blå Skrevet 16. oktober 2003 #1 Skrevet 16. oktober 2003 Har blitt litt fan av grønnsaker med dip. Har prøvd ut Kesam med løkdip fra maarud. Men grønnsaker som stangseleri, gulrot, minimais, kålrot. Men nå begynner jeg å bli litt lei, trenger forandring, har noen andre forslag til grønnsaker o.l. Hva med dip, lager dere den selv? Forslag tas imot med takk :D
Gjest Dolphina Skrevet 16. oktober 2003 #2 Skrevet 16. oktober 2003 Jeg pleier å bruke en halv pose av ferdigdipmix f.eks. tortilla også blander jeg oppi pepper. provencekrydder og hvitløkspulver... Av grønnsaker kan du jo bruke blomkål og brokkoli også!
Gjest gjest1 Skrevet 16. oktober 2003 #3 Skrevet 16. oktober 2003 Agurkstenger og eplebåter. Jeg lager alltid dippen selv, har som oftesd et jeg trenger i huset likevel. Min favoritt for tiden er dip med revet eple. til en boks kesam 1 revet eple, litt presset hvitløk og hakket rød chili eller tabasko 1 ts sterk sennep, litt salt og pepper evt litt sitronsaft. Syns den er god til all slags grønnsaker og kjøtt og fisk.
Gjest sunshine-t Skrevet 16. oktober 2003 #4 Skrevet 16. oktober 2003 jeg pleier å ha tortilla-dippen jeg. enkel og grei liksom. og agurk og gulerøtter. sånne små babygulerøtter er perfekte!
Pusekatt Skrevet 16. oktober 2003 #5 Skrevet 16. oktober 2003 Norzola rørt ut i melk (helst skummet)! Det blir kjempegodt, spesielt digg til stangselleri.
Ingeborg Skrevet 16. oktober 2003 #6 Skrevet 16. oktober 2003 Pleier å lage dip med yoghurt naturell i stedet for rømme, men bruker gjerne de ferdige posene fra Maarud. Reddiker og cherrytomater er kjempegodt med hvitløksdip!
Amarone Skrevet 17. oktober 2003 #7 Skrevet 17. oktober 2003 Tzatsikidip er godt (Hm - skrev jeg det riktignå? Er litt dyslektisk i dag...)! Dersom du lager det selv blir det enda bedre enn posene. Heng yoghurt naturell eller bruk tyrkisk yoghurt, hakk opp en agurk, salt den og la den ligge litt, , finhakk hvitløksfedd etter smak, bland det sammen, ta i litt olje og eddik, og smak til med salt og pepper. Amarone
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå