Gå til innhold

Kan noen svare meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter 13 år med div sf har jeg funnet ut at jeg bare må leve med det. Jeg sliter hver dag, men spiser mer normalt enn før(dog ikke slik som samboeren eller resten av familien). Jeg er som vanlig ikke fornøyd med kroppen min uten at jeg skal komme mer inn på det, men det jeg lurer på er hvordan jeg skal kunne leve normalt med maten når jeg ikke lenger kan spise over ett visst antall kalorier uten å ese ut! Kaloriene er lavere enn det som er normalt og anbefalt, men jeg har prøvd å øke og øke over lenger perioder flere ganger men det stabiliserer seg aldri og jeg legger mer og mer på meg(noe jeg ikke takler).

Jeg trener 4-5 dager i uken og er i ganske god form, men jeg har noen kilo for mye, men går aldri ned i vekt uansett hva jeg gjør(hvis det ikke er å kutte kalorier og da vil det si under 1000 per dag som ikke er sunt!!).

Hvordan skal jeg kunne leve normalt når jeg ikke kan nyte mat slik som andre kan?

Jeg regner med jeg har ødelagt forbrenningen for alltid, men synes det er litt urettferdig at jeg skal aldri kunne spise like mye mat som en slank dame kan..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke godta de få kiloene for mye? Som du og samfunnet og andre tror er det eneste ene. Du vet jo at du er sunnn og trent. Kroppen din er sterk. Den fungerer. Det er det viktigste.

Skrevet

Du må nok godta at du går opp i vekt når du øker kaloriinntaket... men bare for ei stund. Det er ikke rart at du legger på deg om kaloriinntaket har vært lavt så lenge. Men for å få igang forbrenningen må du øke mengden mat, og du vil sikkert også gå litt opp i vekt. Mren dette vil stabilisere seg etter hvert, og når forbrenningen ettter hvert blusser vil opp vil du sikkert gå ned igjen til der du var (om dette er en sunn og god vekt)

Er de kiloene du prater om reelle eller kan det være det at sf sitter igjen i tankene dine og at det idealet man har som sf er det du går etter?

:klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...