Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp vært til fysioterapeut og fått trykkbølge behandling. Jeg hadde med rekvisisjon(eller hva det heter) fra lege men da jeg skulle betale skulle de ha 400 kr!

Er ikke dette litt mye? Hadde uansett ikke så mye penger på meg en uke før lønning så fikk det heldigvis på faktura. Men jeg tenker at det er da sykt mye om dette er det jeg skal betale i egenandel. Eller har jeg misforstått ang at trygdekassen dekker noe av behandlingen? Setter pris på svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Trykkbølgebehandling dekkes ikke av trygden, er derfor det ble så dyrt. Dersom ikke fysioterapeuten advarte deg om dette på forhånd, er det virkelig sløvt av vedkommende, og jeg hadde gitt klar beskjed! Ifølge takstplakaten til fysioterapiforbundet ligger en "vanlig" 30minutters behandlingstime på 113 kroner per gang, men ulike behandlingsformer kan virke inn på prisen. Men ikke til 400!

Skrevet

Nei det var det jeg synes var så rart. Vet jo at første time der man er til vurdering koster litt mer men ikke at det skulle bli så mye. Håper ikke det kommer til å koste så mye for det har vi ikke råd til med den økonomien vi har nå, bare de to behandlingene jeg kommer til å ha før jul gjør stort nok innhugg.

Skrevet

Jeg betalte 600 kr pr gang med trykkbølgebehandling! Så for meg kom du billig utav det :-)

Skrevet

Jeg synes heller ikke det var så veldig mye med 400 kr. Min samboer går til fysioterapi som koster 1000 kr/t.

Skrevet

Fysioterapi går under egenandelstak 2, dvs ikke som en del av den "vanlige" egenandelen. Når du har betalt 2560 kr i eks fysio ila ett år, koster det ikke mer

http://www.nav.no/Om+NAV/Satser+og+datoer/Relatert+innhold/1073750255.cms

Trykkbølgebehandling kan såvidt meg bekjent ikke skrives på egenandelskortet. I alle fall kunne det ikke det da jeg gikk til slik behandling for et par år siden.

Tror nok 400 kroner er helt normal pris for trykkbølgebehandling, det er i alle fall ikke i det øvre sjiktet av hva man kan ende opp med å betale for det. Det var vel 400 kroner pr. time da jeg hadde slike timer også. Alternativene jeg fikk var å gå til konvensjonell behandling som erfaringsmessig ikke virket så veldig bra, eller å gjennomgå fem smertefulle omganger med trykkbølger. Jeg valgte det siste, og ble da frisk også :)

Skrevet

Trykkbølgebehandling kan såvidt meg bekjent ikke skrives på egenandelskortet. I alle fall kunne det ikke det da jeg gikk til slik behandling for et par år siden.

Tror nok 400 kroner er helt normal pris for trykkbølgebehandling, det er i alle fall ikke i det øvre sjiktet av hva man kan ende opp med å betale for det. Det var vel 400 kroner pr. time da jeg hadde slike timer også. Alternativene jeg fikk var å gå til konvensjonell behandling som erfaringsmessig ikke virket så veldig bra, eller å gjennomgå fem smertefulle omganger med trykkbølger. Jeg valgte det siste, og ble da frisk også :)

Aha, ja, har jo kun gått til vanlig selv.. Om det hjelper er det jo uansett verdt det!! I lengden spares det inn isf å gå å være dårlig. :)

Skrevet

Fysioterapi går under egenandelstak 2, dvs ikke som en del av den "vanlige" egenandelen. Når du har betalt 2560 kr i eks fysio ila ett år, koster det ikke mer

http://www.nav.no/Om+NAV/Satser+og+datoer/Relatert+innhold/1073750255.cms

det stemmer som noen andre nevnte tidligere at siden behandlingsformen i utgangspunktet ikke dekkes av trygden kommer det heller ikke under egenandelstaket.

Og er det noen som seriøst betaler 1000,- for en time fysioterapi?!? Da vil jeg gjerne vite hva som gjør den aktuelle fysioterapeuten så spesiell! Høres på grensen til useriøst ut...

Skrevet

Ok, synes bare det var litt mye men heldigvis sa fysioterapauten min at jeg bare trengte et par behandlinger til. Men til dere som har prøvd trykkbølgebehandling, hvor raskt merket dere forskjell? Det var jo sinnsykt vondt mens han holdt på men jeg har fortsatt veldig vondt og det virker ikke som det blir noe bedre. Var til behandlig på fredag og nå er det snart onsdag. Er så redd jeg aksepterer litt for mye smerte ettersom jeg har gått med foten min så lenge. Man blir liksom imun...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...