AnonymBruker Skrevet 14. desember 2010 #1 Skrevet 14. desember 2010 Jeg ammer og har siden fødselen hatt en enorm lyst på . Jeg var ikke spesielt glad i søtt hverken før eller under graviditeten. Er det normalt?
Gjest Enny Skrevet 14. desember 2010 #2 Skrevet 14. desember 2010 Jeg opplevde det samme. Kunne gått over lik for å få tak i søtsaker. Hihi
Gjest pysepusen Skrevet 14. desember 2010 #3 Skrevet 14. desember 2010 Ja, det må nok være normalt! Her spises det sjokolade i lange baner!
Kalas Skrevet 14. desember 2010 #4 Skrevet 14. desember 2010 Jeg likte ikke engang sjokolade før jeg begynte å amme - men plutselig kunne jeg ikke få nok av det...
Amanlis Skrevet 14. desember 2010 #5 Skrevet 14. desember 2010 Å ja, sjokolade var et must da jeg ammet.
lille katt Skrevet 14. desember 2010 #6 Skrevet 14. desember 2010 Amming ledsages gjerne av et enormt kaloribehov, noe som ikke er så rart, man skal jo gjøre om kaloriene til melk, som igjen skal gjøres om til en voksende baby. Det trengs tusenvis av kalorier, og i en travel babyhverdag blir de to halve brødskivene og den kalde kaffeskvetten veldig utilstrekkelig . Sjokolade er proppfullt av kjappe kalorier, så det er ikke så rart at søthungeren øker. Jeg husker at jeg kunne spise en åttepakning med sjokoladeboller som mellomsnacks hvis jeg trillet en tur på kjøpesenter . Nyt sjokoladen, men husk på å spise brød, kjøtt, grønnsaker, proteiner og sunnere fett også . Og tre-fire liter vann .
Superlilje Skrevet 15. desember 2010 #7 Skrevet 15. desember 2010 Jeg hadde et helt sinnsykt søtsug de første to månedene etter fødsel! Men det har gitt seg litt nå da heldigvis. Og til tross for at jeg spiste masse snop nesten hver dag gikk jeg ned i vekt
JollyJolly Skrevet 15. desember 2010 #8 Skrevet 15. desember 2010 Jeg har kjempelyst på honning, noe jeg ikke likte noe særlig før. Her går det i tykke skiver med smør og honning flere ganger om dagen ... men vekten holder seg (gikk masse ned rett etter fødselen). Hvordan skal det gå når jeg slutter å amme?
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2010 #9 Skrevet 15. desember 2010 Ja. Og kokosboller. Har ingen bunn. Må ta meg sammen snart, kan ikke lage sånne søte, grufulle vaner. Selv om det er mmmm, vanskelig å la være!
Christina_ Skrevet 15. desember 2010 #10 Skrevet 15. desember 2010 Jeg ammer og har siden fødselen hatt en enorm lyst på . Jeg var ikke spesielt glad i søtt hverken før eller under graviditeten. Er det normalt? Sjokolade, kjeks, smågodt.....
Aftensol Skrevet 20. desember 2010 #11 Skrevet 20. desember 2010 Kunne fint spise en sånn stor sjokoladeplate om dagen jeg :gjeiper: Og sikkert flere hvis vi hadde hatt det... Men her måtte jeg passe litt på mannen også da.. Han spiser sjokolade (eller annet søtt) hvis vi har det, og la på seg en god del under svangerskapet og etterpå siden jeg måtte ha søtt i huset
Cinzia Skrevet 20. desember 2010 #12 Skrevet 20. desember 2010 Jeg har alltid vært glad i sjokolade, men har vært helt ekstrem nå når jeg ammer! Men har gått veldig ned i vekt, så sånn sett hard et ikke så stor betydning enda (en annen sak er det vel at jeg har avbestilt tannlegetimen min...orker ikke tanken på å gå!). Ei på barselgruppa mi fortalte at hun hadde spist to 200 grams sjokoladeplater her en dag, og hadde tatt opp søtsuget med helsesøster. Helsesøster hadde svart at hvis hun hadde så lyst på sjokolade, var det nok fordi kroppen trengte det...kjenner at jeg likte det svaret!
leirbål Skrevet 20. desember 2010 #13 Skrevet 20. desember 2010 Jeg har alltid vært glad i sjokolade, men har vært helt ekstrem nå når jeg ammer! Men har gått veldig ned i vekt, så sånn sett hard et ikke så stor betydning enda (en annen sak er det vel at jeg har avbestilt tannlegetimen min...orker ikke tanken på å gå!). Ei på barselgruppa mi fortalte at hun hadde spist to 200 grams sjokoladeplater her en dag, og hadde tatt opp søtsuget med helsesøster. Helsesøster hadde svart at hvis hun hadde så lyst på sjokolade, var det nok fordi kroppen trengte det...kjenner at jeg likte det svaret!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå