Gå til innhold

Oppgulp og spy.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ikke lett å skjønne hva du egentlig lurer på :). En ettåring gulper vel ikke lengre, slik babyer gjør. Men kan godt gulpe opp noe av mageinnholdet uten at det er det samme som oppkast. Lurer du på om barnet har omgangssyke? Hvis man har omgangssyke kommer som regel alt opp, og da gjerne mer en én gang.

Jeg tenker på spy som noe som kommer opp på grunn av flere brekninger. Oppgulp er vel mer som at magen dytter opp noe som har kommet ned for fort og i for store mengder. Altså ikke brekninger.

Endret av lille katt
Skrevet

Min sønn kastet opp flere ganger daglig allerede som liten baby, tok tid før jeg så at det ikke bare var vanlig gulp og hadde jeg ikke hatt barn fra før hadde det nok gått enda lengre tid før jeg skjønte det. Når han gulpet var han bli og fornøyd både før og etter (kun litt ubehag akkurat i når det kom opp), når han kastet opp gråt han i forkant og i etterkant. Konsistensen på det som kom opp var ganske lik. Som 7 åring fikk han (endelig) påvist migrene, antakelig har han hatt det helt fra fødselen av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...