Gå til innhold

Måtte betale 300 kr for hårkur jeg ikke visste at jeg fikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan hadde dere reagert på dette? Jeg vet at hvis man blir spurt om man vil ha hårkur så må man betale. Men hun hadde bare i en kur uten å si et ord om det, og så sier hun etterpå at hun hadde i en kur og den kostet 300 kr. Man kunne jo kjøpt en hel kur for samme pris. Og når jeg fortalte at jeg reagerte litt på at hun ikke spurte om jeg ville ha kur, så sa hun at hun måtte for å få kammen gjennom håret mitt.

Jeg ringte til frisøren jeg har gått til tidligere og hun reagerte sterkt. Hun mente på ingen måte at håret mitt trengte kur så sterkt at hun måtte ha kur i det uten å i det hele tatt spørre på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde jeg rett og slett nektet å betale for!

• Liker 7
Skrevet

Det virker sleipt gjort, og du er ikke den første her på forumet som klager om sånt. Skjønner ikke disse frisører som gjør sånt, at de mister potensielle faste klienter? Man kommer jo ikke tilbake til en sånn frisør! :kjefte:

• Liker 2
Skrevet

Makan! En har da rett på å få vite hva en får i håret når en er hos frisøren, spesielt om en må betale for det! :kjefte: Jeg hadde sagt klart fra at jeg ikke ville betalt for det.

• Liker 1
Skrevet

Sånnt ER så inni gampen irriterende! Har opplevd noe lignende,bare at det var noe slags farge greie,husker ikke helt,men det ble svindyrt da jeg skulle betale og jeg ble så forbanna at jeg nesten grein. :kjefte:

Skjønner fortvilelsen din ts, og håper du ikke betalte for det :)

Skrevet

Det er vel ikke lov en gang, så jeg hadde krevd pengene tilbake hvis jeg hadde blitt lurt til å betale i første omgang.

• Liker 3
Skrevet

Så deilig at dere er enig! Jeg skal ned igjen i morgen å betale resten fordi hun tok ikke kort, og jeg hadde ikke med meg nok i kontanter. Men jeg tror ikke jeg betaler for kuren, for jeg kunne jo på ingen måte ha sagt nei. Det er litt på samme måte som om man er på en resturant og får en rett man ikke har bestilt også må man betale for den allikevel. Det er jo helt feil. Tenk hvor mange hun kan ha loppet penger fra på den måte.

Skrevet

Dette har jeg også opplevd. Det dreide seg bare om 50 kr da, men likevel. Jeg turte ikke si fra, så jeg bare betalte.

Håper du tør å stå på ditt!!

Skrevet

Jeg hadde ikke betalt for en hårkur jeg ikke hadde bedt om/blitt informert om på forhånd.

Skrevet

dette har jeg også opplevd,på en ramsvik salong utenfor bergen.

Hele frisørbesøket var et mareritt!

-fargen ble feil,SVART når jeg hadde presisert at jeg IKKE ville ha så mørkt.

- jeg fikk fullt av sånn lim-guffegreie i håret(sånn de tar på huden for å beskytte mot fargen)og dette SATT FAST!jeg rev ut store stykker med hår rundt ansiktet for å få av limen.Jæ*** vondt og ikke minst stygt...så jo ut som en ribbet høne :tristbla:

-de tok saftig betalt bare for å stusse tuppene litt,og prisene generelt var skyyhøye.spesielt når man får sånn eeelendig service!

- jeg lå sikkert 3 kvarter alene i en krok med denne "gratis" kuren i håret ved vasken,hadde tilslutt så vondt i nakken at jeg knapt kunne løfte hodet opp :nei:

Måtte selv spørre om ikke de skulle skylle snart,og da kom det plutselig en annen enn hun som var "min" frisør.

Ble ALDRI informert om at den kuren kostet 300!! kr,det kom frem da jeg sto og skulle betale.

Jeg var så skuffet og lei meg at jeg gråt etterpå da jeg var gått ut i bilen....og burde selvsagt gått og klaget,men orket bare ikke da.Ville bare langt vekk derfra.

huff ikke noe særlig god opplevelse.Det førte til frisørangst i laaang tid etterpå,og FULL boikott av ramsvik kjeden til dags dato.Aldri om jeg går dit igjen!!

Skrevet

Jeg syns også du burde klage - jeg hadde ikke godtatt det. Har ikke opplevd noe liknende, men stripa håret en gang uten noe synlig resultat. Fikk med meg mamma (var bare 16) og klagde, og jeg fikk ny behandling uten å betale. Mitt råd er altså; ta med deg noen du kjenner som er litt kranglete/bestemte av seg til å støtte deg. Det hjelper særlig om du har med deg noen som har lest/kan forbrukerrett. Du skal ikke betale for noe du ikke har bedt om!

Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Dette var jo ikke bra, jeg er frisør selv og hadde aldri fått meg til å ta en hårkur på en kunde uten å spørre først. Men det hender vi lar kundene få en gratis kur om det bli vente tid pga småkrasj i listene, den er da selvfølgelig som sagt gratis. Så du bør saklig og rolig forklare frisøren at denne kuren har du ikke bedt om/ fått beskjed om på forhånd, og vil dermed ikke betale for den. Dette må hun/han bare akseptere.

Vil også med det samme benytte anledningen til å si at om resultatet til frisøren ikke ble som forventet, gå tilbake og forklar det på en fin måte, ingen vits i å hisse seg opp, eller være kranglete. Alle seriøse frisører tar dette på en ordntlig måte. Og vi setter pris på at kunden kommer tilbake så vi får rettet opp i det. MEN har du derimot sagt at jeg vil ha svart hår, og du får svart hår, ja da må du betale for fargeendringen, for da fikk du jo faktisk det du ba om :) Litt off-topic, men godt å få det ut :)

• Liker 6
Gjest BabyBlue
Skrevet

Klag, klag, klag. Frisører avhenger av faste klienter og gode referanser, og hvis de krever at du betaler truer du bare med at du kommer til å svartmale ryktet til den salongen hvis ikke de lar deg slippe. Fy F så frekt!

Men 300 for en KUR? Hva var den kuren lagd av? Gullpigmenter og diamantstøv?

Skrevet

Jeg vet at en kur kan ha LITT å si for å løsne på floker, men det som virkelig hjelper mot floker er jo balsam!?!?

Hun prøver å lure deg!

• Liker 2
Skrevet

Hun prøvde å lure meg. I tillegg så hadde jeg gått beskjed om at klippen kostet 350 og så sa hun etterpå at den kostet 400. Ikke at det er snakk om mye penger, men det er prinsippet. Jeg ringte ned og snakket med henne om kuren. Fortalte rolig at jeg synes at det var litt feil at jeg måtte betale 300 kr for en kur jeg ikke visste at jeg fikk, da mente hun at siden jeg hadde fått gratis skum i håret etterpå så burde jeg jo bare betale. Og ikke nok med at kuren kostet 300 kr så lot hun den ikke virke, hun skylte den ut med en gang. Og da har den jo ikke noen funksjon.

• Liker 1
Skrevet

Du vet jo ikke om hun egentlig brukte noe kur i det hele tatt, når du ikke merket det. :klø: :roll:

Skrevet

Koster det 300 for å ta en kur hos frisøren?? Hvem gidder det? man kan jo få 1 eller 2 hele bokser med hårkur for samme prisen! :kjefte:

Skrevet

Du fikk ikke et valg, hun tok en avgjørelse på at du skulle betale 300,- ekstra, uten å forhøre seg med deg først. Det er uprofesjonelt, og det er slike frisører som gir salongen et dårlig rykte.

Ikke betal de 300,-.

Skrevet

For ei drittkjerring, seriøst.

Så mye som en hårklipp faktisk koster bør selvfølgelig kuren, skummet og sprayen de bruker være gratis. I hvert fall VALGFRI. Jeg vet ikke helt hva jeg ville gjort med saken, det er litt vanskelig å ta tak i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...