micci Skrevet 15. desember 2010 #1 Skrevet 15. desember 2010 (endret) Jeg har vært sammen med verdens fineste mann i 2 år nå, har to egne barn og har fått to stebarn med på kjøpet- disse er 5 og 8 år. De er kjempefine barn, men litt reserverte, hadde håpet at vi kunne ha fått et nærere forhold enn det vi har fått..Generelt kan en vel si at de ikke så glad i kos og nærhet som det jeg og mine barn er - og som vi er vant til Synes rett og slett det er vanskelig å bli ordentlig trygg på dem:) Forventer ikke at de skal se på meg som en "reservemamma", men at jeg kan bli en trygg voksenperson for dem som de kan komme til Hvordan forhold har dere til deres stebarn? Endret 15. desember 2010 av micci
Gjest heidi Skrevet 15. desember 2010 #2 Skrevet 15. desember 2010 Folk er forskjellige og det er derfor det er så fint å vokse opp med familien for de kjenner deg og vet hva du trenger. Noen mennesker er mer kosete enn andre. Jeg har kost masse med mine barn men nå er yngste 13 år og blir irritert hvis jeg prøver på kos! Selv liker jeg ikke at bekjente kaster seg om halsen på meg. Det er ikke naturlig for meg og jeg føler meg brydd. Vet ikke om du skjønte hva jeg mente men noen mennesker trenger/liker ikke så mye fysisk berøring fra andre mennesker!
Naxos70 Skrevet 15. desember 2010 #3 Skrevet 15. desember 2010 jeg har også stebarn men jeg koser ikke noe særlig med de og kommer nok ikke til å gjøre det heller. Jeg koser heller ikke så mye med datteren, har ikke vokst opp med masse kos så for meg blir det unaturlig. Men det er forskjell på egne unger og stebarn.
Gjest Godt gift Skrevet 15. desember 2010 #4 Skrevet 15. desember 2010 Jeg har 1 stebarn, som ikke bor hos oss, men som er hos oss 3 av 4 helger. Jeg koser MASSE med barnet, og er som er forelder, uten å være mamma, h*n kaller meg med navn, eller koselige kallenavn som h*n finner på. Jeg har vært steforelder for dette barnet i 7 1/1 år, fra barnet var 3 år, og har aldri pushet på forholdet, det har kommet av seg selv. Jeg har dog ingen egne barn, ennå, men mitt stebarn venter veldig, og klager til far og meg om det ikke snart kommer noe søsken.... Vi har verdens beste utvidede famile, synes jeg, mine foreldre behandler h*n som et barnebarn.
Audry76 Skrevet 15. desember 2010 #5 Skrevet 15. desember 2010 Samboeren min har to gutter på 3 og 5. Den eldste vil gjerne sitte på fanget, kose osv, mens den yngste er mer reservert når det kommer til kos og klem. Jeg lar det selvfølgelig få utvikle seg i sitt eget tempo - det varmer enormt de ganger den yngste kommer og gir en spontan klem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå