Gå til innhold

Er jeg prippen og sær?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg liker godt å ta meg en fest en gang i blant og har nok dummet meg ut på min andel av julebord, både i jobbsammenheng og på private "venners venner" julebord opp gjennom årene. De siste årene har jeg blitt litt mer "voksen" og drikker meg ikke fra sans og samling. Blir "god og brisen", men ikke så drita at jeg mister kontrollen og ikke klarer å ta vare på meg selv. Dessverre har jeg en del venner som ikke lever etter samme prinsipp og jeg må innrømme at jeg blir litt flau på deres vegne.

I går var gjengen samlet på førjulsfest hjemme hos noen venner av meg. Det var et "lystig" lag med generøse mengder alkohol. Det gikk som det måtte gå for enkelte, det ble "ropt på æljen" og danset på bordet i skjønn forening. Jeg overnattet hos et vennepar som bor i nærheten og da jeg skulle på do i morges fant jeg kameraten min i fosterstilling på badegulvet. En voksen mann på snart 40 var så fyllesjuk at han ikke så land... Dama hans lå fullt påkledd i senga med skurebøtta ved siden av senga. Hva er vitsen? Var ikke det sånn vi gjorde da vi var 18, burde ikke folk som nærmer seg 40 vite bedre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 18 og vet bedre, hehe :)

Skrevet

Hehe, voksne må jo få lov til å ha det gøy de også.. Selv om slik fyll ofte er forbundet med ungdom da. :gjeiper:

Skrevet

Jeg synes det høres en smule harry ut å drive på sånn når man er 40, men jeg er nok preget av en oppvekst hvor de voksne var ordentlig "voksne". Alkohol ble nytt i kontrollerte mengder til mat eller i solveggen en fin sommerdag, det ble spilt klassisk og opera på stereoen, det ble lest gode bøker og ikke Se&Hør, og i festlige lag var det ingen som mistet beherskelsen eller oppførte seg barnslig.

Så jeg har kanskje en litt naiv barnetro om at alle voksne skal oppføre seg slik, hehe.

Skrevet (endret)

Hehe, voksne må jo få lov til å ha det gøy de også.. Selv om slik fyll ofte er forbundet med ungdom da. :gjeiper:

Joda! Det er jeg helt enig i, men hva er GØY med å drikke seg sanseløs?

Jeg vil ikke si at den typen fyll det var snakk om her kan være særlig gøy, haha! :)

Endret av frk92
Skrevet

Jo, men er nok ikke bare de som endre opp slik dagen etter julebord. Må ærlig innrømme at jeg blir flau når jeg ser godt voksene mennekser (som kunne vært mine foreldre) oppføre seg slik på jobbens julebord.

Skrevet (endret)

Skjer det en sjelden gang synes jeg at folk må få gjøre sånn som de vil. Uhell kan skje med de fleste. Men fint de hadde fått med seg bøtta ved siden av sengen da.. :gjeiper:

Gjør de sånn hver helg og hver gang de drikker, hadde jeg nok tenkt meg mitt om verdiene de har og om vi har mye felles.

Jeg kan godt ta meg en fest i ny og ne og har nok klart å komme opp med litt dumskap i relativt voksen alder selv om jeg er betraktelig yngre enn de omtalte her og det skjer egentlig ganske skjeldent.

Endret av Bond
Skrevet

Jeg syns man er rimelig patetisk uansett hvor gammel man er, om man oppfører seg sånn. Jeg ser virkelig ikke poenget med å ville drite seg totalt ut foran andre mennesker, for så å ha det helt forferdelig dagen etterpå.

Men men, folk får da gjøre som de vil, jeg er fornøyd så lenge jeg vet med meg selv at jeg og mine nærmeste ikke er slik, og kan ha "lystige lag" uten påvirkning av rusmidler.

• Liker 1
Skrevet

For min del må folk bare drikke så mye de vil så lenge de er snill og grei og ikke plager andre. Men enkelte blir irriterende og heslige når de bikker over. Jeg var vel også en festløve i yngre dager, nå orker jeg ikke tanken på å miste kontrollen fullstendig og drite meg ut. Orker heller ikke å få ødelagt hele dagen derpå.

Skrevet

Nei, du er ikke prippen og sær, skjønner ikke vitsen selv. Når folk frivillig er så dumme får de takke seg selv. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg syns det er usmakelig og harry. Håper ikke jeg er sånn når jeg er 40.

Skrevet

Sært at folk itte har hørt om Zyrtec.

Gjest Idamarte
Skrevet

Synes nok at disse menneskene drar det litt langt. Man kan være uheldig en sjelden gang, og innta mer enn man tåler, men voksne mennesker burde stort sett vite bedre :)

Skrevet (endret)

hoi feil tråd ;)

Edit: Ja litt prippen og sær.

Endret av cyanid
Skrevet

Alder bør da ikke ha noe å si, det er vel heller individuelt. Jeg er Cyanid og ville kanskje festet på en litt annen måte, vil heller jeg si.

Og jeg synes godt folk bør få lov å oppføre seg sånn så lenge det ikke skader noen. Vi har jo en stor bok full av lover og ræl allerede som jeg personlig mener burde hatt en storshinings... så at folk skal oppføre seg kun for å tilfredstille enkeltes taktogtone-indoktrinerte sarte sinn, henger ikke på greip.

Kjipt om vi skulle gi helt slipp på menneskelig oppførsel, ja for det ligger faktisk i vår natur å oppførse oss som frisinnede mennesker som egentlig ikke trenger å skjerpe seg av hensyn til andre, til fordel for å bli tilgjorte stive samfunnstilfredstillende roboter som gjorde alt etter boka! Det synes jeg.

Sånn, dagens sterke mening, tydeligvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...