Gå til innhold

Menn vs kvinner i senga...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg satt og leste i en bok her om dagen, og der sto det at kvinner burde begynne å "ha sex som en mann". Mannen tar det han vet må til for å få orgasme, og tar orgasmen som en selvfølgelighet. Han velger de beste stillingene, spør om partneren kan gjøre det han tenner på og går aktivt inn for dette.

Endel kvinner, meg selv inkludert, er ikke så flinke til å kreve. Jeg, og mange av mine venninner, vil ikke spørre etter for mye, og hvis vi spør og de gjør det vil vi ihvertfall ikke si ifra hvis de gjør det feil, eller spørre om de kan fortsette over lengre tid. Har man spurt om han kan gjøre en bestemt ting (f.eks oralsex) skal man være takknemlig med det man får...

Hvorfor er det egentlig slik? Er dette vanlig, eller bor jeg og venninnene mine under en stein? Det må da tross alt være en grunn til at en ganske stor andel av kvinner ikke får orgasme under samleie, mens menn som regel alltid får dette.

Er kvinner alltid litt passive i senga, mens menn er den aktive delen, og som dermed får det han trenger? Jeg har ihvertfall aldri møtt en mann som lå der som en dau potetsekk :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest MikeWaters
Skrevet

Jeg satt og leste i en bok her om dagen, og der sto det at kvinner burde begynne å "ha sex som en mann". Mannen tar det han vet må til for å få orgasme, og tar orgasmen som en selvfølgelighet. Han velger de beste stillingene, spør om partneren kan gjøre det han tenner på og går aktivt inn for dette.

Endel kvinner, meg selv inkludert, er ikke så flinke til å kreve. Jeg, og mange av mine venninner, vil ikke spørre etter for mye, og hvis vi spør og de gjør det vil vi ihvertfall ikke si ifra hvis de gjør det feil, eller spørre om de kan fortsette over lengre tid. Har man spurt om han kan gjøre en bestemt ting (f.eks oralsex) skal man være takknemlig med det man får...

Hvorfor er det egentlig slik? Er dette vanlig, eller bor jeg og venninnene mine under en stein? Det må da tross alt være en grunn til at en ganske stor andel av kvinner ikke får orgasme under samleie, mens menn som regel alltid får dette.

Er kvinner alltid litt passive i senga, mens menn er den aktive delen, og som dermed får det han trenger? Jeg har ihvertfall aldri møtt en mann som lå der som en dau potetsekk :-)

Hvis du ønsker et rikt, langt og godt sexliv så må du ta ansvar for din egen nytelse selv. Du trenger jo ikke akkurat å kreve, men å prate om hva man liker kan jo være en god start så merker du fort om han er av typen som er opptatt av felles glede og nytelse eller ei.

Skrevet

Jeg vil ikke kalle det å kreve, det blir litt strengt, men jeg har sex på den måten. Det eneste er at jeg ikke tar orgasmen som en selvfølgelighet, orgasmer er ikke det som definerer bra sex for meg. Noen ganger kjenner jeg at jeg vil at den skal komme, andre ganger er den ikke så viktig når det kommer til stykket. Orgasmen er bare en bonus.

Velger man å være en potetsekk, får man ta æren for det selv og ikke skylde på at menn er aktive og kvinner er passive. Lek dere litt, det er moro :)

Skrevet

Min erfaring er at kvinner er litt mer passive enn menn i sengen, og da kan heller ikke kvinner kreve noe mer. Gi og ta.

Gjest Gorgonzola
Skrevet (endret)

Min erfaring er at kvinner, etter en stund, blir både mer aktive, eksperimenterende og lekne i senga. Det handler svært mye om i hvilken grad en kvinne føler seg trygg og har tillit til den man har sex med. Kvinner er nå en gang skrudd sammen slik at de tenderer til å lene seg mot omgivelsene med tanke på egen mentale velferd i litt for stor grad.

Til denne saken betyr det at kvinnens grad av å kreve, ta for seg, ønske eller hva vi skal kalle det er proposjonal med partnerens evne til å skape arenaen for slikt. Forutsatt at kvinnen i utgangspunktet er en som ikke blottlegger det meste i innledende fase. De finnes nemlig også. Jeg har opplevd begge deler, både være den som skaper arena for utvidelse av den seksuelle horisont og den som vær så god har å henge med i den eksperimentelle berg og dalbanen :)

Anyway - det viktigste en mann kan gjøre er å være avslappet, kommunikativ, lyttenede, raus og åpen.

Endret av Gorgonzola
Skrevet

Jeg, som mann, er alltid den mest aktive. Skal ikke påstå at det er slik i alle relasjoner, men for meg er det helt naturlig ut fra hvordan vi er skapt. Jeg har vært borti både potetsekker og aktive kvinner, og de fleste av oss foretrekker vel de aktive som vet hvordan de skal få orgasme over de som ligger og venter på å få orgasme.

Jeg liker at hun tar initiativ til nye stillinger, og jeg har ikke noe mot at hun bruker meg for å oppnå det hun ønsker.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...