Gå til innhold

Erter vs. cottage cheese

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en person som er nødt til å spise ett eller annet før jeg legger meg, ellers så

ender jeg ofte med å hive i meg ett eller annet usundt. Derfor har jeg ett spørsmål

til dere. Er veldig glad i erter. Pleier som regel å kjøpe en boks, mose de og spise

med litt krydder på. Høres kanskje litt sært ut, men liker det. En annen ting jeg også er

glad i er cottage cheese med kanel.

Jeg vet kcal-innholdet i begge deler, men alikvel lurer jeg på: hvis jeg har valget mellom

å spise en av disse delene før jeg legger meg, hva burde jeg velge? Hva er best når jeg

holder på å gå ned i vekt?

Setter stor pris på alle tilbakemeldinger!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er langt mer proteiner i cc, og er nok et bedre og mer mettende alternativ enn erter.

Skrevet

Det er langt mer proteiner i cc, og er nok et bedre og mer mettende alternativ enn erter.

Cottage cheese ineholder fullverdig protein, det vil si protein som består av alle de essensielle aminosyrene kroppen trenger, det gjør ikke erter.

Så sant du tåler melkeprotein bra kan det hjelpe deg til å sove bedre. Melkeprodukter inneholder aminosyren tryptofan som kan gi bedre søvn: Melk for en god natts søvn

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar, begge to! Kom gjerne med flere råd/tips dere andre også ;)

Perelandra: Det visste jeg faktisk ikke at produkter med melk inneholder tryptofan som

kan gi bedre søvn! Det passer jo meg perfekt mht. at jeg har litt problemer med

innsovning.

Ts.

Skrevet

Erter!

Grønne grønnsaker er jo supersunt. For mye melkeprodukter er ikke bra..

Skrevet

Gi gjerne dokumentasjon på at det "ikke er bra". Og nei, det holder ikke at du har lest det i lavkarbofanatblader som Bedre Helse.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...