Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble innkalt på møte på nav ang. aap. Har sendt inn søknad, men ikke fått noe svar enda.

Blir man innkalt på møte om man ikke får?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida, du blir nok innkalt på møte uansett. De skal jo ha en tettere kontakt med brukerne enn før, det skal skrives handlingsplan/aktivitetsplan og det skal foretas en arbeidsevnevurdering.

Dette er ingenting å være nervøs for :)

Skrevet

Ok. Så det kan gå begge veier?

Trodde at med legeerklæring så var det nesten i boks jeg. Så dum er jeg. :fnise:

Skrevet

Ok. Så det kan gå begge veier?

Trodde at med legeerklæring så var det nesten i boks jeg. Så dum er jeg. :fnise:

Du må nok fylle ut en egenvurdering også, og behandlingstiden er temmelig lang.. :-/ I allefall i Oslo, var den det.

Skrevet

Egenvurderingen leverte jeg i slutten av okt. begynnelsen av nov. Bor ikke i Oslo og behandlingstiden her ikke ikke så veldig lang etter det jeg har skjønt! Maks 2 måneder.

Skrevet

Jeg også trodde det var i orden når en har levert egenvurdering og fått legeerklæring. Er det ikke sånn a?

Skrevet

Ingenting er i boks selv om søknad er levert og legeerklæring og egenvurdering vedlagt. Nav gjør egen vurdering.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror alle må inn til en samtale. For min del var det bare en gjennomgang av sykdomshistorien min, hva slags behandling som er prøvd ut og hva som er planlagt framover. Fikk en del praktisk informasjon om hvordan behandlingen av søknaden vil skje, hvordan levere meldekort osv - og så fylte jeg ut et egenvurderingsskjema. Etter et par uker fikk jeg melding om vedtak som måtte signeres og returneres - og så var alt i orden.

Etter ca 6 mnd ble jeg innkalt til ny samtale, der pratet vi om hvordan ting gikk osv osv. Synes det er veldig greit at man har såpass tett kontakt!

Jeg hadde forresten to forskjellige veiledere på mine samtaler, og det er UTROLIG hvilken forskjell det var på de... Men alt i alt er jeg utrolig fornøyd med min kontakt med NAV, og jeg er ikke minst veldig takknemlig for hjelpen jeg får når ting er blitt som de har blitt.

• Liker 1
Skrevet

Ok. Så det kan hende jeg ikke får svar på det dette møte da?

Skrevet

Ok. Så det kan hende jeg ikke får svar på det dette møte da?

Nei, du får sikkert ikke et svar på dette møtet. Møtet gir et grunnlag for saken din og vedtaket, så du må nok vente litt til.

Skrevet

Jeg var på flere møter, første gang mente de jeg ikke var ferdig behandlet sykdomsmessig pluss at legeerklæringen ikke var god nok. Siste gangen snakket vi om planene fremover og saksbehandlerne fortalte meg hvilket intrykk de hadde av saken så langt og at de ville instille til utdanning for meg (mitt ønske) men at det måtte avgjøres i plenum før de kunne gi endelig svar. Det er uansett viktig at du er tydelig på hva du vil bruke AAP perioden til, at du vil noe..forståelig nok siden meningen med AAP er å komme seg ut i arbeidslivet igjen. Lykke til :)

Skrevet

Jeg fikk svar i dag og får aap :gjeiper:

Skrevet

Du vil nok bli innkalt til to møter. En gruppeinnkalling i forkant av vedtaket. I tillegg skal det lages en aktivitetsplan dersom du får innvilget aap, dette er et individuelt møte mellom deg og saksbehandler.

Husk at man kan få innvilget aap, men at dette ikke i alle tilfeller er det samme som å motta økonomiske ytelser. I noen tilfeller får man innvilget tid til behandlinger osv.

Skrevet

Da må jeg bare spørre. Hva er aap :sjenert:

Skrevet

AAP = arbeidsavklaringspenger = tidligere rehabiliteringspenger, attføring og midlertidig ufør.

Skrevet

Du vil nok bli innkalt til to møter. En gruppeinnkalling i forkant av vedtaket. I tillegg skal det lages en aktivitetsplan dersom du får innvilget aap, dette er et individuelt møte mellom deg og saksbehandler.

Husk at man kan få innvilget aap, men at dette ikke i alle tilfeller er det samme som å motta økonomiske ytelser. I noen tilfeller får man innvilget tid til behandlinger osv.

Jeg skal tilbake på møte om 6måneder :) Men får aap penger fra og med i dag. Ble kjempe glad når jeg fikk denne beskjeden.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...