Gjest sue84 Skrevet 13. desember 2010 #1 Skrevet 13. desember 2010 tittelen sier vell seg selv men jeg holder på og skrive bok om det og være pårørene til noen som har kreft, i håp om og få gitt den ut. mitt ønske er at litt av inntekten på boken skal giest til kreftforreningen. men aner ikke hvordan jeg kan gå frem? er det noen som har noen tips å gi meg? (usikker på hvor jeg skulle skrive det henn) 1
Suzy Skrevet 13. desember 2010 #2 Skrevet 13. desember 2010 Først og fremst må du lage et manus (eventuelt bare et utkast) til boka, også må du ta kontakt med diverse forlag for å høre om de er interessert i å gi ut boka di - eventuelt kontakte Kreftforeningen for å høre om de kan hjelpe.
Gjest sue84 Skrevet 13. desember 2010 #3 Skrevet 13. desember 2010 tusen takk. har skrevet 20 sider i boken nå, og tengte kansje sende det til noen forlag? skal innrømme jeg ikke er noen bokperson selv, så hvilke forlag bør jeg satse på der ute?
Independent_ Skrevet 13. desember 2010 #4 Skrevet 13. desember 2010 Jeg ville gått via Cappelen Damm om det var mulig De virker utrolig seriøse, og selger masse bøker. Hvis jeg var deg, så hadde jeg tatt ut et avsnitt eller to fra boka, helst den beste delen som er mest rørende og kanskje litt avslørende, men fortsatt mystisk. Den ville jeg sendt på e-post til en av personene i Cappelen Damm med et skriv hvor du opplyser om at du skriver en bok du vil ha publisert, og ønsker å møte for å fremføre din bokidè. Veien fra hjemmeskrivingen til publikasjon er utrolig lang, det er ikke gjort på èn dag.
jolie Skrevet 13. desember 2010 #5 Skrevet 13. desember 2010 Jeg tror nok du må skrive hele boken før du kan sende manuset til et forlag. Det er vel bare etablerte forfattere som har den luksusen at de kan be forlaget applaudere eller forkaste en bokidé.
Gjest sue84 Skrevet 13. desember 2010 #6 Skrevet 13. desember 2010 Jeg ville gått via Cappelen Damm om det var mulig De virker utrolig seriøse, og selger masse bøker. Hvis jeg var deg, så hadde jeg tatt ut et avsnitt eller to fra boka, helst den beste delen som er mest rørende og kanskje litt avslørende, men fortsatt mystisk. Den ville jeg sendt på e-post til en av personene i Cappelen Damm med et skriv hvor du opplyser om at du skriver en bok du vil ha publisert, og ønsker å møte for å fremføre din bokidè. Veien fra hjemmeskrivingen til publikasjon er utrolig lang, det er ikke gjort på èn dag. tusen takk, det skal jeg prøve på. rekner ikke med at det er bare bare og gi ut bok nei, men skal klare det om det så skal ta år
Gjest sue84 Skrevet 13. desember 2010 #7 Skrevet 13. desember 2010 Jeg tror nok du må skrive hele boken før du kan sende manuset til et forlag. Det er vel bare etablerte forfattere som har den luksusen at de kan be forlaget applaudere eller forkaste en bokidé. skjønner den. men det som er er at boken blir ikke ferdi før mamma er borte. det er som en slags dagbok. og vil så gjerne komme meg et steg videre før mamma dør og vise henne at jeg kansje klarer det.
Suzy Skrevet 13. desember 2010 #8 Skrevet 13. desember 2010 Og et tips - og dette er ikek for å være ufin - om du skriver på egenhånd og skriver slik som du gjør her på KG, så bør du muligens få litt hjelp til å korrekturlese. Tror sjansen for utgivelse er liten om du har mye feil i det du skriver. 1
Gjest sue84 Skrevet 14. desember 2010 #9 Skrevet 14. desember 2010 Og et tips - og dette er ikek for å være ufin - om du skriver på egenhånd og skriver slik som du gjør her på KG, så bør du muligens få litt hjelp til å korrekturlese. Tror sjansen for utgivelse er liten om du har mye feil i det du skriver. Jeg har jort det klar til og sendest nå. men skrev også med at det er selfølgelig mye rettskriving som må gjørest og div, men grunnen til at jeg sender det litt sånn uferdig, er for at jeg vil høre om det er noe mulighet for noe fortest mulig pgav mamma.. tar til meg kritikk takk
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2010 #11 Skrevet 14. desember 2010 Vil ønske de lykke til, Sue! La oss høre hvordan det går! Ifølge nettsidene til de forskjellige forlagene vil de helst ha innsendt ferdig manus via post, men håper de svarer deg!
Gjest sue84 Skrevet 14. desember 2010 #12 Skrevet 14. desember 2010 Tusen takk får høre om 3/4 uker da skriver jeg sikkert her hva de svarte. jeg såg de ville ha fullt manus, men ringte tidligere idag og forklarte situasjonen, og det var ingen problem og bare sende det jeg har skrevet hittil
Rosalynn Skrevet 14. desember 2010 #13 Skrevet 14. desember 2010 Jeg sendte manuset til 3 forlag, tok mellom 8- 13 uker før jeg fikk svar. Vil ikke si for mye om utfallet her, i frykt for å bli gjenkjent. Ikke for å være frekk, men det kan være en fordel å gå gjennom manus med speller om du skriver så mye feil ellers også. Fant en del skrivefeil i innleggene dine.
Rosalynn Skrevet 14. desember 2010 #14 Skrevet 14. desember 2010 Jeg ville gått via Cappelen Damm om det var mulig De virker utrolig seriøse, og selger masse bøker. Hvis jeg var deg, så hadde jeg tatt ut et avsnitt eller to fra boka, helst den beste delen som er mest rørende og kanskje litt avslørende, men fortsatt mystisk. Den ville jeg sendt på e-post til en av personene i Cappelen Damm med et skriv hvor du opplyser om at du skriver en bok du vil ha publisert, og ønsker å møte for å fremføre din bokidè. Veien fra hjemmeskrivingen til publikasjon er utrolig lang, det er ikke gjort på èn dag. Personlig foretrekker jeg Oktober. Men jeg har også positive opplevelser med Cappelen. Ville unngått Aschehoug for alt det er verdt. Kjenner flere som er svært misfornøyde med oppfølgingen derfra.
Gjest elfhybrid Skrevet 14. desember 2010 #15 Skrevet 14. desember 2010 Cappelen Damm har en fantastisk kundeservice - de er veldig gode på det. Lykke til - og så håper jeg at du og moren din får det fint den siste tiden sammen.
Rosalynn Skrevet 14. desember 2010 #16 Skrevet 14. desember 2010 Cappelen Damm har en fantastisk kundeservice - de er veldig gode på det. Lykke til - og så håper jeg at du og moren din får det fint den siste tiden sammen. Kundeservice er noe helt annet enn manushjelp og å forholde seg til en redaktør.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2010 #17 Skrevet 14. desember 2010 Personlig foretrekker jeg Oktober. Men jeg har også positive opplevelser med Cappelen. Ville unngått Aschehoug for alt det er verdt. Kjenner flere som er svært misfornøyde med oppfølgingen derfra. Hva med Gyldendal?
Rosalynn Skrevet 14. desember 2010 #18 Skrevet 14. desember 2010 Hva med Gyldendal? Kjenner ikke så godt til det forlaget. Vet at en av lærerne mine (da jeg studerte kreativ skriving) hadde utgitt bok der. Hun var fornøyd med redaktøren sin. Mitt inntrykk er likevel at større forlag som Aschehoug, Gyldendal - og til en viss grad CappelenDamm prioriterer de store navnene når det kommer til markedsføring. Det kan man jo forstå, iallfall til en viss grad. Men som ny forfatter tror jeg man kan få like stort utbytte av å kontakte Oktober (kjent som et kvalitetsforlag med litteratur av høy kvalitet), Juritzen (som har vist seg å være ganske gode på markedsføring) eller Kagge. Kjenner noen som har utgitt bøker hos de to sistnevnte, og begge er svært fornøyde med både manusoppfølging og PR-tiltak.
Gjest sue84 Skrevet 14. desember 2010 #19 Skrevet 14. desember 2010 Kjenner ikke så godt til det forlaget. Vet at en av lærerne mine (da jeg studerte kreativ skriving) hadde utgitt bok der. Hun var fornøyd med redaktøren sin. Mitt inntrykk er likevel at større forlag som Aschehoug, Gyldendal - og til en viss grad CappelenDamm prioriterer de store navnene når det kommer til markedsføring. Det kan man jo forstå, iallfall til en viss grad. Men som ny forfatter tror jeg man kan få like stort utbytte av å kontakte Oktober (kjent som et kvalitetsforlag med litteratur av høy kvalitet), Juritzen (som har vist seg å være ganske gode på markedsføring) eller Kagge. Kjenner noen som har utgitt bøker hos de to sistnevnte, og begge er svært fornøyde med både manusoppfølging og PR-tiltak. hei hei. takk for gode gode tips kansje deg jeg skulla sendt det til så kunna du sagt hva som burde forberedes siden det virker så du vet hva du snakker om;) var mye flinkere og skrive før, men har ikke jort det på mange år, og skriver mye dialekt så blir mange feil skal jeg innrømme ja.
Gjest sue84 Skrevet 14. desember 2010 #20 Skrevet 14. desember 2010 Cappelen Damm har en fantastisk kundeservice - de er veldig gode på det. Lykke til - og så håper jeg at du og moren din får det fint den siste tiden sammen. tusen takk.. håper jeg også på.og det skal vi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå