Haustlauv Skrevet 14. desember 2010 #1 Skrevet 14. desember 2010 Har lyst til å prøve meg på decoupage. Hva trenger jeg minimum for å starte med dette? Fins det noen gode nettsider for nybegynnere? Kunne tenke meg å lime ting på lerret der jeg også har malt med akryl. Det går vel an?
altsoja Skrevet 14. desember 2010 #2 Skrevet 14. desember 2010 har akurat begynt med det samme for et par dager siden.kjempe kjekt å holde på med eg maler med akryl maling og venter til det er tørket før eg limer en utklippet serviett motiv på.går jo an å bruke papirmotiver man har for eksempel har printet ut selv også. men det du trenger er bare lerret,malekoster,maling.og til decopagen er d å gå til en hobbybutikk og kjøpe lim som er laget til d.eg kjøpte lim og en svamp som fulgte med i en pakke.veldi bra å bruke.og di er som oftes flinke å forklare i butikken korsn man skal gjer for å få best resultat har pynta med litt band og knapper på bildet.syns det ser veldi bra ut viss du får noen gode ideer sjøl.så må du bare dele di med meg
malinpe Skrevet 3. januar 2011 #3 Skrevet 3. januar 2011 Har holdt på litt med decoupage, og man trenger nesten ikke noe utstyr. Du må ha et god lim som også fungerer som lakk (da slipper du å ha to forskjellige), svamp, papir (serviett, bilde du har skrevet ut selv, avispapir, glansbilder osv..) og en gjenstand å legge papiret på. Man trenger ikke å kjøpe ferdige pappbokser. Man kan bare bruke hermetikkbokser bokser du har fra før som du kanskje ikke bruker til noe. Decoupage kan også brukes på glass (feks syltetøyglass), porselen og tregjenstander. Det er også lurt å ha akrylmaling slik at underlaget får samme farge som papiret.
Havbris Skrevet 3. januar 2011 #4 Skrevet 3. januar 2011 Har også laget masse ting/gaver med decoupage - brukt glass, flasker, hermetikkbokser, lerret, krukker og trebrett (serveringsbrett). Kjøpte trebrett på Ikea og dekket bunnen med motiver fra fine servietter.Ble kjempefine. Laget også julekort et år med decoupage.
TessaRosa Skrevet 28. januar 2011 #5 Skrevet 28. januar 2011 Kaster meg på her, da dette er noe jeg også kunne tenke meg å prøve. Jeg har ønske om å kle en hel vegg i trappegangen med bilder av barna. Kan jeg bruke vanlig kopiark når jeg skal printe ut bilder av dem, får å så lime dem på veggen og deretter lakke?
Haustlauv Skrevet 28. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 28. januar 2011 Jeg har lest at hvis du printer ut selv, renner blekket veldig. Men et tips mot dette skulle visst være å spraye hårspray på bildet.. Ville anbefalt å prøvd på noe lite først da..
Carpaccio Skrevet 28. januar 2011 #8 Skrevet 28. januar 2011 Bruk laserskriver, og print ut på tynne ark, så blir det nok bra!
htd Skrevet 29. januar 2011 #9 Skrevet 29. januar 2011 (endret) Kjempefint å kjøpe billige konjakkglass og stryke på en fin serviett og lage en fin telysholder. Det blir lekkert med telys inni! Endret 29. januar 2011 av htd
*Bumblebee* Skrevet 7. februar 2011 #10 Skrevet 7. februar 2011 jeg er også bitt av decoupage basillen,det er jo kjempekjekt! men er noen ting jeg lurer på; 1: har sett noen bilder hvor de har brukt stilig bokstavtrykk,noe ala dette; Min lenke hvordan gjør man det?er det noe sjablong greier folk bruker..?jeg hadde aldri fått det til på frihånd hvertfall.. har ofte hatt lyst til å ha tekst på acrylmaleriene mine,men aner jo ikke hvordan man skal gjøre. 2: hvor får man tak i slike herlige nostalgiske bilder/servietter eller hva det nå er..?ser slikt "over alt" men vet ikke hvor man får tak i..eks: Min lenke blir kjempeglad om noen kan hjelpe!
altsoja Skrevet 8. februar 2011 #12 Skrevet 8. februar 2011 det bildet av den jenta og den teksten som du har bilde av på den siste lenken din er servietter man kan få kjøpt på hobbybutikker.eg kjøpte akurat sånne og andre i samme stilen på en panduro butikk i stavanger.men rekner med di har lignende i andre butikker.ellers finnes det nok nettsider å kjøpe di på.
Gjest redstar Skrevet 1. mars 2011 #13 Skrevet 1. mars 2011 Hei dere! Henger meg på her! Har laget en del lys nå, decopage med servietter, men jeg lurte på hvor ellers jeg kan handle motiver? Har hørt at man kan handle på internett... Trenger også scrapbook matriale:)
Anids Skrevet 9. august 2011 #14 Skrevet 9. august 2011 For motiver: søk etter justsomethingimade på nettet; det er en blogg. Trykk så på freebies:) maaaaaasse der både til inspirasjon og nedlasting;)
sol87 Skrevet 23. juni 2015 #15 Skrevet 23. juni 2015 *dytte* ingen som vet..? Det er leeenge siden du spurte, men jeg svarer likevel på det sister spørsmålet ditt: Jeg har sett søte glansbilder og servietter med slike motiver på søstrene grene, blant annet. TGR har også slikt. Ellers tror jeg også at bokhandlere har det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå