Gå til innhold

Alkohol og vekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vanligvis drikker jeg i gjennomsnittet 1-2 glass vin i uken, men de nærmeste 3 ukene er det planlagt 3 dager med en del mer alkohol og jeg lurer på hva det vil ha å si for vekten min. Jeg trenger ikke å gå mer opp i vekt og det er jo mye annen mat og godis og kaker osv. i jula som kommer i tillegg. Jeg er jo forholdsvis måteholden med slikt, men det blir nok noe hver dag de neste ukene, men skal prøve å begrense matinntaket slik at det ikke blir for mange kalorier over det normale.

I hovedsak lurer jeg på om disse 3 alkoholfylte dagene vil gjøre noe utslag på vekten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanligvis drikker jeg i gjennomsnittet 1-2 glass vin i uken, men de nærmeste 3 ukene er det planlagt 3 dager med en del mer alkohol og jeg lurer på hva det vil ha å si for vekten min. Jeg trenger ikke å gå mer opp i vekt og det er jo mye annen mat og godis og kaker osv. i jula som kommer i tillegg. Jeg er jo forholdsvis måteholden med slikt, men det blir nok noe hver dag de neste ukene, men skal prøve å begrense matinntaket slik at det ikke blir for mange kalorier over det normale.

I hovedsak lurer jeg på om disse 3 alkoholfylte dagene vil gjøre noe utslag på vekten?

alkohol inneholder ganske mye kalorier. du kan sjekke på vektklubben.no! det er gratis og du får se hvor mange kcal det er snakk om.

Skrevet

Det er umulig å svare på, uten å vite hvordan resten av dagen din ser ut med tanke på kalorier inn og ut. Når du nevner å kutte ned på matinntaket for å beholde vekten på et mest mulig stabilt nivå, er det ikke noe jeg vil anbefale, såfremt du ikke spiser unødvendig mye fra før. Mat bør absolutt prioriterers før alkohol, og så får man heller "stå i" kalorioverskuddet disse dagene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...