Gå til innhold

nesten flau stemning

Dina_

Anbefalte innlegg

Jeg og forloveden hadde en ganske alvorlig krangel for 3 dager siden (har flere tråder her inne så dere skjønner sikkert hva vi kranglet om).. nå ser det ut som om at vi har glidd fra hverandre..

jeg har vært sammen med han i godt over 2 år nå og vi har alltid hatt sex flere ganger om dagen, men nå er det fullstendig stopp. han ser ut til å miste ereksjonen om jeg tar på han og han har slett ikke tatt på meg i det hele tatt. Dere kjenner ikke vårt forhold, men jeg kan si med sikkerhet at dette er meget uvanlig for oss.

Jeg vet at jeg sa en del grusomme ting til han under krangelen, bl.a at han ikke var særlig lidenskapelig i sengen.. lol.. huff.. det hele er så tåpelig at jeg må le av det.. for han er lidenskapelig.. vet ikke helt hvorfor jeg sa han ikke var det.. men jeg har forsøkt å forklare dette til han så mange ganger de siste dagene, men fremdeles virker det som om at han er fornærmet og nekter å ha sex med meg.

han virker jo på en måte klar siden han får ereksjon og lar meg leke med han o.l men det virker som om at han venter på at jeg skal ta kontrollen. hva tror dere? skal jeg ta kontrollen? jeg kan jo risikere at det absolutt ikke var det han mente og gjøre alt verre.

sukk.. ikke lett når mannfolka er fornærma :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lol.. sorry.. ikke lett å skrive og se tv samtidig..

altså.. han får, men mister den etter ca 1 minutt..

var det oppklarende? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Hva er vitsen med å si slike ting om du ikke mener det? Ord sårer om du ikke har fått det med deg, men på meg virker du som en liten drittunge som synes det er veldig morsomt at han er fornærmet. Han har rett til å bli fornærmet, han har rett til å bli forbanna for du brukte et skitten triks som du burde spart deg for. Skal du krangle med han hold deg saklig eller så kan du vel like godt tie stille.

Uansett bør en tenke over hva en sier, for en skal faktisk kunne stå for det en har sagt, selv i sinne.

Ta å bli voksen du så går det seg nok til, og slutt å si ting du ikke mener selv om du er sint. En vakker dag er han kanskje ikke bare fornærmet i noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var da svært da.. Så mye dere vet om meg utifra et innlegg ;)

Har dere aldri sagt noe dere ikke mente så bokstavlig i en krangel? Og ja, jeg mente at han kunne være mer lidenskapelig, men jeg forventer egentlig ikke mer av han.

Om jeg hadde syntes det var morsomt at han var fornærmet hadde jeg ikke bedt om hjelp til å løse dette her hadde jeg vel? Men nei, jeg brukte ikke noen skitne triks. Jeg sa sannheten. Han har sagt takk for det, selv om sannheten såret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Regner med at det var mer bak denne krangelen enn det som står her på seksualitet? Har jo også lest en tråd om gamle bilder etc. Skjønner godt at det ble en krangel ut av det hele. Og i en krangel, i hvert fall en av den typen hvor temaet kan være veldig sårbart, så blir det ofte sagt ting som en ikke mener.

Har du fortalt han at du ikke ment alt det som ble sagt? Bare hovedtrekkene? Dersom du har det, så får du bare vente til det hele blåser over. Han kommer jo til å roe seg ned etterhvert :wink:

Og det er bedre at han fikk beskjed nå. At du sa klart i fra om at bildene skulle vekk, og at det var visse ting du ville forandre på i senga.

Tror nok det hele vil blåse over ganske raskt. Han trenger bare litt tid til å skjønne at det ikke var ment som en fornærmelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Flott at noen endelig tok seg tid til å skjønne hva denne krangelen egentlig handlet om.. Ja, den handlet om de bildene.. Nakenbildene av ex'en som lå ved siden av senga i flere uker. Og det faktum at han ikke ville prøve nye ting med meg.. Kanskje jeg ble en smule frustrert og sa noe galt, men det kan man lett bli når man tror at forloveden elsker noen andre :)

Ja, jeg har fortalt han at jeg ikke mente det sånn. Jeg har prøvd å gjøre ting for han som kanskje kan muntre han opp.. og det virker som om at han er på gli.. tar vel bare noen dager før alt er tilbake. Han sa tidligere at vi kunne snakke om det i kveld så da får jeg bare vente og se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er da ikke en konkurranse om hvem som såret den andre mest. Jeg tror vi begge to ble ganske såret, og nå er det opp til begge to om vi kan gå videre og bli sterkere av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle
Det var da svært da.. Så mye dere vet om meg utifra et innlegg ;)

Har dere aldri sagt noe dere ikke mente så bokstavlig i en krangel? Og ja, jeg mente at han kunne være mer lidenskapelig, men jeg forventer egentlig ikke mer av han.

Om jeg hadde syntes det var morsomt at han var fornærmet hadde jeg ikke bedt om hjelp til å løse dette her hadde jeg vel? Men nei, jeg brukte ikke noen skitne triks. Jeg sa sannheten. Han har sagt takk for det, selv om sannheten såret.

Hvordan kan du ha sagt sannheten når du egentlig ikke mente det du sa? Unnskyld meg, men du vingler jo frem og tilbake der det passer deg, og det er ikke lett å forstå hva som egneltig ahr hendt og ikke :roll:

Og nei jeg har aldri sagt noe slikt under en krangel, for det er å slå under beltestedet etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest de andre trådene i det hele tatt? Og jeg sa til han at han kunne være mer lidenskapelig som om at det var hans skyld alt som skjedde i vårt sexliv.. noe det jo ikke er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynner å lure på om dere har lest alle trådene, jeg og..

For det første så fant Dina nakenbilder, og bilder av samboeren og eksen hans mens de kysset og det som verre var. Og disse bildene har hun god rett til å reagere på. Det er faktisk ikke vanlig å beholde slike bilder etter et samlivsbrudd, og i hvert fall ikke etter at en har begynt i et nytt forhold.

For det andre, så vil ikke samboeren gjøre en del seksuelle ting, som Dina vet at ikke var noe problem for samboeren og utføre i det forrige forholdet. Når en vet at ens samboer, og hans eks, gjorde disse tingene, og han nå nekter og gjøre disse tingene med Dina(ting som er ganske normale) så er det heller ikke så rart at Dina reagerte på dette.

Etter en del grubleng rundt dette, så ble det til en konfrontasjon. En konfrontasjon som endte i en krangel. Noe slike konfrontasjone, som går på litt sårbare ting, ofte gjør. Om det at det utviklet seg til en krangel er Dinas skyld eller ikke, vet vi ikke. Men det vi vet at skjedde var at ting ble sagt feil, FRA BEGGE PARTER. Dette skjer dessverre i slike krangler. Alle som har hatt en, vet at ting ofte utvikler seg feil.

Dina sier selv at hun sa ting feil, men at i "stridens hete" ble det bare slik. Og han og sa mye feil. Og begge to har såret hverandre. Og det er faktisk ganske naturlig det og. Men jeg tror situasjonen hadde blitt mye verre dersom Dina ikke hadde sagt i fra. Skulle hun bare unngå å si ifra at hun var misfornøyd med sexen? Bare tie om det hele, og så la det komme fram på et mye senere tidspunkt? Og skulle hun bare godta at han har nakenbilder av eksen sin liggende ved nattbordet? Ville dere gjort det?

Det hun har segt er at hun angrer på følgende:

At han ikke er lidenskapelig nok. Dette mener hun var å ordlegge seg feil, selv om dette egentlig er at av problemene i forholdet.

Det hun har bedt oss om, er råd til hvordan hun kan fikse situasjonen. Ikke at vi skal fortelle henne hvor slem hun var som ordla seg feil. Noe hun selv innrømmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest, du høres ut som et hakk i plata.

Jeg er ikke ute etter å konkurrere om hvem som såret hvem mest, jeg er ute etter å fikse dette og ha det bra sammen med forloveden min. Det er alt.

og takk til deg Vigfa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg vet at jeg sa en del grusomme ting til han under krangelen, bl.a at han ikke var særlig lidenskapelig i sengen.. lol.. huff..  

sukk.. ikke lett når mannfolka er fornærma  :ler:

Jeg skal ikke vri kniven om i såret når du ber om hjelp, MEN:

Det er kjipt å dra inn sexlivet i en kangel, det er å slå under beltestedet. Det er ikke rart om han har problemer med selvtilliten etterpå.

:fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at han har problemer med selvtilliten nå, men hva med min? I flere uker gikk jeg og lurte på om han i det hele tatt ville ha meg. Det tærer ganske mye på selvtilliten skal jeg si deg. Spesielt for noen som startet med sex alt for tidlig og på helt feil måte.

Men det er klart.. Han er det viktigste så jeg gjør hva jeg kan for å fikse dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Abelone

Nå har jeg lest tråden sånn passe godt, men kanskje ikke fattet hele saken. Men dere har kranglet, begge har såret hverandre, krangelen har satt spor. Du lurer på hva du skal gjøre.

Mine råd: Be om hans tilgivelse, for at du kanskje er for mistenksom/sjalu/har såret ham/sa ting du ikke mente e.l. Hva du nå synes passer. Tilgivelse er det mest kraftfulle som fins mellom mennesker. Vi har alltid noe å be om tilgivelse for i forbindelse med en krangel. Vær den største personen, og be om tilgivelse.

Bruk tid. Vær innstilt at på å bygge opp igjen noe som er revet ned; tillit, hengivenhet, selvtillit eller hva, så tar det tid.

Husk: man kan aldri kreve kjærlighet, bare gi. Du skal høste det du sår, så ut det gode du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår mellom linjene at jeg må lese litt rundt i forumet for å få hele historien. (Det var noen nakenbilder på ex'en hans innblandet?) Gi meg litt tid til å finne ut av hva som har skjedd! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...