Gå til innhold

Hva er galt med å ha med barnevogn i butikken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle passe den ene nevøen min for en stund siden. Det var snakk om en dag, så kom moren hjem kl.15.

Vi lekte og koste oss, og når han hadde sovet på formiddagen, spiste vi lunsj og gikk en tur på et shoppingsenter i nærheten. Jeg måtte noen ærend der, og det passet bra å gjøre det da.

Jeg trillet han i barnevogn - han var 2 år.

Jeg gikk omkring i butikkene, og plutselig kommer det et ungt par mot meg. Og dama ser på meg og sier noe irritert sånt som: Jævlig så mange barnevogner det var idag da!!

Jeg ble litt sjokkert, for jeg gikk ikke i veien for henne. Og jeg tviler på at hun hadde sagt det til en som satt i rullestol...

Det jeg lurer på ... hvorfor irriterer så mange seg på barnevogner?

Jeg syns det egentlig er veldig slemt å holde på sånn, spesielt når barna er uskyldige oppi det hele.

Jeg møtte forresten en mamma med et barn i barnevogn idag på et shoppingsenter. Hun trodde hun gikk i veien for meg og så skremt på meg, men jeg bare smilte til henne og hun virket lettet. Hun trodde vel jeg skulle kjefte på henne.

Jeg syns at de som har små barn må få være i fred, og at andre ikke skal holde på å kjefte og slenge dritt på de måten.

De fleste småbarnsmødre tar jo ikke stor plass i butikken, men noen få gjør det. Og de fleste liker å se små barn.

Om ingen får barn, så dør jo menneskerasen ut.

Hilsen en tante.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Synes det hørtes kjempe dumt ut hvis det er sånn!

Er jo bare koselig med foreldre med barnevogn. Og enda mer koselig visst de står i barneavdelinga og finner klær til den som ligge i vogna :)

Ser ikke noe negativt med barnevogner, de er ikke i veien for meg i alle fall!

:klemmer:

kos deg videre med tanteungen din! Håper ingen klager mer, for det er det ingen grunn til! Er jo en grense for hvor sytete folk kan bli! ;)

Skrevet

Barnevogner er tydeligvis i veien, barn bråker. ødelegger plenen de leker på, er til sjenanse for nabolaget når de leker i barnehager/ballbinger/lekeplasser etc. Og, gud forby, all denne respektløse ammingen over alt...

Det er trist, men det virker som om vi lever i et barnefientlig samfunn.

• Liker 1
Skrevet

I matbutikker, der barnevogna ikke er større enn en vanlig handlevogn er helt greit.

Men om man går rundt med vogn i en klesbutikk,parfymeri eller steder der det kan være litt trangt om plassen syns jeg det virker uhøflig å mose en barnevogn inn.

"de fleste" liker kanskje unger, men definitivt ikke alle. Uten at jeg kjefter på foreldre av den grunn.

Bare tenk over hvor du plasserer vogna, så andre kan få komme til.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Reagerer virkelig folk sånn på barnevogner? Jeg blir helt sjokkert! Man har jo helt klart mye bedre kontroll på et barn som sitter i barnevogn enn en toåring som løper rundt inne på butikken, da de er ganske snare i vendingene og ikke alltid så lett å ha kontroll over.

Jeg for min del vil iallefall heller at folk skal ha barna i barnevogn når de er så små enn at det plutselig skal komme et barn løpende inn i prøverommet med feks en pappa på slep mens jeg står der i bare trusa..

Noen med barnevogn skjønner helt klart ikke at ei barnevogn kan ta ganske stor plass om man ikke tenker over hvor man stopper/setter den fra seg, men stortsett er de aller fleste flinke til å "samarbeide" med oss som ikke har med oss vogn så begge parter kommer seg dit de skal, så jeg ser ikke problemet til dama slang dritt til deg..

Endret av Mononoke*
Skrevet

Barnevogner er tydeligvis i veien, barn bråker. ødelegger plenen de leker på, er til sjenanse for nabolaget når de leker i barnehager/ballbinger/lekeplasser etc. Og, gud forby, all denne respektløse ammingen over alt...Det er trist, men det virker som om vi lever i et barnefientlig samfunn.

Det som blir litt "morsomt" er jo det at disse folkene er som oftest de som er engstelige for pensjonen også... Dette blir jo bare ironisk! :fnise:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tåpelig av de som klager, de har ingenting med det å gjøre.

Noen ganger kan vognen bli stilt midt i gangen, på skrå osv slik at ingen kommer forbi. Men da er det bare å si "unnskyld, kan du flytte vognen din litt? :) " med et smil og det er det.

Det er ingen problemer med å trille barnevogner i butikker, kjenner jeg blir provosert av at folk kan reagere :angry:

Endret av CocoPiaf
  • Liker 2
Skrevet

I matbutikker, der barnevogna ikke er større enn en vanlig handlevogn er helt greit.

Men om man går rundt med vogn i en klesbutikk,parfymeri eller steder der det kan være litt trangt om plassen syns jeg det virker uhøflig å mose en barnevogn inn.

"de fleste" liker kanskje unger, men definitivt ikke alle. Uten at jeg kjefter på foreldre av den grunn.

Enig. Ikke at jeg ikke liker unger men noen ganger tar barnevognene mye plass.

Skrevet

Jeg synes ikke det er noe galt med barnevogn i butikken. En butikk er vanligvis såppas stor at det skulle vært MANGE barnevogner der før det ble trangt om plassen.

Du har jo helt rett i det du sier om at ingen får barn dør menneskerasen ut. Barn er bare koselige!

Må være utrolig miserabelt å leve et liv hvor man bare ser det negative i alt...

• Liker 1
Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg har ikke noe problem med at folk går med barnevogn hvor det måtte være. Noen ganger syns jeg likevel at enkelte med barnevogn kan være litt ubetenksomme. Som f.eks på et overfylt kjøpesenter en lørdag formiddag, hvor enkelte står i klynge med 4-5 vogner og bare skravler, uten tanke på at de faktisk tar mye plass.

Kunne dog ikke falle meg inn å være frekk mot folk. Det er da bare å si pent "unnskyld meg, kan jeg få komme forbi?".

• Liker 1
Skrevet

Det er noen få (barnevognmafiaen) som ødelegger for alle...

• Liker 9
Skrevet

Da jeg var på danskebåten for ikke så lenge siden var det mange barnevogner i taxfreen. Dette var da rett etter de hadde åpnet. Og ja det tar plass. Var veldig trangt om plassen. Hvert fall når de stiller barnevognene på tvers så man ikke kommer til. Men er jo bare å spørre om de kan flytte vogna litt så man kan komme til. Pleier som regel å gå greit det. Men uansett litt unødvendig å presse inn så mange barnevogner i det de åpent da. Var jo nok folk der fra før av.

• Liker 1
Gjest Linda sofie
Skrevet (endret)

Er ikke noe galt med det.Mødre må jo også på butikken osv. De kan jo ikke skaffe barnevakt hver gang de skal ut heller.

Endret av Linda sofie
Skrevet

Har også merket det når jeg går i matbutikken og triller vognen foran meg. Litt merkelig for jeg tar jo ikke akkurat mer plass enn folk som går og triller en handlevogn foran seg...

• Liker 3
Skrevet

Jeg for min del har ingenting imot at man har med barnevogner i butikken. De aller fleste som går med vogn tar hensyn til andre, men det er selsagt de få som brøyter seg fram man legger merke til.

Det er vel ca 10 år siden jeg selv parkerte barnevogna, men husker hvor praktisk det var å kunne ta med vognen inn i butikker og kjøpesentere. For det første så slapp man å bære på ungen, man hadde kontroll på hvor ungen var, og man slapp å sette fra seg verdier i form av varer man hadde kjøpt på utsiden -for selvsagt ville man valgt å bære på barnet å ta det med inn istedenfor posene. Hvem av oss setter vel fra oss bæreposene våre på utsiden av butikken/ kjøpesenteret???

Jeg vet ikke om tiden har endret på folks holdninger på de 10 årene siden jeg brukte barnevogn, men synes holdningen til folk nå er direkte respektløs mot barnefamilier. Med små barn så kan man ikke alltid velge å gå alene i butikken. Det er ikke alltid barnevakt står parat til å passe barna.

Hvis det er så ille å måtte se barnevogner i butikken så synes jeg dere som klager som værst skal tilby dere å passe podene til søsken og venner noen timer 2 - 3 ganger i uken sånn at dere "skåner" deres medmennesker for disse "fæle" vognene. Skjerp dere.

Forresten, om man liker unger eller ei spiller ingen rolle for å vise litt medmenneskelige hensyn. Jeg kan ramse opp masse jeg ikke liker, men aksepterer at det finnes i det offentlige rom uten å gjøre noe stort nummer utav det.

• Liker 4
Skrevet

Vet du ikke at mødre (og andre) med små barn skal holde seg hjemme, og ikke gå ut før ungen er stor nok til å verken synes eller høres for andre? Det er ikke måte på hvor frekk du er som ikke bare tar med deg et lite barn ut i det offentlige, men attpåtil i vogn! Fytti katta!

:ironi:

• Liker 2
Skrevet

Har aldri merket at det er noe galt med barnevogner noe sted. Men det er noen mennesker som ikke evner å ta hensyn, og hvis de i tillegg har en barnevogn, kan jeg skjønne at det kan irritere. Men da er det jo hensynløse voksne og ikke barnevognen som er problemet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg var alenemor og selvfølgelig måtte jeg ha med poden i butikken. I dag er barnet stor. Jeg møter på barnevogner i butikkene. De sperrer veien. Jeg går bare rundt. Så enkelt. :)

• Liker 1
Skrevet

de aller, aller fleste som har med barnevogn bruker jo huet og oppfører seg som normale folk. Så har man den siste promillen som er bøtte tette idioter som jeg ikke kan skjønne annet enn at må gå aktivt frem for å finne det mest forstyrrende og idiotiske stedet å sette fra seg vogna. Også har man den ene promillen av befolkningen ellers som ser noe sånt og tror at ALLE med barnevogn er så dumme. Ganske proposjonelt, med andre ord.

Seriøst: klart man skal kunne ha med seg barnevogna rundt på de fleste steder. På matbutikken kan jeg ikke fatte og begripe at folk reagerer - de er jo ikke større enn en handlevogn. I bitte små butikker som er ca. en barnevogn bred, kan man kanskje la være å ta den med inn. Kan også la være å parkere den på tvers av inngangen til butikken (selvopplevd). Også har jeg opplevd å bli sperret inne i et prøverom av en barnevogn, det var ...sært.

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke noe galt med å ha med barnevogn på butikken. Problemet er at veldig mange mødre tar ikke hensyn til andre i forhold til plassering av barnevogn. Dette har jeg merket veldig godt etter at jeg selv fikk barn og derfor har annet behov når det gjelder framkommelighet enn da det var bare meg som kunne smyge meg forbi. Altfor mange bare parkerer vogna midt i en rad, gidder ikke engang trille den inn mot en hylle i det minste slik at folk kan komme forbi. Eller hvis babyen gråter så stopper de bare opp akkurat der de stod, ikke snakk om at de vil trille litt inn til siden for å ikke stå i veien. Det er faktisk veldig irriterende.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...