Gå til innhold

Kake uten sukker og hvetemel

Anbefalte innlegg

Skrevet

For litt siden smakte jeg en utrolig god vegan brownies. Den var uten sukker og hvetemel hvis jeg husker riktig, tror også det var dadler i den. Har søkt litt rundt, men finner ingen oppskrifter. Lurte derfor på om noen har noen gode oppskrifter på kaker uten sukker (evt med sukrin) og hvetemel eller vegan brownies?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Testet google? Vegan brownies lages ofte som rå brownies, og det finnes det mange nydelige oppskrifter på. Ofte laget på nøtter, dadler og kakao. Ellers kan du google "glutenfri, sukkerfri bakst/brownies" og du vil finne deilige bakst.

Skal du bake vegan, sukkerfri og glutenfri brownies vil jeg tipse deg om å bruke kokosolje i stedetfor smør, mandelmel i stedetfor hvetemel og sukrin og dadler i stedetfor sukker. Når man lager bakst uten egg er det en fordel å bruke et par ts med psyllium husk (knuste loppefrø), da disse binder slik som egg.

Men som sagt, du vil finne mye glutenfri, sukkerfri og vegan bakst/brownies om du leter på rå kake, brownies, bakst :)

Skrevet

Takk for gode tips! :) Funket bedre når jeg søkte på "rå brownies", fant denne oppskriften som jeg skal teste ut.

Raw brownies1 1/2 dl nøtter (jeg brukte 50/50 valnøtter og hasselnøtter)

6-8 dadler (jeg brukte 8, men mine var litt små)

3 ss mandelsmør

2 ss rosiner

4 ss kokos

2 ss rått kakaopulver

1 ss kokosolje

1 ts kanel

1/4 ts himalayasalt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...