Knøttet Skrevet 12. desember 2010 #1 Skrevet 12. desember 2010 Flere ganger nå har vi sett og hørt en mjauende katt utenfor verandaen vår. Han/hun mjauer nesten klagende, vanskelig å beskrive men. Vi har en kastrert hannkatt og jeg lurer derfor på om det er pga han denne katten står utenfor vår dør og mjauer? Det er mulig det er samme katten som satt nedenfor treet katten vår satt fast i tidligere i år, men hvorfor skulle denne katten som sikkert jaget katten vår opp i et tre komme og mjaue utenfor døra vår? Eller er det bare en sulten katt? Noen som har noen forslag?
Aurora M. Skrevet 13. desember 2010 #2 Skrevet 13. desember 2010 Mitt tips er at den fryser og er sulten. De har en tendens til å trekkes mot hjem der det er katter fra før, for der vet de at det må være mat og varme å få.. Ellers kunne det være en kompis av pusen din, det hender nemlig de står sånn og kaller på hverandre , men siden det mest sannsynlig er den som tidligere har jaget pusen din, så er vel ikke det noe alternativ. Hvis den fortsetter sånn, ville jeg prøvd å finne eieren.
Djungelvrål Skrevet 13. desember 2010 #3 Skrevet 13. desember 2010 Åh jeg hadde sluppet den inn og gitt den litt mat, hadde ikke klart å la vær.. 1 1
Purple Basil Skrevet 13. desember 2010 #4 Skrevet 13. desember 2010 Åh jeg hadde sluppet den inn og gitt den litt mat, hadde ikke klart å la vær.. Jeg også 1
Djungelvrål Skrevet 13. desember 2010 #5 Skrevet 13. desember 2010 Katta mi er nesten ikke ute nå for tiden, det er fordi hu fryser. Ut 5 min og inn igjen. Og hu er vanligvis mye ute. De fryser akkurat som oss.
Knøttet Skrevet 13. desember 2010 Forfatter #6 Skrevet 13. desember 2010 Åh jeg hadde sluppet den inn og gitt den litt mat, hadde ikke klart å la vær.. Det er vel ikke så veldig lurt, da kan du plutselig ha to katter i stedet for én ...
frøkna Skrevet 13. desember 2010 #7 Skrevet 13. desember 2010 mjauelyden du beskriver som nesten klagene kan virke som om det er en parringsklar hannkatt som prøver å tiltrekke seg en hunnkatt..
Gjest Nabojenta Skrevet 13. desember 2010 #8 Skrevet 13. desember 2010 mjauelyden du beskriver som nesten klagene kan virke som om det er en parringsklar hannkatt som prøver å tiltrekke seg en hunnkatt.. Ikke nødvendigvis. Hannkatta vår mjauer også på en slik måte. Han er bare utrolig masete og mjauer slikt når han vil inn eller vil ha mat.
Snop Skrevet 14. desember 2010 #9 Skrevet 14. desember 2010 Pusen min "banker på" døra helt febrilsk og mjauer som om hun er døende både hos meg og hos huseieren. Hun gjør forsåvidt det samme når hun vil ut. Og dette gjør hun maaange ganger hver dag... Også noen ganger når jeg går på do og lukker døren. Tidligere i dag stod hun og mjauet og "banket på" en skapdør som om hun var lidende og MÅTTE inn i skapet Så det skulle ikke forundre meg om hun gjør det samme hos hvilken som helst annen nabo som har en dør. 2
kazcade Skrevet 14. desember 2010 #10 Skrevet 14. desember 2010 Pusen vår uler som...ja, en liten ulv...hvis han blir tvunget til å gå ut i kulden. TS:Pus vil helt sikkert bare inn, har du noen idé om hvem eieren er? Prøv å følg litt med, er det en pus som av en eller annen grunn har blitt utestengt i kulden vil den trenge en hjelpende hånd etterhvert! 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2010 #11 Skrevet 15. desember 2010 Åh jeg hadde sluppet den inn og gitt den litt mat, hadde ikke klart å la vær.. Vær så snill å ikke gjør det, med mindre du ser at katten er skadet/syk eller ikke har noe hjem. Det skjer innimellom at våre katter blir borte i mange timer når vi slipper dem ut (vanligvis er de bare borte maks én), og de kommer hjem og lukter parfyme og vil ikke spise. Det er tydelig at noen da har tatt de inn og gitt de mat. De har begge bånd med telefonnummer på, så det synes godt at de har et hjem. Vi blir bekymret når de blir borte, og plutselig vil kattene heller være der enn hjemme. 1
Aurora M. Skrevet 16. desember 2010 #12 Skrevet 16. desember 2010 Vær så snill å ikke gjør det, med mindre du ser at katten er skadet/syk eller ikke har noe hjem. Det skjer innimellom at våre katter blir borte i mange timer når vi slipper dem ut (vanligvis er de bare borte maks én), og de kommer hjem og lukter parfyme og vil ikke spise. Det er tydelig at noen da har tatt de inn og gitt de mat. De har begge bånd med telefonnummer på, så det synes godt at de har et hjem. Vi blir bekymret når de blir borte, og plutselig vil kattene heller være der enn hjemme. Veldig enig. Det er aldri lurt å ta inn og mate fremmede katter uten at en med sikkerhet vet de er i nød (skadet, utmattet, utsultet). Det kan være som hos deg, at de har et godt hjem, de kan nylig ha flyttet og er kanskje ute på det nye stedet for første gang og blir forvirret. De kan gå på strenge dietter grunnet sykdom og bli alvorlig syk av annen mat o.s.v o.s.v. Mistenker du at katten er hjemløs eller overlatt til seg selv i en lengre periode, så gjør alt du kan for å spore opp eier! Er det ingen som melder seg, så kontakt DB, Kattens Vern. Om du selv ønsker en pus (til), eller føler du vil gjøre en god gjerning med å omplassere den, DA kan du ta den inn og la den få mat og kos. Men vent ikke på noen andre før du hjelper en katt som er i virkelig nød! Det er vi faktisk alle pliktige til i følge loven. 1
Knøttet Skrevet 17. desember 2010 Forfatter #13 Skrevet 17. desember 2010 Nå var katten min ute, og så hørte jeg denne katten igjen (han mjauer på en spesiell måte, nesten slik som de mjauer når de har fanget noe?). Jeg gikk ut, og der satt både katten min og denne katten. Katten min løp inn da jeg åpnet døra, og den andre katten gikk vekk, men virket litt usikker. Så jeg åpnet døra igjen og lokket på den, men den var tydeligvis for redd til å komme inn. Skjønner ikke dette, jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå