Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge før eksamen pleier dere å møte?

Jeg liker å ha god tid. Jeg står opp 2 timer før jeg må dra hjemmefra, og møter opp minst 30 min før eksamen starter. Liker å kunne velge den perfekte plassen :sjenert: Så sitter jeg der og roer ned nervene mens jeg hører på ipod og leser litt halvhjertet over notatene.

Synes det er litt morsomt å observere folk på eksamensdagen. Noen kommer kempetidlig, andre kommer pustende og pesende inn 1 min før eksamen begynner, mens andre igjen tar det helt med ro selvom det bare 2 minutter til eksamen starter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden jeg tar det som privatist, så må vi møte min 30 min før, men jeg liker å ha god tid på meg, så møter gjerne en stund før det og, og sitter å slapper av, leser litt mer osv.

Syns også det er moro å se på de andre, er alltid noen som kommer for sent, eller stresser et par min før.

Skrevet

15-20 minutter.

Godt å ha litt å gå på dersom det skulle skje noe underveis, f.eks. at bussen ble forsinket.

Skrevet

Det varierer litt. Jeg har kommet stormende fem minutter for seint flere ganger, gjerne i innspurten av eksamenstiden. Stort sett beregner jeg meg god tid, så jeg kan være der 20 minutter før.

Skrevet

Pleier å møte 20-30 min før.

Skrevet

Varierer veldig, dette semesteret har jeg møtt opp i god tid (for meg vil det si 10-15 minutter før). Det er greit å slippe å stresse seg opp fordi en ikke finner eksamenslokalet, også er det hyggelig å slå av en prat med kjente før man begynner. Men har ofte kommet i siste liten, tror dog aldri jeg har kommet for seint, selv om jeg nesten greide det på en muntlig eksamen nylig. Heldigvis var sensor forsinket...

Skrevet

Jeg er vanligvis mellom 45 min og 1,5 time tidligere enn eksamen. Så kan jeg sitte og lese litt notater. På mitt universitet får vi diltelt en plass å sitte på, så det har ikke noe å si hvor tidlig jeg kommer ang. plass.

Idag drar jeg hjemmenfra klokka 3, eksamen er 16.45. Jeg er da på skolen ca.15.45

Skrevet

Vi må møte 15 min før. Jeg er der ca 30 min før, jeg liker å ha god tid.

Skrevet

pleier å møte ca 20min før

Skrevet

30-40 minutter før. Da rekker jeg å velge en plass jeg liker, får fylt kaldt vann på vannflaska, kanskje sett litt over noen notater eller gjort litt håndarbeid for å roe eventuelle eksamensnerver, pluss at om jeg skulle ha glemt noe viktig rekker jeg å skynde meg hjem og hente det før eksamen starter. Glemte studentbeviset/semesterkort en gang, og da var jeg glad for at jeg alltid legger inn litt ekstra tid.

Skrevet

Pleide å møte opp sånn ca 15 minutter før. Men én gang forsov jeg meg, og våknet 5 min før eksamen skulle starte! Da kan dere tro det var panikk i heimen! Jeg heiv meg i en taxi, slukte et par mandariner som frokost i taxien, og ankom en halvtime for sent. Jeg var livredd for ikke å få komme inn, men ingenting skjedde og jeg fikk tildelt min plass som normalt. Bestått fikk jeg også :)

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Skrevet

Jeg pleier å beregne å være der ca en time før eksamen begynner.

Skrevet

Helst akkurat idet jeg MÅ være der. Altså 10-15 minutter før selve eksamenen starter. Blir veldig stressa av å sitte og vente,, det er ikke noe for meg i den situasjonen...

Skrevet

Vi "skal" være der 15min før , men det kommer inn folk 5min etter eksamen begynner og det eneste som skjer er at eksamensvaktene kjefter litt. Husker en gang jeg kom 10min før og var veldig stressa. Jeg hadde falt, det var såpeglatt ute, og ingenting gikk min vei. Eksamensvakta begynte å mase på at jeg var så sent ute, og holdt det gående lenge, som om jeg skulle være et lite barn. Var generelt i dårlig humør, så hun fikk høre det ja! Det var en stk sjokkert eksamesvakt og flere sjokkerte klassekamerater der ja. Jeg som alltid er så høflig og snill :sjenert:

Opplevde å sitte på en eksamen i forrige uke der det kom inn en iallefall godt over en time for sent.

Jeg bruker som regel å være ca 25-15 min før. Men kan time det litt da jeg ikke bor så langt unna :)

Skrevet

Jeg hater å sitte inne i eksamenslokalet å vente, så jeg er av dem som kommer halsende inn like før eksamen begynner (men, jeg reiser alltid tidlig hjemmefra, tør ikke risikere å komme for sent. Jeg ender stort sett opp med å gå noen runder rundt bygget eller noe for å roe nervene)

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Vi må være der iallefall en halvtime før, fordi det er kontroll av lovsamlinger før vi kan starte. Så jeg pleier å være der ca. 45 min før.

Skrevet

Jeg pleier å være der 30-40 minutter før eksamen skal begynne. Greit å ha litt god tid, siden jeg har et stykke å gå, og føret kan variere veldig, spesielt nå på vinteren. Varierer veldig hvor tidlig vi slipper inn i eksamenslokalet, men jeg pleier å være der når de åpner, finner meg en sitteplass langt bak ved en vegg, og tenker på ingen ting. Sluttet å være nervøs etter første semesteret med eksamen på høyskolen, men irriterer meg litt over folk som absolutt skal diskutere vanskelige (og så godt som irrelevante) temaer like før eksamen skal begynne. Det stresser meg. :sjenert:

Skrevet

Jeg hater å møte en halvtime før, selv om det alltid står vi skal det. Det er nok bare for å få spredd folk, så jeg møter helst 5-10 min før det starter. Liker ikke all ventinga, sitte og glo i taket/på de andre og bli nervøs. Liker best hvis jeg setter meg ned akkurat når oppgaven kommer ;) Da skriver jeg som en foss, så går jeg hjem. :briller:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...