Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er norsk og min forlovede er engelsk.. dette er normalt ikke et problem.. jeg kaller han "my stupid little englishman" og han kaller meg "my cute little blonde swedish girl" og vi har det ganske gøy med dette. MEN, det er jo en del ting som er forskjellig. Bl.a feiringen av jul, matretter, diverse ting i huset.. og jeg kan si han ble overrasket ( :o ) da jeg sa at forrige barnedåp jeg var i gikk ingen i dress og kjole.. Her går de jo mer i dress enn i jeans.. Noe som slett ikke er galt fordi det er jo utrolig sexy ;)

Men for noen uker siden fikk jeg en pakke hjemmefra.. med blader og sjokolade og andre særnorske ting. Jeg la det hele fra meg på bordet for å kose meg med det etter klesvasken var tatt. Men da jeg kom tilbake satt altså min kjære der og spiste opp Freia Melkesjokoladen min.. "Eeeeek" skrek jeg, hoppet over bordet og grep tak i den siste biten før han rakk å gomle den i seg og. Jeg mumlet en del stygge norske ord til han og la sjokoladebiten i kjøleskapet. Siden det har han ikke turt å røre sjokolade eller noe som er norsk.. lol..

Så jeg må spørre.. Er det bare meg som blir helt på krigsstien om noen spiser Freia melkesjokoladen min (som jeg forresten ennå ikke har spist opp) eller?

Freia er noe av det mest norske som finnes mener jeg.. Freia, kongen, se og hør og hotel cæsar.. Siden jeg ikke bor i landet lenger har de fire tingene fått større betydning for meg. Men det gjør meg da ikke fullstendig gal? ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest GreenSky
Skrevet

Nei, slett ikke! Jeg skjønner veeeeldig godt hva du mener! (Har reist en del, og flyttet nesten til Australia) Jo mer jeg reiser, jo norskere blir jeg faktisk. Rart med det! :klø: :rosasmil:

Skrevet

Pft. Jeg overreagerer vel ikke? Jeg er jo norsk ;)

Det er sånn at når jeg er på Heathrow på vei hjem og ser vg og dagbladet klarer jeg ikke å la være å rope "Åh åh.. se.. VG!" hehe.. tåpelig, men du må nesten ha bodd i utlandet for å skjønne den reaksjonen ;)

Skrevet

:ler::ler:

Kjenner meg så godt igjen..

Alle hamstrer sånn når de reiser fra Sverige.. Jeg hamstrer med meg når jeg før ejg reiser inn til Sverige.

Hvis mannen vil ha sjokolade så må han skaffe det sjøl. Min sjokolade er MIN!(jaja så pleier alltid å kjøpe masse i tilfelle rottefelle)

og stakkas mange som har sendt meg diverse godt fra Norge..

Blandt annet @lfa som var så snill og sendte meg bringebær gele og stratos :) Tusen takk igjen vennen :hjerte:

Kos deg du med sjokoladen din og bladene.. :)

Gjest GreenSky
Skrevet
Pft. Jeg overreagerer vel ikke? Jeg er jo norsk ;)

Det er sånn at når jeg er på Heathrow på vei hjem og ser vg og dagbladet klarer jeg ikke å la være å rope "Åh åh.. se.. VG!" hehe.. tåpelig, men du må nesten ha bodd i utlandet for å skjønne den reaksjonen ;)

Hehe! Sant!

Skrevet

Skjønner deg godt, jeg, etter at jeg bodde et år i USA. Det "norske" blir en link til "hjemme". Synes ikke du overreagerer.

Gjest Anonymous
Skrevet

Neida, helt normal du :D . Bodde i england i 4 år og det var juleaften 1 gang i mnd når mor "smuglet" geitost og sjokolade i posten, samt et gammelt VG :D .

Det er et tegn på hjemmelengsel ( betyr nødvendgvis ikke at du vil tilbake) men at ting vi tar forgitt i hverdagen her hjemme, blir plutselig en "big deal" der.

Det er også rart hvilke vaner man legger til seg:

Jeg har altid vært en kaffe drikker- men etter kort tid i England og mye dårlig kaffe, ble jeg plutselig en te- drikker jeg og med 2 sukker og melk :o , og som alle andre Engelskmenn- var det et problem så løste vi det med en te kopp :hoho: .

Etter jeg kom hjem igjen går det kun i kaffe og en sjelden gang te, men uten sukker og melk :D

Gjest GreenSky
Skrevet

jeg kaller han "my stupid little englishman" og han kaller meg "my cute little blonde swedish girl"

Et lite sidespor her... Men hvorfor kaller han deg "swedish girl" hvis du er norsk'a?

Skrevet

Han kaller meg svensk fordi jeg sa at han ikke skulle gjøre det.. mannfolk vet du ;)

Skrevet

Når han presenterte meg for sine foreldre var det "Hi, mum and dad this is ..... from swe.. au.. norway" ;)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har også bodd lenge i utlandet og er veldig glad i norske produkter, men jeg synes du overreagerer kraftig her. Nesten så jeg vil kalle deg litt barnslig. Skremmende hvor nasjonalistiske nordmenn blir når de er i utlandet........

Skrevet

Er vel ikke barnslig å være glad i hjemlandet sitt?

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg har også bodd lenge i utlandet og er veldig glad i norske produkter' date=' men jeg synes du overreagerer kraftig her. Nesten så jeg vil kalle deg litt barnslig. Skremmende hvor nasjonalistiske nordmenn blir når de er i utlandet........[/quote']

I alle dager, er det mulig å være mer negativ :o . Det er vel ikke barnslig å lengte etter ting hjemmefra vel............

At det går ann :roll:

Skrevet
...Men for noen uker siden fikk jeg en pakke hjemmefra.. med blader og sjokolade og andre særnorske ting. Jeg la det hele fra meg på bordet for å kose meg med det etter klesvasken var tatt. Men da jeg kom tilbake satt altså min kjære der og spiste opp Freia Melkesjokoladen min..

Jeg hadde blitt sinna selv om jeg BOR i norge jeg!!! :sinnatagg:

Har jeg fått eller kjøpt sjokolade, så har jeg jo ikke det for at noen andre skal spise den opp!! Han kunne helt klart DELT den med meg når jeg satte meg ned for å kose meg med den, men dersom jeg hadde tatt ham i å spise opp sjokoladen min mens jeg fikset vaska??????? :o :frustrert:

Nei, da hadde han fått høre det selv om jeg kunne gått over gata og kjøpt en ny en!!

En kvinnes sjokolade skal man ikke kimse av!!! :fy:

Skrevet

Det er ikke sånn at jeg hater å bo i England.. England er et bra land det.. Billig er det og. Også har de veldig mye rart her borte.. morsomt å skal handle inn dopapir også er det 70 forskjellige typer å velge i mellom :ler:

Men det er klart jeg savner Norge.. Jeg er jo norsk.. vil aldri kalle meg engelsk uansett hvor lenge jeg bor her. Og mine barn vil være norsk-engelske.. aldri bare engelske :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Just have a cup of tea and everything will be allright :D

Skrevet

Te? Nei takk, jeg er allergisk mot koffein.. jeg er dårlig te-materiale som typen sier ;)

Skrevet

Skjønner så godt hva du mener. Jeg har bodd i lengre tid i Nord-Amerika - jeg fikk en butikk til å importere Norvegia ost for meg - det var høydepunktet i mitt liv når jeg kunne gå ned der og kjøpe et kilo ost et par ganger i måneden!! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...