Gjest Hikken Skrevet 13. desember 2010 #1 Skrevet 13. desember 2010 De siste 5 årene har jeg brukt flere titalls tusen på forskjellige hudpleie serier. La Roche Posay, Vichy, Decleor osv, men ingen av disse har hjulpet den fete urene huden min, uansett hvor dyre de har vært. Så svinger jeg innom matbutikken og ser at de har forskjellige utvalg av Garnier og Nivea. Og jeg lurer på om jeg skal prøve disse? I følge bloggen til Hilde Christina så er jo dette typiske " Drittmerker ", men nå vet jeg ikke hvor mye jeg stoler på den jenta der egentig.. Er dyrt alltid best?
Djungelvrål Skrevet 14. desember 2010 #2 Skrevet 14. desember 2010 Jeg merker IKKE forskjell, men så har jeg god hud da. Nesten aldri kviser, bare fet t-sone med litt store porer.. Synes kanskje porene ble litt mindre da jeg brukt MD formulations. Vet porene kommer mye av røyking så da bør jeg vel først og fremst slutte med det.. Blir så lei av merker som påstår de skal gi glød. Man får bare glød på sommeren, er man blek er man blek! 1
Gjest Hikken Skrevet 14. desember 2010 #3 Skrevet 14. desember 2010 Jeg merker IKKE forskjell, men så har jeg god hud da. Nesten aldri kviser, bare fet t-sone med litt store porer.. Synes kanskje porene ble litt mindre da jeg brukt MD formulations. Vet porene kommer mye av røyking så da bør jeg vel først og fremst slutte med det.. Blir så lei av merker som påstår de skal gi glød. Man får bare glød på sommeren, er man blek er man blek! Åå, heldig som har god hud da Jeg har hatt ganske dårlig hud siden tolvårs alderen, og håper det snart gir seg. Har gått på pencilin de to siste årene som har holdt kvisene tilbake, men sluttet ca to måneder, og da blusset det opp igjen. IKKE noe rens greide å fjerne dem gjennom 3 måneder, så da hoppet jeg like godt på kuren igjen. Venter spent på flere svar her
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2010 #4 Skrevet 14. desember 2010 Kjøper du produkter anbefalt av en hudpleier? Jeg merket hvertfall forskjell. Før brukte jeg både nivea og garnier, hadde fet og kosmetisk uren hud og trodde de produktene der hjalp.. Gikk jo opp et lys for meg til slutt og begynte med produkter anbefalt av en hudpleier spesielt sammensatt til min hud. Jeg har ikke så fet hud eller kosmetiske kviser lenger.
Gjest Hikken Skrevet 14. desember 2010 #5 Skrevet 14. desember 2010 Kjøper du produkter anbefalt av en hudpleier? Jeg merket hvertfall forskjell. Før brukte jeg både nivea og garnier, hadde fet og kosmetisk uren hud og trodde de produktene der hjalp.. Gikk jo opp et lys for meg til slutt og begynte med produkter anbefalt av en hudpleier spesielt sammensatt til min hud. Jeg har ikke så fet hud eller kosmetiske kviser lenger. Hmmm kanskje jeg skal ta å bestille time hos en hudpleier. Høres lurt ut 1
Gjest kml Skrevet 14. desember 2010 #6 Skrevet 14. desember 2010 (endret) Jeg anbefaler Clinique. En venninne anbefalte det ttil meg, og der har de produkter for alle hudtyper, tør, fet osv. Så jeg kjøpte tre-trinnsrenseprodukter og det hjalp stort. Jeg hadde "bumpete" hud, noen få store kviser og fet t-sone. Jeg har nå brukt produktene i ett år, og skal fortsette selv om det selvfølgelig er litt dyrere enn nivea og slikt. Jeg kjøpte de på estetique hvor de hjalp meg masse med å finne det som var riktig til meg. Det fine med Clinique er også hvor ofte de produktene er på tilbud, så sparer endel der. Pleier å stkke innom flere ganger i uken for å sjekke ut nye tilbud Forresten så er jeg nå veldig fornøyd med huden min :) Endret 14. desember 2010 av kml 2
Gjest Hikken Skrevet 14. desember 2010 #7 Skrevet 14. desember 2010 Jeg anbefaler Clinique. En venninne anbefalte det ttil meg, og der har de produkter for alle hudtyper, tør, fet osv. Så jeg kjøpte tre-trinnsrenseprodukter og det hjalp stort. Jeg hadde "bumpete" hud, noen få store kviser og fet t-sone. Jeg har nå brukt produktene i ett år, og skal fortsette selv om det selvfølgelig er litt dyrere enn nivea og slikt. Jeg kjøpte de på estetique hvor de hjalp meg masse med å finne det som var riktig til meg. Det fine med Clinique er også hvor ofte de produktene er på tilbud, så sparer endel der. Pleier å stkke innom flere ganger i uken for å sjekke ut nye tilbud Selges Clinique på apotek? Hva med Ebay? Det blir jo billigere der?
Gjest kml Skrevet 14. desember 2010 #8 Skrevet 14. desember 2010 Selges Clinique på apotek? Hva med Ebay? Det blir jo billigere der? Hmmm, jeg har funnet det på estetique, en svær cubus, gardermoen. Hmm, nå må jeg tenke meg om! Hehe. Tror ikke jeg har funnet det på noe apotek nei. emn de burde selge det der i og med at det er parfymefritt og allergitestet... Prøv internett Gå på clinique sin hjemmeside! Der lærer du mye om produktene
Gjest Hikken Skrevet 14. desember 2010 #9 Skrevet 14. desember 2010 Hmmm, jeg har funnet det på estetique, en svær cubus, gardermoen. Hmm, nå må jeg tenke meg om! Hehe. Tror ikke jeg har funnet det på noe apotek nei. emn de burde selge det der i og med at det er parfymefritt og allergitestet... Prøv internett Gå på clinique sin hjemmeside! Der lærer du mye om produktene Tusen takk! Det skal jeg gjøre
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2010 #10 Skrevet 14. desember 2010 Clinique er jeg skeptisk til etter jeg har hørt flere si de fikk en helt uttørket hud.. http://www.makeupalley.com/product/searching.asp/Brand=112/CategoryId=0/BrandName=Clinique/SC=HOWMANY/SD=DESC her er andres erfaringer. 2
glamorous Skrevet 14. desember 2010 #11 Skrevet 14. desember 2010 Jeg sliter ikke med uren hud selv, men søsteren min har brukt MD, og man ser en tydelig forbedring. Ville satset på MD serien! 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2010 #12 Skrevet 14. desember 2010 Jeg er hudpleier og vil ABSOLUTT ikke anbefale qlinique. Det er et parfymerimerke og ikke hudpleiemerke. Der er det stor forskjell. Det er mye alkohol og parfyme i Qlinique sine produkter og egner seg lite til hudpleie. Det vil tørke ut huden din. Noe som aldri er bra uansett hudtype. Garnier og Nivea på matvarebutikken? Vel, du får det du betaler for. Jeg ville heller ha smurt smør på huden min enn Garnier og Nivea. Hudpleiemerker som kan være gode til deg, er Dermalogica (trenger ikke være dyrt til å begynne med, et startsett med nesten alt du trenger, kan du får for omtrent 4-500 kr), MD Formulations som inneholder aha-syrer (bra mot uren hud og acne), Decleor, Matis... Du har en hud, og den skal du ha resten av livet. Ta godt vare på den idag så får du belønningen senere Derfor vil jeg anbefale deg å investere i huden din. 2
Gjest Heidila Skrevet 14. desember 2010 #13 Skrevet 14. desember 2010 ikke nødvendigvis. Dior feks lager masse fine etuier,og kremen kan koste over 1000 kr. Det koster å lage en fancy etui,og kunden betaler for det.Og selv om dior sin antirynkekrem koster over 1000 betyr det ikke at den er best på markedet 2
Yasi Skrevet 14. desember 2010 #14 Skrevet 14. desember 2010 De siste 5 årene har jeg brukt flere titalls tusen på forskjellige hudpleie serier. La Roche Posay, Vichy, Decleor osv, men ingen av disse har hjulpet den fete urene huden min, uansett hvor dyre de har vært. Så svinger jeg innom matbutikken og ser at de har forskjellige utvalg av Garnier og Nivea. Og jeg lurer på om jeg skal prøve disse? I følge bloggen til Hilde Christina så er jo dette typiske " Drittmerker ", men nå vet jeg ikke hvor mye jeg stoler på den jenta der egentig.. Er dyrt alltid best? Det er ikke så veldig mye som tyder på at dyrest alltid er best! Men hva angår produkter som du får kjøpt på Esthetique og matvarebutikker kan jeg si meg enig i at de ikke duger noe særlig. Det hjelper ikke om venninna di bruker det og det funker fint for henne. Ingen har lik hudtype! Jeg har selv venninner som bruker Garnier, Nivea og diverse og sverger til slike produkter. Men det jeg ser som går igjen hos alle de, er at de alle sammen har en perfekt hud til å begynne med. De kan nesten smøre seg med hva som helst, og likevel ha en nærmest perfekt hud. Irriterende ja, men de er veldig heldige Jeg personlig kan ikke bruke slike produkter. Hvorfor? Fordi jeg har problemhud. Og disse produktene inneholder ikke ingredienser som kan ta knekken på mine problemer Jeg har prøvd såpass mange forskjellige merker, både fra matvarebutikken og Esthetique, at jeg kan si for sikkert at de ødela huden min fullstendig en periode. Det var ikke før jeg analyserte huden min og satt sammen en riktig sammensetning tilpasset min hud at jeg fikk huden min under kontroll. Det er ikke dermed sagt at jeg syns alle bør holde seg unna Esthetique produkter, men jeg deler bare min erfaring. Altså, har du testet ut produkter en periode og du ikke ser en effekt (eller en forverring), kan du være ganske så sikker på at det er et eller annet som ikke stemmer. Enten om det er sammensetningen eller produktene. Selv om akkurat de samme produktene kanskje passer perfekt for en du kjenner Ønsker deg uansett masse lykke til Jeg vet at hudpleie til tider kan virke heeeelt håpløst. Men det er ikke det. Det kan jeg skrive under på
Gjest BabyBlue Skrevet 14. desember 2010 #15 Skrevet 14. desember 2010 For å bekjempe uren hud: Ja, da er dyr som regel bedre enn billig. Men produkter ment for fukt kan jeg legge mindre penger i etter min erfaring...
Gjest Anjelika Skrevet 14. desember 2010 #16 Skrevet 14. desember 2010 Jeg merker IKKE forskjell, men så har jeg god hud da. Jeg merket heller ikke forskjell når jeg hadde god hud, men nå har jeg ødelagt den helt med dårlige produkter. Hadde jeg visst da det jeg vet nå så hadde jeg aldri i livet tatt i noe det sto Garnier eller Nivea på. Det er også smart å tenke på at man skal ha huden sin hele livet, det du gjør i dag får konsekvenser for hvordan den ser ut når du er 50. Men det er ikke nødvendigvis sammenheng mellom pris og kvalitet, ta f eks Chanel og Dior som bruker mange dårlige ingredienser. Her betaler man mest for navnet/pakningen. Egentlig bør man holde seg unna alt på parfymerier (inkl Clinique), apotek og matvarebutikker, og bare gå for slikt de selger på hudpleiesalonger. Og da må man også finne riktige produkter for sin hudtype! Så det er ikke så dumt å koste på seg en time hos hudpleier. Men det er dumt å koste på seg produkter der, for de er sinnsykt overprisa i forhold til ebay/diverse nettbutikker. 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2010 #17 Skrevet 14. desember 2010 Syns det er rart at det fortsatt blir påstått at det dyre er det beste når hudleger sier at mye av det billige er like bra. Så et program på tv hvor de testet produkter opp mot hverandre og de gjorde nøyaktig den samme jobben. Legene mente det var tull å betale i dyre dommer for det. 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2010 #18 Skrevet 14. desember 2010 Syns det er rart at det fortsatt blir påstått at det dyre er det beste når hudleger sier at mye av det billige er like bra. Så et program på tv hvor de testet produkter opp mot hverandre og de gjorde nøyaktig den samme jobben. Legene mente det var tull å betale i dyre dommer for det. Dette er i beste fall fryktelig unyansert. Det det er snakk om her, tipper jeg, er anti-rynkekremer. Det burde være rimelig klart for alle og enhver; det finnes INGEN KREM som fjerner rynker. Dermed er det ikke noen forskjell på billige og dyre kremer i så henseende. 90 % av rynker skyldes UV-stråling, så det som nytter er forbygging. Holde seg unna solen og burde kremer med høy faktor. Når jeg sier at dette er unynansert er det fordi billigprodukter og de aller fleste produkter kjøpt på parfymeri inneholder stoffer som tetter porer og tørker ut huden, og dette er noe annet enn om rynkekremer fungerer eller ikke. Det brukes fordi det er billig fyllstoff. Mineraloljer er det få som reagerer på, men det gjør heller ingen for huden din, det tilfører ingen fuktighet, men legger seg som et lokk utenpå huden så den ikke får puste. Jeg hadde i utgangspunktet en veldig uproblematisk hud, med noen få millier/sorte prikker, som jeg forsøkte å fjerne med både billig produkter og Clinque etc. Resultatet ble at huden min ble helt ødelagt.Med riktig hudpleie er huden min blitt mye bedre, men er fortsatt veldig sensitiv, noe jeg ikke fantes før jeg begynte med "drittprodukter". Når det gjelder hudpleieprodukter som fåes kjøpt hos hudpleier, så er det ikke sånn at alt er bra der heller. Man må lære seg hva som er bra og dårlige ingredienser. Alle har forskjellig hud, så man må bare prøve å feile for å finne ut hva som fungerer for en selv. Alt produktene er dyre vil jeg si er en sannhet med modifikasjoner. En rens fra MD har jeg som regel i over 6 mnd, en billig rens holder knapt en mnd. Disse produktene er som frisørprodukter mye mer konsenterte enn butikkprodukter (som inneholder veldig mye vann). Du trenger ikke å være noe mattegeni for å regne ut hva som lønner seg i lengden. Tenk også på all emballasjen du sparer miljøet for! Jeg tror også det er viktig å holde det enkelt, rens, fuktighetskrem, maske/serum ved spesielle behov og solfaktor. 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2010 #19 Skrevet 14. desember 2010 Jeg bruker den nye serien på apoteket jeg. Eller jeg bruker bare ansiktskremen som skal gi fukt i 24 timer. Og jeg bruker BARE ansiktskrem! Vakser alltid ansiktet med varmt/lunkent vann og avslutter med kaldt vann. Når jeg vakser håret, så bruker jeg en ansiktsskrubber (et håndtak og norn buster på) på slutten av dusjen og avslutter med kaldt vann. Har aldri hatt så fin hud som jeg har fått etter å ha sluttet å bruke annet enn dagkrem. 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2010 #20 Skrevet 14. desember 2010 Jeg bruker den nye serien på apoteket jeg. Eller jeg bruker bare ansiktskremen som skal gi fukt i 24 timer. Og jeg bruker BARE ansiktskrem! Vakser alltid ansiktet med varmt/lunkent vann og avslutter med kaldt vann. Når jeg vakser håret, så bruker jeg en ansiktsskrubber (et håndtak og norn buster på) på slutten av dusjen og avslutter med kaldt vann. Har aldri hatt så fin hud som jeg har fått etter å ha sluttet å bruke annet enn dagkrem. Men igjen. Da kan ikke du ha hatt så alvorlig ille hud. Jeg begynte med produkter nettopp fordi huden min så ut som et ras da jeg brukte ingenting annet enn kun en krem i ny og ne. Det har vært et turbulent forhold, men nå er endelig huden min på bedringens vei ved hjelp av en reseptbelagt krem og masse god (og litt dyr) hudpleie som roer ned huden, renser og tilfører. Hudpleierprodukter koster ikke langt fra det samme som apotekprodukter på nett foresten. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå