Gå til innhold

Hjelp!Bleket etterveksten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til min store fortvilelse har etterveksten min bleket,måtte bytte frisør...jeg har så vondt i hode nå 3 dager etterpå...Det brenner og er rødt...Er nesten redd jeg skal miste håret!

Har aldri blitt bleket rett i hode med pensel,har brukt folie før med farge..Er det fare for at jeg har ødelagt håret på noe måte eller kan det ha skadet hårsekkene e.l??

Jeg må skylle håret hele tida for å lindre smerten..

Veldig glad for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Mulig du har fått en allergiskreaksjon?

hvorfor måtte du bytte frisør?

Høres litt ekkelt ut, men har du prøvd å smøre aloveragele i hodebunnen? det kan lindre svien. Hvis dette varer lenge vil jeg anbefale deg å oppsøke lege

Endret av mekaniker babe
Skrevet

hodebunnen din er nok skikkelig sår ellers har du fått en allergisk reaksjon.. legg en fuktighetskur i hodebunnen for å dempe det litt og er det like ille i morgen, ring legen og frisør salongen( for å fortelle om det og kanskje få igjen penger for legetime+ evt andre kostnader du måtte få pga dette)

Lykke til og god bedring, hilsen en frisør :)

Skrevet

hodebunnen din er nok skikkelig sår ellers har du fått en allergisk reaksjon.. legg en fuktighetskur i hodebunnen for å dempe det litt og er det like ille i morgen, ring legen og frisør salongen( for å fortelle om det og kanskje få igjen penger for legetime+ evt andre kostnader du måtte få pga dette)

Skrevet

Skrevet (endret)

prøv å smør inn hodebunnen din med fuktighetskur, det kan lindre smerten litt.. det kan godt være at du bare har blitt veldig sår ellers har du nok fått en allergisk reaksjon.. gir det seg ikke i morgen, ring legen og salongen ( kanskje du får igjen for lege time + evt kostnader dette måtte bli for deg)

oi, pc'n klikka....

Endret av sinne
Skrevet

Jeg byttet frisør da hun er borte ett år..Ble anbefalt å gå til denne frisøren..Var p ålegevakta i går kveld da jeg gråt og gråt av at det brant i hode..Fikk der en oppløsning jeg skal smøre i hodebunnen 2 ganger daglig..

Skulle komme tilbake dersom det ikke ble bedring i løpet av noen dager..

Ble en dyr frisør time..400 kr for oppløsningen,200 kr for legevakt pluss kjøring i tillegg betalte jeg 1100 kr for timen..I tillegg er håret grått..

Men penga driter jeg i grunn i nå bare håret forblir på hode.

Skrevet

Jeg byttet frisør da hun er borte ett år..Ble anbefalt å gå til denne frisøren..Var p ålegevakta i går kveld da jeg gråt og gråt av at det brant i hode..Fikk der en oppløsning jeg skal smøre i hodebunnen 2 ganger daglig..

Skulle komme tilbake dersom det ikke ble bedring i løpet av noen dager..

Ble en dyr frisør time..400 kr for oppløsningen,200 kr for legevakt pluss kjøring i tillegg betalte jeg 1100 kr for timen..I tillegg er håret grått..

Men penga driter jeg i grunn i nå bare håret forblir på hode.

ta med deg alle kvitteringene tilbake til salongen! det er sykt sløvt om de ikke betaler deg tilbake eller at du får noe kompensasjon for utleggene dine

• Liker 2
Skrevet

det er jo ikke normalt å bruke bleking rett i hodebunn da..sånn egentlig,det er litt uansvarlig av frisøren å gjøre det,vertfall på en ny kunde...

Skrevet

det er jo ikke normalt å bruke bleking rett i hodebunn da..sånn egentlig,det er litt uansvarlig av frisøren å gjøre det,vertfall på en ny kunde...

Det er det da ikke, når man helbleker etterveksten. Da maler de selvsagt med "pensel" ned i hodet. Hvordan ellers skal de få fjernet hele etterveksten?

Og til TS: Bare ta det rolig. Bleking er sterke saker, og man kan lett bli sår og jævli i hodebunnen, spesielt når man helbleker og ikke striper. Dette har skjedd med meg flere ganger, er ikke noe å bekymre seg over. Jeg har fortsatt alt håret på hodet ;)

Skrevet

Det er det da ikke, når man helbleker etterveksten. Da maler de selvsagt med "pensel" ned i hodet. Hvordan ellers skal de få fjernet hele etterveksten?

Og til TS: Bare ta det rolig. Bleking er sterke saker, og man kan lett bli sår og jævli i hodebunnen, spesielt når man helbleker og ikke striper. Dette har skjedd med meg flere ganger, er ikke noe å bekymre seg over. Jeg har fortsatt alt håret på hodet ;)

vet at mange gjør det,men det er jo fare for å få reaksjoner som ts har fått...noe av det første man lærer på skolen er at man ikke skal ha bleking rett i hodebunn.

da må man heller bruke en lysfarge som er beregnet til det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...