Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det er svært kjedelig å lage middag til meg selv så ender somregel opp med noe veldig enkelt. Gjerne litt fetende :( Noen som har forslag ang middagstips for single....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det er svært kjedelig å lage middag til meg selv så ender somregel opp med noe veldig enkelt. Gjerne litt fetende :( Noen som har forslag ang middagstips for single....

Jeg også er singel, og prøver i størst mulig grad å velge sunne, men samtidig raske og billige middager. Et tips er fiskefileter av ulike slag, som er ganske billig på kiwi (first price). De har f.eks dypfryste laksefileter i 4pkn porsjonspakker og torskefileter i store pakninger. I tillegg har de også billige dypfryste kyllingfileter :)

Jeg ender ofte opp med å steke de i mye godt krydder, med dampkokte gulrøtter og brokkoli som tilbehør. Rask og sunn middag! Bruker også ofte å ha ulike grønnsaker (gulrot, brokkoli, champinjong, løk, squash osv) i form, og legge fiskestykkene oppå og steke i ovnen. Kjempegodt :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg også er singel, og prøver i størst mulig grad å velge sunne, men samtidig raske og billige middager. Et tips er fiskefileter av ulike slag, som er ganske billig på kiwi (first price). De har f.eks dypfryste laksefileter i 4pkn porsjonspakker og torskefileter i store pakninger. I tillegg har de også billige dypfryste kyllingfileter :)

Jeg ender ofte opp med å steke de i mye godt krydder, med dampkokte gulrøtter og brokkoli som tilbehør. Rask og sunn middag! Bruker også ofte å ha ulike grønnsaker (gulrot, brokkoli, champinjong, løk, squash osv) i form, og legge fiskestykkene oppå og steke i ovnen. Kjempegodt :)

Takk takk.. da vet jeg hva som blir til middag imorgen ;)

Skrevet

Jeg pleier å lage mye middag når jeg først lager mat, siden det tar tid og jeg har ikke tid til å lage middag alene hver dag. På den måten får jeg middag dagen etter også. Om det blir veldig mye mat, fryser jeg ned middagen i porsjoner, så er det raskt å enkelt å ta opp middag fra fryseren en dag.

Jeg syns jeg sparer mye penger på dette.

En dag kan jeg trekke 4 laksefileter, og spiser 2 den dagen og har 2 dagen etter.

Eller jeg kan steke 4 kyllingfileter og har 2 den ene dagen og 2 de andre dagen.

Jeg syns det er fort gjort å dampe eller steke grønnsaker til, eller kanskje jeg lager en salat.

Noen ganger kjøper jeg frysegrønnsaker, det er lettvindt og godt :)

Om jeg lager kylling-gryte eller kylingsuppe, så lager jeg så mye at jeg kan fryse ned i porsjoner.

Slipp fantasien løs :tommelopp:

• Liker 1
Skrevet

Jeg synst også det er kjipt å stå å lage middag til kun meg selv, men er blitt flinkere. Det går mye i enkle sunne og gode retter her. Idag har jeg hatt kylling omelett, med erter, tomat, champingjong. Igår hadde jeg stekt kylling med ris,egg og litt følte, krydder og forskjellige grønnsaker. Da har jeg både lunsj, middag og kvelds :)

Det er mye enkle retter du kan lage bedre. Varier med grønnsaker, egg, fløte, sauser. Ellers er ovnsbakt laks en slager og den lager seg jo selv.

Skrevet

Smart å lage nok middag til dagen etterpå også. Det gjør jeg ofte.

Og når jeg lager lasagne så kan den vare i 3 dager! *smatt* :smoke: hehe

Skrevet

Ja, kjedelig å lage, og å spise middag alene. Er nok likevel flink til å lage sunn mat (de fleste dager). Jeg bruker mye rå grønsaker ved siden av kjøtt, kylling eller fisk, feks. gulerot (raspet eller kuttet), agurk, tomat, ulike typer salat, paprika, osv.

En enkel rett er: Stek opp kjøttdeig og løk/purre/spinat. Hell over pisket egg. Strø med ost på toppen. Tomat, agurk, salat ved siden av. Restene kan brukes kaldt i matpakka neste dag.

Jeg inviterer innimellom andre enslige venninner på middag, midt i uka. Normalt en om gangen. Etter maten spiller vi kort, eller skravler litt. De andre synes jo normalt at det er like kjedelig å spise alene, som jeg gjør.

I går, på en vanlig onsdag, serverte jeg pinnekjøtt for ei enslig venninne, og vi storkoste oss. ....Og med litt canasta (kortspill) etterpå:-))

Ha en riktig god jul jenter:-)

Skrevet

Ja, kjedelig å lage, og å spise middag alene. Er nok likevel flink til å lage sunn mat (de fleste dager). Jeg bruker mye rå grønsaker ved siden av kjøtt, kylling eller fisk, feks. gulerot (raspet eller kuttet), agurk, tomat, ulike typer salat, paprika, osv.

En enkel rett er: Stek opp kjøttdeig og løk/purre/spinat. Hell over pisket egg. Strø med ost på toppen. Tomat, agurk, salat ved siden av. Restene kan brukes kaldt i matpakka neste dag.

Jeg inviterer innimellom andre enslige venninner på middag, midt i uka. Normalt en om gangen. Etter maten spiller vi kort, eller skravler litt. De andre synes jo normalt at det er like kjedelig å spise alene, som jeg gjør.

I går, på en vanlig onsdag, serverte jeg pinnekjøtt for ei enslig venninne, og vi storkoste oss. ....Og med litt canasta (kortspill) etterpå:-))

Ha en riktig god jul jenter:-)

Hørtes veldig hyggelig ut :)

Takk for bra forslag.. Springer til butikken etter egg.

God jul

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...