Gå til innhold

Billig og enkel middag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her og skriver middagsliste for de neste ukene, men fantasien min er på bunn i dag!

Er det noen som har tips på enkel, og billig middag?

Vi har endel kjøttdeig i fryseren som vi har tenkt å bruke opp.

Skrevet

Hva med:

-spaghetti og kjøttdeig

-Lapsaus med kjøttdeig (kjempegodt faktisk)

-Taco-form (alle ingredienser i en ildfast form og så rett i ovnen)

-Kjøttkaker

Gjest GreenSky
Skrevet

Etter mange år med dårlig råd, er jeg ekspert på billige middager. Foreslår et eller annet med bønner. F.eks potetstappe og tomatbønner. Stekt ris og bønner. Omelett og bønner. Det er sunt og næringsrikt. Og billig.

:vinke:

Skrevet
Etter mange år med dårlig råd, er jeg ekspert på billige middager. Foreslår et eller annet med bønner. F.eks potetstappe og tomatbønner. Stekt ris og bønner. Omelett og bønner. Det er sunt og næringsrikt. Og billig.

Bønner, og potetstappe kan jeg bare glemme, da jeg brekker meg av bønner, og madammen av potetstappe :)

Gjest GreenSky
Skrevet

Vel, hva med poteter? Stekte poteter og stekt egg? Stekte poteter og løk? Bakt potet? Pommes frites? Fløtegratinerte poteter? Potet-burger? Potet-suppe? Masse annet en kan lage av poteter, ikke bare potetstappe. :wink:

Skrevet
Vel' date= hva med poteter? Stekte poteter og stekt egg? Stekte poteter og løk? Bakt potet? Pommes frites? Fløtegratinerte poteter? Potet-burger? Potet-suppe? Masse annet en kan lage av poteter, ikke bare potetstappe.

Stekte poteter, ris og spagetthi bruker vi ofte. Er flink til å bruke rester :)

Vi har nok penger denne mnd, men trenger å spare litt til senere :) Jeg synes det er unødvendig å bruke masse penger på mat, når man får mye godt, for lite :) Er så mye annet å bruke penger på.

Skrevet

Dette er veldig godt:

Arabisk gryte - min versjon.

500 g kjøttdeig

8-10 poteter

1-2 løk

Noen ss tomatpuré

Hvitløk

Oregano

Salt og pepper

Brun kjøttdeigen, ha i hvitløk, tomatpuré og krydder. Dette legges lagvis i en ildfast form med poteter og løk i skiver, det øverste laget skal være poteter. Stekes ved 200 grader i 30-40 min (kjenn på potetene for sikkerhets skyld).

Gjest GreenSky
Skrevet
Vi har nok penger denne mnd' date=' men trenger å spare litt til senere :) Jeg synes det er unødvendig å bruke masse penger på mat, når man får mye godt, for lite :) Er så mye annet å bruke penger på.[/quote']

Helt enig! :rosasmil:

Skrevet

Ikke kjøttdeig, riktignok - men pannekaker er både rimelig og godt!

Skrevet

spagetti?

Gryterett?

Taco?

Enkelt til kjøttdeig

Skrevet

-Gulasjsuppe (kan gjerne lagast emd kjøttdeig! Eller pølser for den del.)

-Grønsaksuppe

-Gryterett med grønsaker

-Fiskepudding i kvit saus

-Fiskekaker i brun saus

-wok (kan vere alt frå nesten gratis til smelldyrt, avh. av kva du wokar :wink: )

-Graut

...og mykje anna. Vår middagsmeny (for tre veker) består av ein heil del fiskemiddagar, men det er fordi me får gratis fisk av pappa (som fiskar sjølv)... :wink:

Skrevet

De grønne middagsglassene til Nestle som heter Kalkun er kjempegode!

det blir ikke så billig kanskje, men godt er det.....

Skrevet

Moussaka!

Du trenger;

Kjøttdeig

en pakke moussaka. f.eks. den fra toro

melk

ost

Ikke VELDIG billig, men... nam!

Skrevet

Omelett - med f.eks. skinkebiter, ost, purre og litt krydder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...