke narkoman om man røyker i helgene på lik linje som man ikke er alkoholiker fordi man drikker på lørdager

pst. koden til smilyen i svaret du siterte er :_ironi_:

Skrevet

Røyking av hasj er mye mindre skadelig enn feks. morfin! Jeg har absolutt ikke noen betenkligheter med at fok røyker istdefor å ta feks. morfin. Hvis man ikke bryr seg om hva andre sier/mener om det er det greit å være åpen om det, men det er mange som er rimlig hysteriske ang dette og man vet ikke om de kan finne på å sende en melding til politiet eller eller ikke! Derfor hadde jeg sett veldig ann hvem folk jeg delte det med. Det er desverre forbudt i Norge, og da er det slik at man må passe seg litt.

• Liker 1
Skrevet

men toleransen for dette er blitt stor de siste årene. før var det null toleranse. nå ska ldet veldig mye til for å få politiet på døra kun fordi du røyker. bærer du mindre enn 15 gram på gata blir det en bot på 5000 og thats it. hjemme har du lov å ha bortimot 100 gr og det blir annsett som eget bruk. har du over derimot blir du tatt for salg og det blir noe helt annet. dette får du både fengselstraff for og på rullebladet

Skrevet

Røyking av hasj er mye mindre skadelig enn feks. morfin! Jeg har absolutt ikke noen betenkligheter med at fok røyker istdefor å ta feks. morfin. Hvis man ikke bryr seg om hva andre sier/mener om det er det greit å være åpen om det, men det er mange som er rimlig hysteriske ang dette og man vet ikke om de kan finne på å sende en melding til politiet eller eller ikke! Derfor hadde jeg sett veldig ann hvem folk jeg delte det med. Det er desverre forbudt i Norge, og da er det slik at man må passe seg litt.

Tro meg, det er mange som fortsatt er helt hysteriske på dette. Veit om folk som har ditchet kamerater pga de har fått høre om det. Det er der hasj begynner å bli et problem når folk lager problemer fordi det er ulovlig.

men toleransen for dette er blitt stor de siste årene. før var det null toleranse. nå ska ldet veldig mye til for å få politiet på døra kun fordi du røyker. bærer du mindre enn 15 gram på gata blir det en bot på 5000 og thats it. hjemme har du lov å ha bortimot 100 gr og det blir annsett som eget bruk. har du over derimot blir du tatt for salg og det blir noe helt annet. dette får du både fengselstraff for og på rullebladet

Kun et forenklet forelegg? Uten noe prikk på rullebladet?

Skrevet

Kan du linke til paragrafer? Dette er noe jeg burde sette meg inn i.. :smoke:

Skrevet

Det finnes et reseptbelagt legemiddel; Marinol, består av piller basert på virkestoffene i mariuana. Tror imidlertid det må skrives ut av spesialist.

Lykke til håper du TS får hjelp med bedre smertebehandling enn å røyke hasj, som uansett er skadelig i lengden.

• Liker 1
Skrevet

Hvordan kan det kun bli en bot på 5000 når kun bruk og ikke besittelse resulterte i en bot på 2500 kr?

Skrevet

Jeg ville aldri hatt folk som doper seg som venner.Narkomane og alkiser,samma driten. Nei takk.

• Liker 1
Skrevet

Dessuten er det jo ulovlig.

Å huff.

• Liker 1
Skrevet

Marinol er ikke godkjent som legemiddel i Norge? Det er i alle fall ikke lov å markedsføre preparatet hvis spesialister har lov å skrive det ut.

Debatten rundt cannabis blir usaklig når det ikke kan brukes som smertestillende i Norge. Hvis det hadde rådet samme holdningen til morfin, hadde kanskje misbruket av opioder vært større enn det er i dag i en debatt der fagfolk og politikere gir forskjellige og misvisende svar.

Skrevet

Jeg ville aldri hatt folk som doper seg som venner.Narkomane og alkiser,samma driten. Nei takk.

Så folk som røyker litt hasj i ny og ne for å kose seg er narkomane? På samme måte som folk som fester i helgene er alkiser? Akkurat som de som drikker vin til maten er alkiser?

Logikken din henger ikke på greip!

• Liker 1
Skrevet

Tro meg, det er mange som fortsatt er helt hysteriske på dette. Veit om folk som har ditchet kamerater pga de har fått høre om det. Det er der hasj begynner å bli et problem når folk lager problemer fordi det er ulovlig.

Kun et forenklet forelegg? Uten noe prikk på rullebladet?

i dag er det slik ja. OM du har mindre enn 15 gr bærende på deg ute i det offentlige rom. hjemme kan du ha mye mer. du får et forenklet forelegg på 5000 kr.

Skrevet

de gjør nok ikke det :) det beste er selvsagt å få tak i noen frø å dyrke til eget bruk, da trenger du ikke å støtte kriminell virksomhet .

Støtter ikke andres kriminelle virksomhet, men starter jo sin egen?!

Skrevet

Hvordan kan det kun bli en bot på 5000 når kun bruk og ikke besittelse resulterte i en bot på 2500 kr?

jeg syns ikke det virker rart i det hele tatt. her jeg bor er det også sånn at blir du tatt med feks 6 gram på gata eller hjemme så får du 5000 i bot. har selv blitt tatt to ganger. første gangen fikk jeg ikke bot en gang. andre gangen måtte jeg ut med 5000 + de tok det jeg hadde selvfølgelig.

2500 for kun bruk og ikke besittelse og 5000 om du besitter 15 gr eller mindre. er jo ikke akkurat ulogisk regnestykke.

finnes da mange rare lover å regler. for å voldta et barn er miste strafferamme på 2 år. for å kopiere enn 50 lapp er den derimot 6 år. forstå det den som kan

• Liker 1
Skrevet

Smerter er jo en del av protestantismen! Jobben skal være et ork, og livet kjipt. Da sikrer du deg en behagelig tilværelse i himmelen. Å forsake et liv for muligheten til å leve evig med de kjipeste av oss er en drøm for mange.

Hahaha, det der var bare så genialt sagt!

rent bortsett fra det, så ser jeg både betenkelighetene i å bruke noe som er ulovlig, og som man dermed må dosere selv, sisden leger ikke er med på utmåling av riktig dosering etc, somtidig som jeg skjønner desperasjonen i kroniske smerter. Og selvom jeg er skeptisk til cannabis pga bivirkningene, er ikke akkurat reseptutskrevne smertestillende fritt for bivirkninger de heller...

SOm det sies her brukes cannabis til medisinsk formål i andre land, mot kvalme i forbindelse med cellegift, og som smertelindring.

Kan jeg spørre hvorfor du har smerter TS? om du sier hvorfor så kanskje det er noen her som kan komme med råd om andre lovlige løsninger når det gjelder enten smertelindrende behandling, eller strategier når det gjelder smertemestring?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...