Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2010 #41 Skrevet 16. desember 2010 Støtter ikke andres kriminelle virksomhet, men starter jo sin egen?! ja men pengene man ville brukt for å kjøpe på gata går kun til en selv og ikke organisert kriminalitet som også driver med andre ting.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2010 #42 Skrevet 16. desember 2010 Hahaha, det der var bare så genialt sagt! rent bortsett fra det, så ser jeg både betenkelighetene i å bruke noe som er ulovlig, og som man dermed må dosere selv, sisden leger ikke er med på utmåling av riktig dosering etc, somtidig som jeg skjønner desperasjonen i kroniske smerter. Og selvom jeg er skeptisk til cannabis pga bivirkningene, er ikke akkurat reseptutskrevne smertestillende fritt for bivirkninger de heller... SOm det sies her brukes cannabis til medisinsk formål i andre land, mot kvalme i forbindelse med cellegift, og som smertelindring. Kan jeg spørre hvorfor du har smerter TS? om du sier hvorfor så kanskje det er noen her som kan komme med råd om andre lovlige løsninger når det gjelder enten smertelindrende behandling, eller strategier når det gjelder smertemestring? Jeg har neurogene smerter, lettere forklart som nerveskader. Men vil ikke ha debatt rundt hvilke smerter og andre diagnoser jeg har. Jeg ser ingen personlige betenkeligheter med å bruke cannabis mot smertene når smertene driver meg på randen på grunn av søvnmangel. Jeg røyker ikke hver kveld og ikke store doser. Jeg har en venninne med kroniske smerter som får morfinplaster i perioder. Hun tåler morfin og jeg har ikke fortalt at jeg bruker cannabis som smertestillende fordi hun aldri har røyket hasj og fordi hun forbinder hasj med misbrukere. Hun får morfin. Jeg får kodein, som blir omgjort til morfin i kroppen men jeg får bivirkninger og cannabis fungerer, men synes det er et minus at det må være en del av livet som man ikke kan prate om.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #43 Skrevet 19. desember 2010 men ingen av oss teeeeeeeeeeeekker på de i rullestol, og debatten forblir på kg.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #44 Skrevet 19. desember 2010 Sliter selv med en smertesykdom og har røyket marijuana i mange, mange år. Det er det eneste som har ført til at jeg klarer å leve et relativt normalt liv. Jeg har vært gjennom år med prøving av mange medisiner, jeg har forsøkt alt av hjelpemidler, har hatt en god dialog med min lege og spesialister rundt omkring i landet og i utlandet, uten at noe har hjulpet så mye som bittelitt engang. Marijuana er og blir løsningen for meg, om jeg skal klare å sove, stå oppreist, gjøre enkle ting i hverdagen og ha et godt liv. Før jeg begynte med marijuana så klarte jeg knapt å være utenfor senga, jeg kunne gå dager og netter mellom hver gang jeg fikk sove, jeg skrek og gråt av smertene jeg hadde. Jeg starter og avslutter dagen min med en joint. Har fått et fullverdig liv, jeg er lykkelig, nesten smertefri, jeg klarer å handle, gjøre rent hjemme, sove om natten, stå opp om morgenen. 2
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2010 #45 Skrevet 19. desember 2010 Sliter selv med en smertesykdom og har røyket marijuana i mange, mange år. Det er det eneste som har ført til at jeg klarer å leve et relativt normalt liv. Jeg har vært gjennom år med prøving av mange medisiner, jeg har forsøkt alt av hjelpemidler, har hatt en god dialog med min lege og spesialister rundt omkring i landet og i utlandet, uten at noe har hjulpet så mye som bittelitt engang. Marijuana er og blir løsningen for meg, om jeg skal klare å sove, stå oppreist, gjøre enkle ting i hverdagen og ha et godt liv. Før jeg begynte med marijuana så klarte jeg knapt å være utenfor senga, jeg kunne gå dager og netter mellom hver gang jeg fikk sove, jeg skrek og gråt av smertene jeg hadde. Jeg starter og avslutter dagen min med en joint. Har fått et fullverdig liv, jeg er lykkelig, nesten smertefri, jeg klarer å handle, gjøre rent hjemme, sove om natten, stå opp om morgenen. Herlig. Dyrker du selv, eller må du stresse rundt? Desverre kan jeg ikke plante noe selv, siden jeg har en tenåring i hus... men når han forlater redet..
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #46 Skrevet 19. desember 2010 Herlig. Dyrker du selv, eller må du stresse rundt? Desverre kan jeg ikke plante noe selv, siden jeg har en tenåring i hus... men når han forlater redet.. Jeg har en jeg kjøper av. Kan ikke dyrke selv her hvor jeg bor. Heldigvis er det ingen stress med å kjøpe, bortsett fra at man er litt engstelig på vei hjem i tilfelle man skulle bli stoppet av en eller annen grunn, men sjansen for det er så minimal i mitt tilfelle. Han jeg kjøper av er ikke under politiets søkelys heller, og har en "kundegruppe" på ca 10 personer bare, så det er ingen som reagerer på fartingen inn og ut der borte, da vi like gjerne bare kunne vært venner og venninner av han som bor der. Han er kjempestreng på når vi kommer og vi må alltid avtale på forhånd slik at det ikke kræsjer med andre som kommer dit (han syns det er viktig at vi "kundene" ikke ser hverandre også da det ikke er alle som ønsker at andre skal vite at de røyker) 1
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2010 #48 Skrevet 19. desember 2010 DU kan heller meditere. Grundige studier viser at daglig meditasjon reduserer smerter ved kroniske smertelidelser med rundt 40-50% i løpet av et par måneder. Googler du mindfulness based stress reduction og pain research skal du finne dokumentasjon. 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #49 Skrevet 19. desember 2010 DU kan heller meditere. Grundige studier viser at daglig meditasjon reduserer smerter ved kroniske smertelidelser med rundt 40-50% i løpet av et par måneder. Googler du mindfulness based stress reduction og pain research skal du finne dokumentasjon. Du vet at det kanskje ikke fungerer for alle? Har selv meditert siden jeg var i tenårene, kan ikke si at det hjelper det grann mot smertene. Mot mye annet rart, ja, men absolutt ikke mot smertene. Og dokumentasjon? Ja, de kildene som påstår at meditasjon fungerer mot smerte er enten av kvakksalvere som skal tyne ut penger fra desperate mennesker eller leger som fortsatt påstår at smerter bare er psykisk. 1
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2010 #50 Skrevet 20. desember 2010 Har full forståelse for at du bruker mariuhana som smertestillende. Jeg personlig synes det er ekstremt korttenkt at man ikke kan skrive ut mariuhana til pasienter som trenger det. Det meste av forskningen tilsier at mariuhana er et mye bedre alternativ til smertelindring enn tradisjonelle smertestillende/morfin. Desverre er våre politikere sneversynte og lite progressive i deres tankegang. Jeg har anbefalt flere av mine pasienter mariuhana, og satt min egen jobb på spill. Men de fortjener å høre sannheten. Det er imidlertid trist at du må gjøre deg til kriminell for å lindre dine smerte med et så mildt rusmiddel som mariuhana/cannabis faktisk er. Mvh Lege 1
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2010 #51 Skrevet 20. desember 2010 Har full forståelse for at du bruker mariuhana som smertestillende. Jeg personlig synes det er ekstremt korttenkt at man ikke kan skrive ut mariuhana til pasienter som trenger det. Det meste av forskningen tilsier at mariuhana er et mye bedre alternativ til smertelindring enn tradisjonelle smertestillende/morfin. Desverre er våre politikere sneversynte og lite progressive i deres tankegang. Jeg har anbefalt flere av mine pasienter mariuhana, og satt min egen jobb på spill. Men de fortjener å høre sannheten. Det er imidlertid trist at du må gjøre deg til kriminell for å lindre dine smerte med et så mildt rusmiddel som mariuhana/cannabis faktisk er. Mvh Lege Akkurat ja. Freak.
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2010 #52 Skrevet 20. desember 2010 Lær deg selvhypnose i stedet. Mye mindre skadelig for hjernen din, ingen økning i risiko for å bli psykotisk blant annet, og beviselig effektivt mot kroniske smerter. Oppsøk en dyktig hypnoseterapeut.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2010 #53 Skrevet 20. desember 2010 Godt at det er så mange som har så gode svar som de bare VET hjelper Ja, jeg har faktisk forsøkt hypnose også. Jeg har prøvd det aller, aller meste.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2010 #54 Skrevet 20. desember 2010 Har forsåvidt røyket i mange, mange år uten å oppleve psykotiske tilstander. Eneste det har gjort for meg er å minske smertene og la meg leve et verdig liv.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2010 #55 Skrevet 20. desember 2010 Jeg er fullstendig imot all bruk av narkotiske stoffer, og er heller ikke for legalisering av noe som idag er forbudt. Bortsett fra til medisinsk bruk ved langvarige og alvorlige lidelser. Jeg er ganske konservativ på ruspolitikk, men skulle gjerne sett at dette ble legalisert til sykdommer som innebærer kronisk smerte. Om man skulle bli frisk må man jo beregne en avvenningsperiode med hjelp fra lege, men det er jo også stor risiko for avhengighet om man bruker andre smertestillende midler. Om sideeffektene av en type smertestillende er mindre enn en annen så benytter jeg det med best effekt og minst bivirkninger.
waco Skrevet 20. desember 2010 #56 Skrevet 20. desember 2010 Er det sånn at de som er imot hasj er enig i å sette brukere på glattcelle? 1
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2012 #58 Skrevet 14. februar 2012 jeg bruker også i perioder å røyke for å dempe smerter men det er marihuana da..jeg ville nok anbefalt deg å heller røyke marihuana siden hasj ofte er blandet ut med andre ting man absolutt kunne vært foruten. nå har jo sverige fått lov å bruke den sprayen(cannabis) som medisin og norge følger nok etter etterhvert. man fr ingen rus av denne sprayen though men den skal jo brukes til smerter og ikke annet
Mango Skrevet 14. februar 2012 #59 Skrevet 14. februar 2012 Ville bare si at jeg dømmer deg ikke på noen som helst måte. Min personlige mening og erfaring tilsier at alkohol som oftest gjør mye verre skade enn cannabis.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2012 #60 Skrevet 14. februar 2012 hva slags smerter har du da? det beste hadde nå vært å dratt til legen og se om det fins en annen løsning på problemet. operasjon e.l nå er jeg ikke imot hasj i det hele tatt. Men man bør passe seg på å bruke "medisin" man får kjøpt på gata liksom Noen putter litt av hvert oppi og det kan jo forverre en sykdom på lang sikt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå