AnonymBruker Skrevet 13. desember 2010 #1 Skrevet 13. desember 2010 Det er så mange saker ang mishandlin av barn i dette landet (også andre land selvsagt) som har gått så sterkt innpå meg at jeg tenker på det omtrent daglig, og nå lurer jeg på om det er noe jeg kan gjøre for å bidra til hjelp...? Vet jo at det finnes et enormt mørketall også - noe bl.a stakkars, lille Christoffer Kihle Gjerstrad ble et offer for. Hva kan VI gjøre for å HJELPE?? Finnes det noen forening jeg kan melde meg inn i slik at jeg kan engasjere meg fysisk på noen måte..? Forøvrig skal jeg gi meg selv to julegaver i år.. Den ene er et medlemsskap i Dyrebeskyttelsen, og det andre er et fadderbarn fra Plan:) Bare et tips til julegave til deg også
Katana Skrevet 13. desember 2010 #2 Skrevet 13. desember 2010 Du kan i alle fall hjelpe ved å være oppmerksom og engasjert i det som skjer rundt deg. Mange av disse sakene fikk eskalere fordi folk ikke brydde seg, eller var for veike til å gripe inn.
Sofie_22 Skrevet 13. desember 2010 #3 Skrevet 13. desember 2010 Det er jo noe som er vanskelig å oppdage og som skjer ganske så skult, men vi vet jo at det skjer. Tror det er vanskelig å involvere seg som frivillig på det område. Men hvis du melder deg som frivillig i Røde Kors, så er det mange ulike områder som involverer barn du kan jobbe med. Barna du jobber med da kommer kanskje fra hjem med dårlig økonomi, eller du kan jobbe som frivillig i "kors på halsen" som er et dialogtilbud for barn og unge. Står mer på røde kors side nettsider; http://www.rodekors.no/Vart_arbeid/barn_og_unge/
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2010 #4 Skrevet 13. desember 2010 Du kan i alle fall hjelpe ved å være oppmerksom og engasjert i det som skjer rundt deg. Mange av disse sakene fikk eskalere fordi folk ikke brydde seg, eller var for veike til å gripe inn. Ja, dessverre så er det den brutale sannhet.. Vi må alle bli mye flinkere til å tørre å "blande oss inn" når vi har mistanke om noe... Hvor mange av oss hadde grepet inn slik som denne heltinnen gjorde f.eks? : http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6508931.ab (vet at det også finnes en norsk artikkel ang samme sak, men fant den ikke for øyeblikket..) Men hva skjedde med barnet i ettertid...??
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2010 #6 Skrevet 13. desember 2010 Det er jo noe som er vanskelig å oppdage og som skjer ganske så skult, men vi vet jo at det skjer. Tror det er vanskelig å involvere seg som frivillig på det område. Men hvis du melder deg som frivillig i Røde Kors, så er det mange ulike områder som involverer barn du kan jobbe med. Barna du jobber med da kommer kanskje fra hjem med dårlig økonomi, eller du kan jobbe som frivillig i "kors på halsen" som er et dialogtilbud for barn og unge. Står mer på røde kors side nettsider; http://www.rodekors.no/Vart_arbeid/barn_og_unge/ Tusen takk for tipset, Sofie <3 Ts
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå