Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

har tenkt å dra på et språkkurs i England, for å å få opp engelsk min. ligger på karakter 2 nå. vil dette bli vanskelig?/ vil jeg fort lære? har tenkt å være der i 2-3 måneder.

blir jeg med på en skole, som det er andre fra forskjellige land? eller blir jeg på en skole med, de som bor i England? er det noen som har vært på språkkurs eller språkreise, kom veldig gjerne med deres inntrykk av turen. helt til slutt, hva er forskjellen på språkreise og språkkurs?

på forhånd, takk for svar! ;-P

er 16 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nå vet jeg ikke hvilket selskap du tenker å reise med, men jeg tok engelsk språkkurs i USA med EF, og opplegget deres var veldig bra. Det var maaaange (spesielt fra asia) som knapt kunne snakke ett ord engelsk, og man ble plassert på forskjellige nivåer. Jeg merket stoor forbedring på mange, og det vanlige var å rykke opp noen nivåer i løpet av sommeren. Det hjalp jo veldig på å snakke engelsk 24/7, man lærer minst like mye av det som av selve kursene.

Med EF var det folk fra hele verden, jeg var som regel den eneste fra Norge.

Noen skoler har språkskolen på campus til et universitet, og da er du gjerne blant engelske studenter, men du går ikke på skole med dem.

Endret av Snop
Skrevet

TAKK for kjapt svar Snop! ;)

Jeg tenker å reise nedover, fra begynnelsen på mars til slutten på mai. Tenkte jeg bare skulle nevne det, for det er vel mindre som drar på den tiden?

Skrevet

TAKK for kjapt svar Snop! ;)

Jeg tenker å reise nedover, fra begynnelsen på mars til slutten på mai. Tenkte jeg bare skulle nevne det, for det er vel mindre som drar på den tiden?

Ja, det tror jeg absolutt. Nå kan jeg som sagt ikke si noe om andre selskaper enn EF, men der er det ekstra mange som kommer om sommeren, for da har de blant annet sommerkurs og folk har skolefri.

Skrevet

Jeg kom hjem fra EF-skolen i Toronto for tre uker siden, etter å ha vært der i 3 mnd :) jeg er veldig fornøyd!

Jeg var rimelig stødig i engelsk fra før, så havnet i nest høyeste level, men lærte likevel utrolig mye! Ikke minst ble jeg utrolig mye bedre MUNTLIG, som da også var det jeg var mest ute etter. Ble flyttet opp i høyeste level etterhvert, og da ble utfordringene flere, noe jeg trivdes godt med :)

Du finner folk fra hele verden på EF-skolene, og de har alle nivåer fra beginner til upper advanced (mitt nivå).

Hvor fort du lærer kommer litt an på deg selv og. Men det er en fordel å være fra Norge, jeg var den første norske som var i min klasse noensinne :P så da MÅ man jo prate engelsk. Var bl.a en del spansktalende folk der som hang sammen og pratet spansk hele tiden. Da er det jo begrenset hvor mye man forbedrer seg, iallefall muntlig.. :P men stå på og ikke vær redd for å praktisere språket skriftlig og muntlig, så tror jeg nok jeg kan garantere at du vil merke bedring rimelig raskt :)

Skrevet

Jeg dro på språkreise med EF til England da jeg var 15, og det kan absolutt anbefales! Var kjempemorro, og lærte masse engelsk. Opplevelser man husker resten av livet! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...