AnonymBruker Skrevet 15. desember 2010 #1 Skrevet 15. desember 2010 Jeg føler det har blitt en trend å lage tråd om at man ikke blir akseptert fordi man ikke spiser ditten eller datten og klager over hvordan venner og familie oppfører seg. Hvorfor bry dere da? Blås i om folk har problemer med å forstå det, så lenge dere har deres egne grunner så er det vel greit? Jeg har ingenting imot hva dere gjør, men er det så viktig for dere å føle at alle aksepterer hva dere gjør? Det er vel ikke det man ikke aksepterer det heller, men at folk flest velger å spise det meste, og at det derfor er noe som går imot de fleste i vennegjengen, uten at det er unormalt. Slik er det overalt. Noen kommer aldri til å akseptere homofili, noen synes det er vanskelig med livsstil. Man kan ikke glede alle, men man kan stå opp for det man selv har valgt
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2010 #2 Skrevet 15. desember 2010 Av så mange medlemmer, så dukker det opp to eller flere tråder om dette også er du så kjapp at du setter opp en prosent på det? "Dere" Så i dine øyne er det bare å slutte å grine om aborten: Så mye syting. Slutte å syte over kvalmen under graviditeten. Slutte å skrive om at kjæresten har slått opp.
AnneBonny Skrevet 15. desember 2010 #3 Skrevet 15. desember 2010 Litt lei av sjefete innlegg her på KG, jeg. Er det et diskusjonsforum eller har noen folk som henger her blitt såpass hjemmekjære at det bare er å sjefe over nebbene til hverandre? Slutt å skrive slik, slutt å mene slik, slutt å være slem, "jeg synes det er så derran,att", hvorfor skal man ha slike tråder etc. Fred!
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2010 #4 Skrevet 15. desember 2010 Det var en grunn til at jeg skrev det på "skråblikk og generaliseringer". JEg mener bare at det er så mange andre grupper som har vanskelig for å bli akseptert, eller godtatt, men man prøver sitt beste, står opp for sine meninger. Jeg kan ikke akkurat si at jeg ser noen tråder fra homofile som synes det er vanskelig å bli akseptert, til sammenligning. Jeg føler ikke at jeg skrev sjefete, jeg skrev jo til og med at dere må stå opp for meningene deres, vær den dere er! Ikke la det gå innover dere at dere har tatt valget. Hvordan det kunne bli vinklet negativt vet ikke jeg...
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2010 #5 Skrevet 15. desember 2010 Jeg forundrer meg over at vegetarianere, veganere og whatnot mener at alle skal tilpasse seg og sette seg inn i deres livsstil, og blir fornærmet når det ikke skjer. Å være veggis er et personlig valg, og da må man ta de konsekvensene det medfører å være veggis. Ikke forvente at alle andre skal ta hensyn og automatisk vite hva som er lov å spise/ikke spise for den personen. Der finnes det jo utallige variasjoner, alt etter som hvilken retning man følger. Selv lever jeg på strengt lavkarbokosthold, men jeg forventer da ikke at andre skal sette seg inn i hva jeg kan/ikke kan spise. Det er mitt ansvar, og jeg lager den maten jeg kan spise. For ikke å snakke om hvor mye pepper man får for å ikke spise karbo! Da er man nærmest tilbakestående. Mens vegetarianere er så sunne. Vel, jeg kjøper ikke den, men det er en annen debatt.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2010 #6 Skrevet 16. desember 2010 Å forvente at alle skal sette seg inn i hva man spiser som vegetarianer, veganer eller hva er for mye forlangt. Man får opplyse om det selv hvis man skal bestille noe på cafe!... På en hyggelig måte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå