Gå til innhold

Underlivshygiene på barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 2 blir vasket mellom hvert bleieskift og blir badet annenvher dag. Hun eldste klarer seg selv, hun dusjer annenhver dag.

Syns det var rart ... dusjer barna dine så ofte?

da jeg var barn dusjet jeg kun hver fredag, men vasket meg bare litt nedentil og litt under armene hver morgen eller kveld.

Når jeg nærmet meg 12 år dusjet jeg to ganger i uken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når de er så små er det best å bruke lunkent vann men det er viktig å innføre gode rutiner på underlivshygiene. Det er tross alt der avføring og urin kommer ut. Gutter må vennes til å trekke forhuden tilbake, jenter må lære seg å vaske mellom kjønnsleppene men ikke inni skjeden.

Man skal IKKE trekke tilbake forhuden på smågutter, den delen er selvrensende. Man bør heller ikke undervurdere den rengjørende effekten av rent vann. Min sønn på 16 mnd har blitt skylt med vann etter bleieskift hele sitt liv, og har ingen planer om å begynne å dra i noe forhud på lenge. Han har heller ikke behov for shampo enda, vann og klut vasker håret fint rent.

• Liker 1
Skrevet

Tror noen har missforstått her. Det er skjeden som er selvrensende, ikke mellom kjønnsleppene. Der trengs det å vaskes. Men det holder plenty med litt lunkent vann.

Skrevet

Så dere på kg vasker ungene ders, ja :nei:

Husk å vask dem godt mens dere enda kan. Hvem vet hva som skjer innen 5 år.

:ironi:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...