AnonymBruker Skrevet 14. desember 2010 #1 Skrevet 14. desember 2010 Hei! Jeg er i en gjeldsordning som for meg fungerer veldig bra. Jeg har litt under 4,5 år igjen av ordningen. Nå ser det ut til at jeg blir samboer på nyåret og lurer litt på om noen vet hva jeg må gjøre i praksis da? Namsfullmektig er så og si umulig å få tak i så jeg lufter spørsmålet litt her i mellomtiden til jeg får svar. Min kjære eier et hus så jeg vil betale det samme i "husleie" til han som det jeg gjør til huseier der jeg leier i dag. Siden beløpet er det samme, er det noen som vet om det må kjøres endringsforslag til kreditorene? Takker for svar og erfaringer
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2010 #2 Skrevet 14. desember 2010 Utgangspunktet er at dere er ansvarlige for halvparten av boutgiftene hver. Dersom du ikke får forbedret økonomi når du blir samboer er det ikke nødvendig med en endring. Samboere og ektefeller er aldri ansvarlige for din gjeld så det skal være uten betydning om den andre har vesentlig bedre økonomi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå