Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som jobber som sekretærer eller sykepleiere på legesentre:

Jeg skal på jobbintervju imorgen på et legesenter, fortalte nettopp dette til kjæresten min.

Og det er der han har sin lege, har dette noe å si i forhold til om en "bør" jobbe der eller ikke, hvis dere skjønner hva jeg mener?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jeg ikke sykepleier eller helsesekretær men svarer deg likevel.

Du har taushetsplikt uansett hvilken helserelatert yrke du jobber i og det inkluderer uansett hvem som går hos legen du eventuelt skal jobbe for. Du har ikke lov til å gå inn på kjæresten din sin journal med mindre han er hos legen eller skal ta prøver når du er på jobb. Enkelt å greit. Vil du ha jobben så ta jobben, uavhengig av om kjæresten din går hos den legen.

Skrevet

Nå er jeg ikke sykepleier eller helsesekretær men svarer deg likevel.

Du har taushetsplikt uansett hvilken helserelatert yrke du jobber i og det inkluderer uansett hvem som går hos legen du eventuelt skal jobbe for. Du har ikke lov til å gå inn på kjæresten din sin journal med mindre han er hos legen eller skal ta prøver når du er på jobb. Enkelt å greit. Vil du ha jobben så ta jobben, uavhengig av om kjæresten din går hos den legen.

Jeg er klar over taushetsplikten og hva som er lov å ikke. Men, tenkte i forhold til om legekontorer selv synes det er greit.

Skrevet

Ja de skal ikke ha noe i mot det. Du trenger ikke nevne det engang for det skal ikke være relevant i forhold til om du får jobben eller ikke :)

Lykke til

Skrevet

Ja de skal ikke ha noe i mot det. Du trenger ikke nevne det engang for det skal ikke være relevant i forhold til om du får jobben eller ikke :)

Lykke til

Jobben har jeg allerede kapret :popcorn:

Skrevet

Gratulerer :klem:

Skrevet

Gratulerer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...