Gå til innhold

Hvorfor får julestjernen gule blader?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor får julestjernen gule blader? For mye vann? For lite vann? For varmt i rommet? Noe annet?

Hjelp! :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det virkelig ingen som vet dette og kan opplyse meg? :trist:

Skrevet

*google*

Kuldesjokk, for tørr luft, for mye vann er nok det mest sannsynlige.

Skrevet

de dævar bare du tar i de har jeg på følelsen.

Ingen som jobber i blomsterbutikk her tydlighvis.

Skrevet (endret)

Julestjerner tåler ikke kulde og har den forfryst seg kan det dukke opp som senskader. Ingen blomster er spesielt fan av tørr luft, men det hjelper aldri å overvanne heller, julestjerner foretrekker mer tørr enn fuktig jord, men den skal ikke tørke ut. Kan også være en idè å vente et par dager med å vanne etter at blomsten har kommet i hus, det er mange planter som ikke liker å flyttes på (lys, luftstrømninger osv.) og når du holder tilbake vanningen holder du også tilbake plantens reaksjon til den er blitt mer hjemmevant :)

edit: glemte å si at julestjernen misliker kald trekk og passer minst i en trekkfull gang eller vinduskarm.

Endret av Wombat
Skrevet

må man vanne de hver dag? Det er det da ingen som har tid til... :gjeiper:

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Julestjerner skal aldri stå i vann, så jeg ville neppe ha vannet dem hver dag. Annenhver eller hver tredje dag med god vanning (helt våte), avhengig av luftfuktighet og varme der du har dem.

Og mange ser fortsatt ut til å ikke ha lært at julestjerner overhodet ikke tåler kulde. og med kulde mener jeg alt under 12 varmegrader. I tillegg er den var for trekk, og tåler dårlig å stå over varmeovner.

Hvorfor vi absolutt skal ha de midt på vinteren her i landet er utenfor min fatteevne, men etter å ha pakket julestjerner til den store gullmedaljen før jul i mange år skjønner jeg at den nok ikke kommer til å forsvinne med det første :laugh:

Skrevet

Takk for svar. :)

Har ganske vekslende tamperatur her for tiden (når det er så kaldt ute), kanskje det er der problemet ligger? Det har nemlig skjedd både med de som står over varmeovnen og med de som ikke gjør det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...