Gjest Nabojenta Skrevet 13. desember 2010 #1 Skrevet 13. desember 2010 Jeg har i alle år hatt en kjedelig og alminnelig stil. Nå vil jeg heller begynne å kle meg ordentlig. Jeg 18 år gammel forresten. Så er det noen grunnregler innenfor mote jeg må forholde meg til? Og fortell gjerne om flotte fargekombinasjoner og andre tips og triks Jeg har et ganske bredt spekter over hva jeg kan like, så bare tips om alt mulig. Gjerne om tilbehør som smykker, armbånd, ringer, sko også videre også.
Gjest Nabojenta Skrevet 13. desember 2010 #2 Skrevet 13. desember 2010 Ingen som kan å kle seg, eller ingen som gidder å svare?
Gjest BabyBlue Skrevet 13. desember 2010 #3 Skrevet 13. desember 2010 Tja... Å vite om man har kald, nøytral eller varm hudtone er alltids godt å vite før man bygger på garderoben?
Gjest Nabojenta Skrevet 13. desember 2010 #4 Skrevet 13. desember 2010 Hvordan vet man det da? Skal jeg linke til et bilde av meg slik at det blir lettere å gi tips da?
Gjest BabyBlue Skrevet 13. desember 2010 #5 Skrevet 13. desember 2010 Hvordan vet man det da? Skal jeg linke til et bilde av meg slik at det blir lettere å gi tips da? Her er en link som gir tips: http://www.hildechristina.com/guide-varm-eller-kald-hudtone Hvis du har kalde hudtoner liker du som regel best sølvsmykker, og har du varm liker du best gullsmykker... bare sånn raskt tips ;p
Independent_ Skrevet 13. desember 2010 #6 Skrevet 13. desember 2010 Mine personlige tips (passer kanskje ikke alle, men passer meg i hvert fall): - Hold det enkelt. Et smykke over en motivrik topp er ikke noe poeng. - Ikke vær redd for farger, men ikke overdriv. Rødt, rosa og grønt går ikke sammen. - Man trenger ikke samme farge på øyenskyggen som genseren. Jeg ser stadig vekk kvinner med rosa øyenskygge til en rosa genser, og lilla til en lilla genser. Øyenskyggen bør man velge utfra hudtone, pigmenter i ansiktet og ansiktsform - ikke klærne man har på seg. - Om man har noe basic på seg, f.eks. en ensfarget tunika med litt lengde uten noe spesielt, kan det være fint å ha på et skjerf. Da drar man jo oppmerksomheten til puppeområdet, men det går an å skjule det hvis man har store pupper med skjerfet. - Jeg bruker alltid litt større, hengende øredobber når jeg har oppsatt hår i knute. Når jeg har løst hår bruker jeg ikke øredobber. - Det er ikke nødvendig å bruke bare merkeklær. Det er faktisk ganske stygt. Har du f.eks. ei veske av et dyrt merke, så kan du kombinere det med en billig topp fra H&M. Gucci jakke, gucci sko, gucci alt blir for mye. - Foundation er fint, HVIS den passer hudfargen. Skal man ha en ordentlig foundation bør man spørre noen som har peiling om hva man skal velge. Gult passer ingen. Generelt når det gjelder sminke, så bør man finne litt ut hva som er pent. Man kan leke seg med sminken å finne ut hva man føler seg komfortabel med også. Jeg bruker å si at til daglig så er det nok med foundation og mascara. - Holdning er like viktig som klær og sminke! At du viser at du er komfortabel i det du har på deg, og går med sko som du faktisk takler. Ikke velg 12 cm hæl hvis du ikke kan gå i det. Utstrålingen er så viktig at en person som går i joggebukse og slitt t-shirt kan være penere enn en pyntet person i et fint skjørt og en sexy topp. Det er det jeg kommer på i farta.
Gjest Nabojenta Skrevet 13. desember 2010 #7 Skrevet 13. desember 2010 Her er en link som gir tips: http://www.hildechristina.com/guide-varm-eller-kald-hudtone Hvis du har kalde hudtoner liker du som regel best sølvsmykker, og har du varm liker du best gullsmykker... bare sånn raskt tips ;p Jeg er sikkert dum nå, men jeg forstod ikke det fargehjulet. Syns selv jeg passer best til de varme fargene der, og bruker sølv helst. Har forresten grønne øyne, lys hud og blondt hår med pannelugg hvis det har noe og si
Gjest Nabojenta Skrevet 13. desember 2010 #8 Skrevet 13. desember 2010 Mine personlige tips (passer kanskje ikke alle, men passer meg i hvert fall): - Hold det enkelt. Et smykke over en motivrik topp er ikke noe poeng. - Ikke vær redd for farger, men ikke overdriv. Rødt, rosa og grønt går ikke sammen. - Man trenger ikke samme farge på øyenskyggen som genseren. Jeg ser stadig vekk kvinner med rosa øyenskygge til en rosa genser, og lilla til en lilla genser. Øyenskyggen bør man velge utfra hudtone, pigmenter i ansiktet og ansiktsform - ikke klærne man har på seg. - Om man har noe basic på seg, f.eks. en ensfarget tunika med litt lengde uten noe spesielt, kan det være fint å ha på et skjerf. Da drar man jo oppmerksomheten til puppeområdet, men det går an å skjule det hvis man har store pupper med skjerfet. - Jeg bruker alltid litt større, hengende øredobber når jeg har oppsatt hår i knute. Når jeg har løst hår bruker jeg ikke øredobber. - Det er ikke nødvendig å bruke bare merkeklær. Det er faktisk ganske stygt. Har du f.eks. ei veske av et dyrt merke, så kan du kombinere det med en billig topp fra H&M. Gucci jakke, gucci sko, gucci alt blir for mye. - Foundation er fint, HVIS den passer hudfargen. Skal man ha en ordentlig foundation bør man spørre noen som har peiling om hva man skal velge. Gult passer ingen. Generelt når det gjelder sminke, så bør man finne litt ut hva som er pent. Man kan leke seg med sminken å finne ut hva man føler seg komfortabel med også. Jeg bruker å si at til daglig så er det nok med foundation og mascara. - Holdning er like viktig som klær og sminke! At du viser at du er komfortabel i det du har på deg, og går med sko som du faktisk takler. Ikke velg 12 cm hæl hvis du ikke kan gå i det. Utstrålingen er så viktig at en person som går i joggebukse og slitt t-shirt kan være penere enn en pyntet person i et fint skjørt og en sexy topp. Det er det jeg kommer på i farta. Okei:) jeg pleier forresten ikke å matche øyenskygge med klesfarge. Jeg har enten rosa/lilla toner, bruntoner eller gråtoner. Aner ikke hva som passer meg best. Jeg var så heldig å møte må en make-up artist når jeg var på Estetique i Tromsø, og hun annbefalte Guerlain Aqua Parure, 02 eller noe til meg. Så bruker den, syns ikke den er gul. Men takk for tips! Tror jeg må begynne å bruke skjerf og øredobber oftere, hehe
Independent_ Skrevet 13. desember 2010 #9 Skrevet 13. desember 2010 Okei:) jeg pleier forresten ikke å matche øyenskygge med klesfarge. Jeg har enten rosa/lilla toner, bruntoner eller gråtoner. Aner ikke hva som passer meg best. Jeg var så heldig å møte må en make-up artist når jeg var på Estetique i Tromsø, og hun annbefalte Guerlain Aqua Parure, 02 eller noe til meg. Så bruker den, syns ikke den er gul. Men takk for tips! Tror jeg må begynne å bruke skjerf og øredobber oftere, hehe Høres veldig bra ut. Øredobber og skjerf kan i seg selv gjøre et helt antrekk. Noen ganger hvis jeg skal på fest eller arrangementer, bruker jeg en helt ensfarget, ensformet kjole i f.eks sort. Hvis jeg da ordner håret på en fresh måte og tar på noen dritkule øredobber, så kan øredobbene gjøre hele antrekket. Da bør jo selvfølgelig øredobbene være litt større enn man bruker til daglig.
Gjest BabyBlue Skrevet 13. desember 2010 #10 Skrevet 13. desember 2010 Jeg er sikkert dum nå, men jeg forstod ikke det fargehjulet. Syns selv jeg passer best til de varme fargene der, og bruker sølv helst. Har forresten grønne øyne, lys hud og blondt hår med pannelugg hvis det har noe og si Det er ikke alltid fargejulet og sølv/gullsmykker sier deg så mye. Hvis du ikke skjønner bæret og synes du er like fin i en varm rødfarge som en dyp lillatone er du nok, som meg, nøytral og kan velge og vrake i de fargene du vil =) Du ser nok uansett hva slags farge som gir deg glødende hud og hva som får deg til å se gusten ut når du prøver klærne på : )
Gjest Nabojenta Skrevet 13. desember 2010 #11 Skrevet 13. desember 2010 Det er ikke alltid fargejulet og sølv/gullsmykker sier deg så mye. Hvis du ikke skjønner bæret og synes du er like fin i en varm rødfarge som en dyp lillatone er du nok, som meg, nøytral og kan velge og vrake i de fargene du vil =) Du ser nok uansett hva slags farge som gir deg glødende hud og hva som får deg til å se gusten ut når du prøver klærne på : ) Ja, sant nok. Det eneste jeg er ganske sikker på er at jeg ikke passer i oransj og gul. Når jeg bruker turkis og lilla får jeg oftere tilbakemeldinger enn ellers:)
Gjest Nabojenta Skrevet 13. desember 2010 #12 Skrevet 13. desember 2010 Høres veldig bra ut. Øredobber og skjerf kan i seg selv gjøre et helt antrekk. Noen ganger hvis jeg skal på fest eller arrangementer, bruker jeg en helt ensfarget, ensformet kjole i f.eks sort. Hvis jeg da ordner håret på en fresh måte og tar på noen dritkule øredobber, så kan øredobbene gjøre hele antrekket. Da bør jo selvfølgelig øredobbene være litt større enn man bruker til daglig. Ja. Jeg pleier vanligvis ikke å ha på skjerf eller noe sånn, men når jeg hadde det på idag under jobbsøkinga, gjorde det faktisk en hel del med antrekket. Men så er liksom problemet mitt å finne det som er fint da, og det som passer sammen. Har visst bare ikke den naturlige sansen for slikt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå