Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Har kjøpt noen ting fra feelunique.com, og lurer bare på om noen av dere vet hvor lang tid det vil ta før jeg får pakken..?

Bestilte tingene på fredag..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker å ta mellom 1-2 uker om du har bestillt for under tollgrensen.

Minium 2 uker hvis du har bestillt over tollgrensa

Det er mine erfaringer.

På det lengste tok det mellom 3-4 uker å få en pakke på en verdi av et par tusen kroner, men det er vel ganske uvanlig at det tar såå lang tid

Pluss at det sikkert tar litt ekstra tid nå som det nærmer seg jul og alt. De var iallefall senere med å sende avgårde mine siste ordre, enn de har vært tidligere.

Skrevet

Hmm, håper vell jeg får de snart..

Ettersom jeg har bestilit en god del julegaver derifra :/

Skrevet

Hmm, håper vell jeg får de snart..

Ettersom jeg har bestilit en god del julegaver derifra :/

Ikke for å vær negativ men tviler sterkt på at du får det til jul..Det er 3 uker siden jeg bestilte og akkurat 12 dager siden den ble sendt fra feelunique og den har enda ikke vært innom tollen i oslo (ringte og sjekka idag)

De sa også at det var en del forsinkelser (i tollen..)

Skrevet

Vell, tusen takk for at du opplyser meg om det :D

Da slipper jeg å forvente å får de i løpet av kort tid.

Skrevet

Vell, tusen takk for at du opplyser meg om det :D

Da slipper jeg å forvente å får de i løpet av kort tid.

Om du har vært snill i år så tar kanskje nissen over leveringen så får du dem før jul ;)

Skrevet

Den forrige pakken fra FU fikk jeg her forleden og den tok 10 dager. Alle pakkene jeg har bestilt fra FU har tatt ca 10-12 dager utenom de som er over 1000 kr. Av en eller annen grunn tar de dobbelt så lang tid minst. :sjenert:

Gjest loveleen
Skrevet

Hei :)

Har kjøpt noen ting fra feelunique.com, og lurer bare på om noen av dere vet hvor lang tid det vil ta før jeg får pakken..?

Bestilte tingene på fredag..

Nå fredag som var er vel den dagen de annonserte som siste bestillingsdag for leveranse til Europa før jul, men det er da vel egentlig ingen garanti. Jeg bestillte 04 og 05 des, begge pakkene rett under tollgrensa, så satser på de dukker opp snart (de ble sendt 06 og 07 des).

Skrevet

Min siste pakke tok 10 dager inkludert en helg. Vanligvis tar det 14 dager i min tidligere erfaring.

Skrevet

Mine forrige bestillinger ble sendt 8 desember og 10 desember...Begge kom idag. Den som ble sendt 8 gikk gjennom toll og den som ble sendt 10 kom rett i postkassen. Begge pakkene hadde innhold for over 200 kr...

Mener feelunique hadde en 10 desember frist for at gavene skal være fremme til jul. Ikke at det hjelper på den norske tollen, men er de kjapp så kan det gå bra...

Så raskt og grei levering i julerushet...Veldig fornøyd...

:sjenert:

Skrevet

Jeg bestilte noe 6. desember, ble sendt 10. desember, og det er her ikke enda... :)

Skrevet (endret)

Jeg bestilte 2. desember, og fikk pakken den 17, tar nok litt lengre tid nå som det er jul og slikt;)

Ooog, er foresten veeeldig fornøyd med feelunique, de to siste gangene har jeg bestilt varer for like over 200 (213 + 230) og da har de merket pakken med verdier for under 200, og som "gift", slik at jeg har sluppet å betale moms :nigo:

Endret av MonThe
Skrevet

De trekker fra 3£ per produkt du kjøper fra prisen, fordi det er frakten. De fjukser ikke. Og at den blir merket som "gift" ignorerer tollen glatt siden de kjenner til butikken, bare så det er sagt. Men de betaler jo tilbake toll/moms uansett.

Skrevet

Jeg bestilte 2. desember, og fikk pakken den 17, tar nok litt lengre tid nå som det er jul og slikt;)

Ooog, er foresten veeeldig fornøyd med feelunique, de to siste gangene har jeg bestilt varer for like over 200 (213 + 230) og da har de merket pakken med verdier for under 200, og som "gift", slik at jeg har sluppet å betale moms :nigo:

Sikker på at de har skrevet ned verdien? Det pleier de nemlig ikke å gjøre. Det de derimot gjør er å skrive verdien av pakkens innhold minus frakt og håndtering (innbakt i prisen). Ergo vil verdien som står utenpå pakken være 3 pund lavere enn det du betalte for produktet. Derfor kan man trygt bestille ting som koster 20-23 pund, litt avhengig av kursen, siden 3 av pundene ikke er for selve varen, men frakt.

Men uansett, de betaler jo tilbake moms og tollbehandling, så det er jo ikke så farlig om det er over heller. Tar bare et par ekstra dager å få pakken, og et par dager for feelunique å overføre penger tilbake :) Super nettbutikk, fikk pakker derfra bestilt 4.12 for tre dager siden. Helt akseptabelt i julestria.

Skrevet (endret)

Ok, var ikke klar over at de automatisk trekker fra 3 pund, så var forberedt på å betale moms på varene. Storfornøyd med å slippe. Vet at de tilbakebetaler, men synes det er fint å slippe å styre med kvitteringer osv ;)

Endret av MonThe
Skrevet

Jeg fikk pakke i posten i dag, verdien står på over 40£, men likevel er den ikke stoppet i tolla denne ganga... Rart!

Skrevet

Ok, var ikke klar over at de automatisk trekker fra 3 pund, så var forberedt på å betale moms på varene. Storfornøyd med å slippe. Vet at de tilbakebetaler, men synes det er fint å slippe å styre med kvitteringer osv ;)

Hvis det er flere produkter, har jeg opplevd at de trekker fra "antall produkter" x 3 pund. Dette fordi frakten er "innbakt" i prisen, og den skal ikke inngå i beregningsgrunnlag for momsen.

Skrevet

Jeg fikk pakke i posten i dag, verdien står på over 40£, men likevel er den ikke stoppet i tolla denne ganga... Rart!

Har opplevd det samme noen få ganger. Kan skje at enkelte pakker "glipper" gjennom, men kun unntaksvis. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...