november03 Skrevet 16. oktober 2003 #1 Skrevet 16. oktober 2003 Dette tema har kanskje vært oppe mange ganger før...?? Jeg lurer litt på om jeg skal holde tale til min kommende mann. På en måte har jeg bare lyst til å bare nyte denne dagen og ta imot all oppmerksomheten, men samtidig vil jeg jo gjerne fortelle "hele verden" at jeg elsker min kommende over alt på jord..., men som min søster også sier, - det vet vi jo, ellers hadde jeg ikke sittet der.... Hadde vært gøy å høre hva dere tenker....
nessi Skrevet 16. oktober 2003 #2 Skrevet 16. oktober 2003 Jeg kommer til å si noen få ord, men noen lang tale blir det nok ikke.
Gjest MrsL Skrevet 16. oktober 2003 #3 Skrevet 16. oktober 2003 Hadde vel ikke vært noe gøy om din tilkommende hadde sagt det samme; "det vet vi jo osv....." for da hadde ikke han holdt tale til deg. Jeg prøver å ha utgangspunktet at jeg skal holde tale til min mann, men gruer meg, men VIL også klare å gjennomføre det.
Gjest Anonymous Skrevet 16. oktober 2003 #4 Skrevet 16. oktober 2003 Jeg skal holde tale, men ikke si så mye. Dessuten blir det vel litt mer "lese" tale akkurat den dagen. Kommer til å ha så mange tårer i øynene at det nok er best å ha et fast manus å forholde seg til (selv om det strider mot god taleteknikk) Synes han den dagen fortjener å få høre hvor mye han betyr for meg.
la sposa Skrevet 16. oktober 2003 #5 Skrevet 16. oktober 2003 ja, jeg skal holde tale. synes det er en fin anledning til å fortelle både min mann og min nærmeste familie hvor mye de betyr for meg.
november03 Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter #6 Skrevet 16. oktober 2003 Hadde vel ikke vært noe gøy om din tilkommende hadde sagt det samme; "det vet vi jo osv....." for da hadde ikke han holdt tale til deg. Jeg mente det virkelig ikke sånn...det jeg prøver å si er vel at jeg kvier meg og egentlig ikke har så fryktelig lyst til å holde noen tale akkurat den dagen. Jeg er kanskje litt gammeldags og føler at det er en dag jeg sombrud bare vil nyte og ta i mot en masse pene ord....uten å være egoistisk selvfølgelig, men den dagen har man kanskje litt lov...
hallingbrud Skrevet 16. oktober 2003 #7 Skrevet 16. oktober 2003 Jeg vet at han kommer til å være forferdelig nervøs før han skal holde tale til meg. Det er allikevel noe jeg ikke for alt i verden vil gå glipp av. Men betyr ikke det at jeg også må holde tale til ham? Jeg er sikker på at han virkelig vil sette pris på det. Derfor tror jeg at jeg bør holde tale. Problemet er at jeg innerst inne har mest lyst til å bare nyte denne dagen. Høre på andres taler, spise god middag og se at alle kose seg. Jeg ønsker ikke å gå å grue meg halve dagen til å snakke offentlig foran de andre! Venninner mener at jeg kan få slippe, siden det ikke har vært vanlig at bruden holder tale. Jeg har derfor ikke noe press på meg, så vi får se hva jeg ender opp med...
Smilet Skrevet 16. oktober 2003 #8 Skrevet 16. oktober 2003 Jeg skal holde tale, har faktisk begynt å skrive den allerede. (Gifter meg om 2,5 mnd) Min kjære tror at jeg ikke vil holde tale, han blir nok kjempeglad når han skjønner at jeg skal :D
Gjest MrsL Skrevet 16. oktober 2003 #9 Skrevet 16. oktober 2003 Hadde vel ikke vært noe gøy om din tilkommende hadde sagt det samme; "det vet vi jo osv....." for da hadde ikke han holdt tale til deg. Jeg mente det virkelig ikke sånn...det jeg prøver å si er vel at jeg kvier meg og egentlig ikke har så fryktelig lyst til å holde noen tale akkurat den dagen. Jeg er kanskje litt gammeldags og føler at det er en dag jeg sombrud bare vil nyte og ta i mot en masse pene ord....uten å være egoistisk selvfølgelig, men den dagen har man kanskje litt lov... .....mente ikke noe vondt med det jeg heller......... Venner???
Linsi Skrevet 16. oktober 2003 #10 Skrevet 16. oktober 2003 Først bestemte jeg meg for at jeg aldri i verden skulle holde noen tale, men jeg har tenkt litt på det, og nå skal jeg holde tale. Det er jo ikke hver dag man får sjansen!
Ingeborg Skrevet 16. oktober 2003 #11 Skrevet 16. oktober 2003 Ja,jeg skal holde tale. De som kjenner meg, vet at det er for mye forlangt at jeg skal holde kjeft i mitt eget bryllup...
Gjest lmari Skrevet 16. oktober 2003 #12 Skrevet 16. oktober 2003 Jeg er kanskje litt gammeldags og føler at det er en dag jeg sombrud bare vil nyte og ta i mot en masse pene ord.... Gjør gjerne det. Men skal ikke brudgommen også få masse pene ord, da? I et bryllup jeg var i i sommer, holdt brudgommen en vakker tale til bruden. Så holdt hennes venner en tale, hennes bror og hennes faren. Faren snakket veldig mye om bruden, og mindre om sin nye svigersønn. Så holdt brudgommens far tale, men han snakket veldig mye om sin nye svigerdatter, og mindre om brudgommen. Til slutt satt jeg med en følelse av at alt handlet om henne, og jeg savnet virkelig et svar fra henne. Det blir litt rart når mannen din står og sier "jeg elsker deg og du er det beste i verden", og så skal du ikke svare?!? Derfor: jeg synes det skal være noe fra bruden også. Det behøver ikke å være en tale, kan like gjerne være en sang eller noe sånt.
Summerprincess Skrevet 16. oktober 2003 #13 Skrevet 16. oktober 2003 Vet ikke om jeg tør. Syns det er veldig flott å si en tale. Men har ikke så mye øvelse da. Kan hende jeg heller synger for ham alene i stedet. Da jeg kan synge
9na Skrevet 16. oktober 2003 #14 Skrevet 16. oktober 2003 Jeg skal holde tale. Jeg tror det vil bety mye for kjæresten min. Jeg vet at han legger mye arbeid i talen til meg, så jeg vil gjerne gjøre det samme for han. Men det er bare å innrømme at jeg gruer meg bare jeg tenker på det! Tror løsningen må bli å øve masse på forhånd.
Isiselin Skrevet 16. oktober 2003 #15 Skrevet 16. oktober 2003 Jeg skal nok holde tale, ja... Jeg er litt usikker på hva jeg skal si, bortsett fra at jeg elsker ham over alt på jord og gleder meg sånn til å tilbringe resten av mitt liv sammen med ham. Jeg må vel takke alle mine elskede for at de alltid har vært der for meg også. Ja, ja... Jeg finner vel ut noe lurt å si etterhvert, tenker jeg... Jeg har jo tross alt... *tenke* 253 dager på meg! :D
Maja04 Skrevet 16. oktober 2003 #17 Skrevet 16. oktober 2003 Jeg har sagt at det er mitt privilegium som brud å slippe å holde tale. I de "talerekkelistene" jeg har sett er bruden sjelden nevnt og derfor har jeg brukt mye tid på å argumentere for hvorfor jeg skal slippe.. Dessuten så har jeg det med å nærmest sette i storskrikinga hvis jeg må fortelle folk at jeg er glad i dem i en sånn setting. Men jeg har litt lyst da...så kanskje hvis jeg bruker lang tid på å forberede en liten "snakkesesjon" og avtale med toastmastern...
la Flaca Skrevet 16. oktober 2003 #18 Skrevet 16. oktober 2003 Hva skal man SI i en sånn tale da? Jeg tenkte på alle de små tingene i hverdagen som gjør at jeg elsker han, men den vinklinga tok søstra mi i sitt bryllup- så den er oppbrukt. Nå vet jeg ikke hva jeg skal si i talen når den tid kommer. (huff, jeg har vanligvis lett for å finne ordene).
Livva Skrevet 16. oktober 2003 #20 Skrevet 16. oktober 2003 Jeg skal deffently holde tale til min vordende ektemann og alle vitner. Jeg har alltid visst at jeg kommer til å holde tale når det blir min tur. Jeg har ennå god tid på meg (gifter oss 3.juli 2004), og jeg gleder meg faktisk for å holde talen, gleder meg til å fortelle hvor utrolig heldig jeg er som har funnet den herligste mannen for meg og jeg vet det kommer til å bli tårer og latter om enannen, men jeg gleder meg Jeg har venninner som har angret i ettertid for at de ikke hadde tale. Så til alle dere nølere: Grip dagen! og du vil ikke angre!! (tror nok mannen får et snusk i øyet, he he..)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå