SapphireF Skrevet 16. oktober 2003 #1 Skrevet 16. oktober 2003 Jeg er 24 år og har nettopp fått barn. Jeg har ikke brukt prevensjon før. Og jeg har vært hos legen og hun anbefalte meg P-piller. Men jeg og mannen min er litt skeptiske på det. Men er P-pillet god eller? Kan noen hjelpe meg?
Sandman Skrevet 16. oktober 2003 #2 Skrevet 16. oktober 2003 Men er P-pillet god eller? Kan noen hjelpe meg? ...unnskyld meg, men er det sånn at noen spiser P-piller pga av smaken på de...? ...jeg er så glad i snop, kan P-piller være noe, tro?
Gjest Anonymous Skrevet 16. oktober 2003 #3 Skrevet 16. oktober 2003 Det er nok de ferreste som prøver å sutte på p-piller. Men p-piller er bra prevensjon. Ikke like sikkert som kondom, men ikke langt unna.
Gjest Anonymous Skrevet 16. oktober 2003 #4 Skrevet 16. oktober 2003 ...unnskyld meg, men er det sånn at noen spiser P-piller pga av smaken på de...? ...jeg er så glad i snop, kan P-piller være noe, tro? Sændis, du bør - som jeg har sagt før - holde deg til de små hvite som du får i dosett, og ikke avspore tråder på den måten! *pusser glorien*
ivanka Skrevet 16. oktober 2003 #5 Skrevet 16. oktober 2003 Det er nok de ferreste som prøver å sutte på p-piller. Men p-piller er bra prevensjon. Ikke like sikkert som kondom, men ikke langt unna. hallo! p-piller er mye sikrere prevensjon enn kondomer!
Gjest glamourgirl Skrevet 16. oktober 2003 #6 Skrevet 16. oktober 2003 ...unnskyld meg, men er det sånn at noen spiser P-piller pga av smaken på de...? ...jeg er så glad i snop, kan P-piller være noe, tro? HVis du har veldig lyst til å prøve, og kanskje er litt misunnelig på damer som får spise godterier hver dag, så ta et tomt pille-brett (stjæl av ei venninne eller dama) Og putt knott inni. Det funker veldig bra... SapphirE p-piller fungerer veldig bra, for de fleste, for meg gjorde det det iallefall. Lykke til fra Glammy
Bø Skrevet 16. oktober 2003 #7 Skrevet 16. oktober 2003 Men man anbefaler da ikke p-piller til ammende. Fullamming er da prevensjon nok. Eller var det bare et tullespørsmål?
Rapitap Skrevet 16. oktober 2003 #8 Skrevet 16. oktober 2003 hallo! p-piller er mye sikrere prevensjon enn kondomer! Ja, hallo anonym!
Gjest Anonymous Skrevet 16. oktober 2003 #9 Skrevet 16. oktober 2003 Men man anbefaler da ikke p-piller til ammende. Fullamming er da prevensjon nok. Eller var det bare et tullespørsmål? Dt er da heller ikke alle som ammer
Tusenfryd Skrevet 16. oktober 2003 #10 Skrevet 16. oktober 2003 Jeg er i hvert fall ganske sikker på at du skal følge de rådene du får fra din lege, gynekolog, helsesøster - som du har kontakt med i forbindelse med graviditet og fødsel. Hva som blir sagt her inne er sånn sett helt uvesentlig hvis du ikke har noen erfaring.
Gjest gjest1 Skrevet 16. oktober 2003 #11 Skrevet 16. oktober 2003 Men man anbefaler da ikke p-piller til ammende. Fullamming er da prevensjon nok. Eller var det bare et tullespørsmål? Man kan godt bli gravid mens man ammer, min venninne ble gravid da hennes første bare var tre måneder.
Dødspingvinen Skrevet 16. oktober 2003 #12 Skrevet 16. oktober 2003 Jeg tror kanskje ikke ho mente om de smakte godt, men om de fungerer godt... Og det gjør de jo som oftest.
Dina_ Skrevet 16. oktober 2003 #13 Skrevet 16. oktober 2003 Jeg kan si med en gang at p-piller smaker ikke godt.. Usj Men om de fungerer godt.. tja.. Jeg ble gravid selv om jeg brukte p-piller. Men det er vel det sikreste som er der ute.. Eller.. nei.. som min mor sa da jeg fortalte at jeg var gravid "det sikreste som finnes er sølibat, men jeg forventer jo ikke at du skal gå inn på det med en gang da.. og det er jo kanskje litt sent nå"
Gjest Poirot Skrevet 16. oktober 2003 #14 Skrevet 16. oktober 2003 hallo! p-piller er mye sikrere prevensjon enn kondomer! Jepp!!
TefrA Skrevet 16. oktober 2003 #15 Skrevet 16. oktober 2003 Fullamming er da prevensjon nok. Amming er da ingen sikker metode. Jeg bruker p-pillen Yasmin og er veldig førnøyd med den. Tidligere brukte jeg Trinordiol og var veldig fornøyd helt til jeg fikk bivirkninger etter ca 6 år. TefrA
Gjest Anonymous Skrevet 16. oktober 2003 #16 Skrevet 16. oktober 2003 Nå ble jeg nysgjerrig, TefrA. Jeg har brukt trinordiol i tre år nå jeg, og jeg er forsåvidt fornøyd.. har lagt på meg da, men vet ikke helt om jeg skal skylde på p-pillene - kanskje ikke helt rettferdig ? Men uansett, hvilke bivirkninger fikk du?
TefrA Skrevet 6. november 2003 #17 Skrevet 6. november 2003 Nå ble jeg nysgjerrig, TefrA. Men uansett, hvilke bivirkninger fikk du? Bivirkningene jeg fikk av Trinordiol var prikking og nummenhet i høyre arm og høyre del av ansiktet. Etter at jeg skifta til Yasmin har jeg ikke merka noen bivirkninger, men det tok jo flere år før jeg fikk bivirkninger av Trinordiol også da. Beklager sent svar, men hadde glemt denne tråden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå