Ylvamor Skrevet 13. desember 2010 #1 Skrevet 13. desember 2010 Hvor lenge skal en ny tlf lades første gang?
L. Kennedy Skrevet 13. desember 2010 #2 Skrevet 13. desember 2010 Står det ikke i bruksanvisningen da?
Ylvamor Skrevet 13. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 13. desember 2010 niks, men før sa man at man skal lade en ny tlf i 12 timer eller noe sånt? Men så var det noen som sa at det ikke stemte lengre?
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2010 #4 Skrevet 13. desember 2010 Du ser jo på displayet når den er fulladet. Bruksanvisningen forteller deg også hvor lenge produsenten mener at du skal lade opp første gang.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2010 #5 Skrevet 13. desember 2010 Før skulle telefonen helst lades i 12 timer eller noe sånt, men batteriteknologien har utviklet seg siden da. Nå holder det å lade til batteriet er fullt - å ha den i lengre er poengløst. (med mindre det står spesifikt i bruksanvisningen at den skal lades i en bestemt tid, selvfølgelig)
solstråle;) Skrevet 13. desember 2010 #7 Skrevet 13. desember 2010 Gratulere med ny tlf En ny tlf skal lade i ca 14 timer de 2 første gangene for at batteriet skal bli på sitt beste. Det må liksom kjøres inn før det er på topp ;)Mange har lett for å klage på at deres nye tlf har dårlig batteri, men da skyldes nok det helt enkelt har ladet for lite i en tidlig fase. Et batteri "husker" på en måte, hvis du til stadighet lader tlf før batteriet er tomt, vil batteriet etterhvert være utladet tidligere enn før. Vær derfor flik de 2 første gangene nå å lad når det er tomt så har du en tlf som varer lenge Lykke til
Zzyzx Skrevet 13. desember 2010 #8 Skrevet 13. desember 2010 Trenger ikke lade det i 14 timer, det gjaldt for gammel batteriteknologi. Nå for tiden holder det å lade til indikatoren sier det er fullt. Det vil ta et par ladesykluser før batteriet yter maks, men det er ikke hensiktsmessig å lade lenger enn det til det er fullt. 2
feuerstein Skrevet 13. desember 2010 #9 Skrevet 13. desember 2010 Gratulere med ny tlf En ny tlf skal lade i ca 14 timer de 2 første gangene for at batteriet skal bli på sitt beste. Det må liksom kjøres inn før det er på topp ;)Mange har lett for å klage på at deres nye tlf har dårlig batteri, men da skyldes nok det helt enkelt har ladet for lite i en tidlig fase. Et batteri "husker" på en måte, hvis du til stadighet lader tlf før batteriet er tomt, vil batteriet etterhvert være utladet tidligere enn før. Vær derfor flik de 2 første gangene nå å lad når det er tomt så har du en tlf som varer lenge Lykke til Gratulerer med villedende informasjon. Det du beskriver her gjelder for nikkelbatterier, ikke litium. Litiumbatterier kutter ladingen selv når de er forsynt, ytterligere lading utover dette ville vært skadelig. Om man tar ut ladepluggen to sekunder eller to døgn etter at mobilen sier den er ferdigladet er altså likegyldig. 2
Pingting Skrevet 13. desember 2010 #10 Skrevet 13. desember 2010 En ny tlf skal lade i ca 14 timer de 2 første gangene for at batteriet skal bli på sitt beste. Bare tull. Batterimyten: At du skal lade telefonen helt opp og mange timer ekstra er en myte. Kun den gamle batteriteknologien NiMH krevde slik behandling, mens nyere Li-Ion-batterier som er i alle nye telefoner tåler klattlading. amobil.no Lithium-ion is a very clean system and does not need priming as nickel-based batteries do. The 1st charge is no different to the 5th or the 50th charge. (...) Unlike nickel and lead-based batteries, a new lithium-ion pack does not need cycling through charging and discharging. Priming will make little difference because the maximum capacity of lithium-ion is available right from the beginning. Neither does a full discharge improve the capacity of a faded pack. batteryuniversity.com Skrevet i mars 2006, snart 5 år siden. På tide å oppdatere seg litt?
Sugerøret Skrevet 13. desember 2010 #11 Skrevet 13. desember 2010 jeg har akkurat fått en ny mobil og fikk beskjed om at batteriet var ferdigladet. Første jeg tenkte og sa vist høyt : Snakk om sørvis da! Men mobilene kommer vistnok med ferdig oppladet batterier. I følge stedet jeg fikk min. Da spurte jeg også ang overlading noe jeg hadde respekt for.Fikk til svar at det ikke var mulig på disse nye modellene. Javel da!
henine Skrevet 17. desember 2010 #12 Skrevet 17. desember 2010 Jeg spurte i butikken hvor jeg kjøpte min tlf hvor lenge den skulle lades første gang. Til den er full ladet sa han, batteriene er mye bedre nå å trenger ikke mange timer for å settes i gang. Jeg kjøpte min tlf i juli.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå