AnonymBruker Skrevet 12. desember 2010 #1 Skrevet 12. desember 2010 Hva er det med folk? Hvorfor er det så vanskelig å holde avtaler? Jeg har flere venninner og bekjente som stadig vekk avlyser avtaler. Jeg føler at alle gjør det hele tiden og har sluttet å ta det for gitt at en avtale er en avtale. Nå i kveld skulle en venninne komme til meg, og jeg får sms nå om at hun ikke kan fordi hun sov for lite natt til i dag. For ikke lenge siden glemte hun at hun hadde bedt oss på middag... Er det bare meg som opplever dette, og hvordan kan man forholde seg til venner som avlyser alt mulig i siste liten? Man slutter jo å bake kake før noen skal komme i allefall, og har i bakhodet at det sikkert ikke blir noe av. En god ting er at jeg selv har blitt mer nøye på å holde avtaler. Sendte en litt sur sms tilbake om at det var synd hun ikke kunne gitt beskjed tidligere, angrer litt på det, jeg vil jo ikke bli uvenner, men er så lei av at avtaler ikke er verdt noe
Gjesten Skrevet 12. desember 2010 #2 Skrevet 12. desember 2010 Jeg synes sånt er kjempeslitsomt, og trekker meg fort unna folk om jeg merker at de har den tendensen. Jeg bare orker ikke mennesker man ikke kan forholde seg til, de kaster bort tiden min, rett og slett. 5
Sofie_22 Skrevet 12. desember 2010 #3 Skrevet 12. desember 2010 Helt enig, er irriterende når man selv har holdt av en kveld og kanskje itilegg har takket nei til andre ting. Går greit hvis man sier ifra i god tid da:) 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2010 #4 Skrevet 12. desember 2010 Det er akkurat det. Alle kan komme i en situasjon der de ikke får til, men å si fra samme kveld at man ikke kommer likevel, så sitter man der og har kjøpt inn, takket nei til annet og selvfølgelig også gledet seg til å se venninna si. Det triste er at det skjer så ofte at jeg hadde en liten følelse av at det ikke var sikkert hun kom, for det skjer liksom alltid noe som gjør at avltaler må brytes. Setter pris på venskapet men føler at strikken tøyes langt nå Løsningen er kanskje å alltid bare lage løse avtaler, også gi blaffen selv hvis jeg blir sliten eller det dukker opp noe annet spennende?
MissStiles Skrevet 12. desember 2010 #5 Skrevet 12. desember 2010 Innmari irriterende!! Jeg klarer ikke å forholde meg til folk som bryter avtaler. Hvis jeg hadde brutt en avtale med dem, så ville vel de også blitt frustrert. Sånn tenker jeg. Men jeg har også begynt å si fra når folk bryter avtaler. Kommer jo også ann på grunnen til at de bryter.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2010 #6 Skrevet 12. desember 2010 Innmari irriterende!! Jeg klarer ikke å forholde meg til folk som bryter avtaler. Hvis jeg hadde brutt en avtale med dem, så ville vel de også blitt frustrert. Sånn tenker jeg. Men jeg har også begynt å si fra når folk bryter avtaler. Kommer jo også ann på grunnen til at de bryter. Hva sier du og hvordan tar de det? Jeg syns det er ubehagelig å si fra, redd hun skal bli sur, samtidig så sitter jo jeg og er sur og lei meg selv. Det morsomme her er at vi er voksne damer, ikke fjortiser som jeg selv ser at det høres ut som...
Gjest Jay Skrevet 12. desember 2010 #7 Skrevet 12. desember 2010 (endret) Ja, lag løse avtaler, eller ta initiativ til å finne på noe med henne, spontant. Feks; skal vi ta en tur på kino i kveld? Så svarer hun ja eller nei, og om hun svarer ja er det større sannsynlight for at det faktisk blir gjennomført enn om dere avtaler det flere dager på forhånd. Svarer hun nei har du ihvertfall prøvd, og du slipper å få revet ned forventningene dine. Ps: jeg har selvfølgelig forståelse for at feks de med barn ikke alltid kan være like spontane, men det er uansett verdt et forsøk. Tror at de som avlyser lett også har lett for å si ja når de får "kniven på strupen" om noe som skjer snart. Endret 12. desember 2010 av Jay
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2010 #8 Skrevet 12. desember 2010 Hva er det med folk? Hvorfor er det så vanskelig å holde avtaler? Jeg har flere venninner og bekjente som stadig vekk avlyser avtaler. Jeg føler at alle gjør det hele tiden og har sluttet å ta det for gitt at en avtale er en avtale. Nå i kveld skulle en venninne komme til meg, og jeg får sms nå om at hun ikke kan fordi hun sov for lite natt til i dag. For ikke lenge siden glemte hun at hun hadde bedt oss på middag... Er det bare meg som opplever dette, og hvordan kan man forholde seg til venner som avlyser alt mulig i siste liten? Man slutter jo å bake kake før noen skal komme i allefall, og har i bakhodet at det sikkert ikke blir noe av. En god ting er at jeg selv har blitt mer nøye på å holde avtaler. Sendte en litt sur sms tilbake om at det var synd hun ikke kunne gitt beskjed tidligere, angrer litt på det, jeg vil jo ikke bli uvenner, men er så lei av at avtaler ikke er verdt noe Hvis grunnen var at hun sov for lite så kan hun godt sende mld når du hun sto opp! Kanksje hun fikk et bedre tilbud? Utrolig irriterende med slike mennesker. Neste gang dere avtaler å møtes så får du si "men du kommer jo ikke uansett".. Hvis man ikke kan så sier man ifra så fort som mulig. man venter ikke til 5 min før man skal være der! 1
Gjest Thefainter Skrevet 12. desember 2010 #9 Skrevet 12. desember 2010 Kan du ikke bare ringe en dag og si "hei! Vil du være med å se en film i dag?" Da svarer hun enten ja og blir med eller nei fordi hun ikke kan/orker. Selv syns jeg det er slitsomt å måtte planlegge å finne på noe med noen lang tid i forveien. Kjenner noen som jeg må booke 3 mnd i forveien hvis jeg vil dra på kino med dem 1
smalls Skrevet 12. desember 2010 #10 Skrevet 12. desember 2010 Huff ja det er så slitomt!! Ikke noe gøy hvis du har satt av hele lørdags kvelden til en vennine også avlyser hun i siste liten Da har jo alle andre lagt planer så da blir du sittendes hjemme alene. Synes det er så respektløst som det går ann å bli. Skal man avlyse må det være en GOD grunn. At man har blitt syk eller noe sånt. Verre er det jo med de som ikke gir beskjed i det hele tatt at de ikke kan møte deg. ÅHH. Bare for ta et eksempel da Jeg og ei vennine(eks vennine nå) skulle trene sammen. Vi skulle møtes på senteret. Jeg satt på en benk og ventet og ventet. Hun kom ikke. Etter 15-20 min med venting ringte jeg henne men ikke noe svar. Sendte sms men fikk ikke noe svar. Etter ha ventet over en halvtime så gikk jeg bare å trente selv. Hørte ikke noe fra henne på flere dager. Grunnen til at hun ikke kom var pga hun måtte se noe på tv Greit det men da kan du beskjed å da!!!! Dette har skjedd flere ganger at hun ikke har dukket opp når vi skal treffes. At hun ikke gir beskjed. Sånna venner er det ikke vits i å ha. Er jo en grunn til at hun eks vennine nå.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2010 #11 Skrevet 13. desember 2010 Jeg skjønner deg veldig godt TS, men samtidig ser jeg det veldig godt fra andre sida og. Jeg sliter veldig mye med migrene, som gjør at jeg er en "avlyser" sjøl. Jeg virkelig hater å måtte ringe i siste liten å si at jeg ikke kommer på noe, mye dårlig samvittighet for alle brutte løfter Håper virkelig ingen sitter og er sure på meg for det...
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2010 #12 Skrevet 13. desember 2010 Jeg skjønner deg godt, og har også et par venninner som avlyser litt vel ofte. Hun ene avlyste til og med reise for å besøke meg i siste liten - flere ganger, slik at jeg sto der med alt klart og hadde sagt nei til andre ting. Hun andre er ganske "drømmende" og mange av tingene hun foreslår vet jeg at egentlig ikke kommer til å bli gjort noe med. Men hun avlyser også kafebesøk etc i siste liten, selv om det godt kan være hun som tok initiativet. Har også ei venninne som av og til avlyser i siste liten, men som har endel helsproblemer, og da har jeg jo selvsag forståelse for det. Jeg har også avlyst avtaler om jeg f eks er stuptrøtt, men jeg prøver å si fra så tidlig som mulig. Når man vet hele dagen at man ikke orker, da bør man jo kunne gi beskjed tidlig i stedet for når man egentlig skulle truffet hverandre,
Wonders Skrevet 13. desember 2010 #13 Skrevet 13. desember 2010 (endret) jeg minner min venninde på hva hun gjorde sist gang, og har ikke hukommelsestap. Er jeg viktig husker hun det/ ikke avlyser det. Forglemmelse en gang er forstålig, men ikke om det gjentar seg. Eks på lignende; Hadde en venninde jeg ikke hadde sett på ett år. Hun glemte vår avtale å jeg satt å ventet. Da jeg endelig fikk tak i henne var hun i Sverige å handlet. Så der sitter jeg da -i gokk på en t-banestasjon i snøværet. Skuffa. Sa ikke noe der og da. Men når hun ringte opp noen måneder etterpå var jeg rett på å forklarte hvordan det var å sitte der, å være glemt. Hun hakke ringt igjen, kanskje ikke noe tap for meg Bare litt vondt å konfrontere, men det må gjøres så ikke samme situasjon gjentar seg. Endret 13. desember 2010 av Wonders
Lillemeg25 Skrevet 13. desember 2010 #14 Skrevet 13. desember 2010 Nei dette er ikke noe gøy. Hvert fall ikke hvis man har stelt i stand god middag og leid film osv, så kommer ikke personen opp som du har invitert. Er det sykdom det er snakk om eller en familiekrise så har jeg jo full forståelse for det, men kom det en anna invitasjon som var bedre og gøyere f.eks så er det ganske så frekt å avlyse pga det! Jeg og ei venninne skulle på konsert sammen en sommer. Hadde gledet meg masse men hun avlyste i siste liten pga hun skulle heller på fylletur til sverige med noen andre venner. Og ja bilettene var betalt for (500 kr eller noe) Jeg satt med de og hun sa bare at jeg får finne meg noen andre. Eh ja ikke såå lett når hun avlyste en dag for konserten!
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2010 #15 Skrevet 13. desember 2010 Beste er å la de smake sine egen medisin Avlys rett før dere skal møtes. Så kan de selv se hvor forbanna plagsomt det er!
FantasDick Skrevet 13. desember 2010 #16 Skrevet 13. desember 2010 Jeg er av den sorten som gjerne avlyser uten noen spesiell grunn om avtalen er laget i (for) god tid. Jeg sier dog alltid ifra, men naturlignok ikke dager i forveien. Jeg klarer nesten aldri å holde en avtale som er laget i dagevis i forveien, om det ikke er noe spesielt som å reise bort, konsert e.l. Hvorfor det er slik aner jeg ikke, men jeg føler aldri for å møte folk jeg har planlagt noe med (dagevis i forveien) eller jeg finner på noe annet/noe annet dukker opp eller jeg glemmer det rett og slett. Nå snakker jeg kun om avtaler om å finne på noe, se en film, besøk - helt dagligdagse ting hvor noe egentlig ikke er planlagt.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 14. desember 2010 #17 Skrevet 14. desember 2010 Hva er det med folk? Hvorfor er det så vanskelig å holde avtaler? Jeg har flere venninner og bekjente som stadig vekk avlyser avtaler. Jeg føler at alle gjør det hele tiden og har sluttet å ta det for gitt at en avtale er en avtale. Nå i kveld skulle en venninne komme til meg, og jeg får sms nå om at hun ikke kan fordi hun sov for lite natt til i dag. For ikke lenge siden glemte hun at hun hadde bedt oss på middag... Er det bare meg som opplever dette, og hvordan kan man forholde seg til venner som avlyser alt mulig i siste liten? Man slutter jo å bake kake før noen skal komme i allefall, og har i bakhodet at det sikkert ikke blir noe av. En god ting er at jeg selv har blitt mer nøye på å holde avtaler. Sendte en litt sur sms tilbake om at det var synd hun ikke kunne gitt beskjed tidligere, angrer litt på det, jeg vil jo ikke bli uvenner, men er så lei av at avtaler ikke er verdt noe Herregud hva er det med sånne såkalte venninner? Å komme med så laime unnskyldninger for å bryte er iallefall idiotisk. Hun sov så lite inatt... Hva f.. er det? Syns sånn er så utrolig dårlig gjort jeg og utrolig egoistisk. Man behandler ikke venner så dårlig. Og om man har bakt kake for et besøk som avlyser i siste liten eller at man har kansellert andre planer pga det man har avtalt så er det utrolig frustrerende og ikke minst sårende. Ekte venner stiller opp for hverandre og holder avtaler. Og bryter man sier man ifra i god tid og kommer ikke med dårlige unnskyldninger som bare lyser igjennom at man bare finner på en grunn for å slippe å komme.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 14. desember 2010 #18 Skrevet 14. desember 2010 Huff ja det er så slitomt!! Ikke noe gøy hvis du har satt av hele lørdags kvelden til en vennine også avlyser hun i siste liten Da har jo alle andre lagt planer så da blir du sittendes hjemme alene. Synes det er så respektløst som det går ann å bli. Skal man avlyse må det være en GOD grunn. At man har blitt syk eller noe sånt. Verre er det jo med de som ikke gir beskjed i det hele tatt at de ikke kan møte deg. ÅHH. Bare for ta et eksempel da Jeg og ei vennine(eks vennine nå) skulle trene sammen. Vi skulle møtes på senteret. Jeg satt på en benk og ventet og ventet. Hun kom ikke. Etter 15-20 min med venting ringte jeg henne men ikke noe svar. Sendte sms men fikk ikke noe svar. Etter ha ventet over en halvtime så gikk jeg bare å trente selv. Hørte ikke noe fra henne på flere dager. Grunnen til at hun ikke kom var pga hun måtte se noe på tv Greit det men da kan du beskjed å da!!!! Dette har skjedd flere ganger at hun ikke har dukket opp når vi skal treffes. At hun ikke gir beskjed. Sånna venner er det ikke vits i å ha. Er jo en grunn til at hun eks vennine nå. FY FAEN! Hun måtte se noe på tv????? At det går an!! Og at hun driter i å svare når du ringer og sender melding og ikke gir lyd fra seg på flere dager. For en selvopptatt egoistisk megge. Så bra at du slipper å ha en sånn i livet ditt. 1
Gjest BettyBoop28 Skrevet 14. desember 2010 #19 Skrevet 14. desember 2010 Nei dette er ikke noe gøy. Hvert fall ikke hvis man har stelt i stand god middag og leid film osv, så kommer ikke personen opp som du har invitert. Er det sykdom det er snakk om eller en familiekrise så har jeg jo full forståelse for det, men kom det en anna invitasjon som var bedre og gøyere f.eks så er det ganske så frekt å avlyse pga det! Jeg og ei venninne skulle på konsert sammen en sommer. Hadde gledet meg masse men hun avlyste i siste liten pga hun skulle heller på fylletur til sverige med noen andre venner. Og ja bilettene var betalt for (500 kr eller noe) Jeg satt med de og hun sa bare at jeg får finne meg noen andre. Eh ja ikke såå lett når hun avlyste en dag for konserten! Huff får vondt i meg når jeg leser slikt. At folk kan behandle hverandre på denne måten her...
Gjest Nanette Skrevet 14. desember 2010 #20 Skrevet 14. desember 2010 Hadde også ei venninne som sa at hu sov for lite den natta så da kunne hu ikke komme. Jaja, hu får bare vente til hu får barn tenker jeg... Da må hu nok avlyse mye hun da... Neh, det er for slapt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå