Gå til innhold

Pachabel i begravelse, og ikke bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå i helgen har jeg sett en dansk serie (borgen) og en svensk film (tusenbrødrene) og i begge så blir pachabels canon i d brukt i en begravelse.

Det var den vi egentlig hadde tenkt å bruke i kirken. Er den vanlig i begravelser her i landet?

Er det noen som evt har forslag til annen inngangsmusikk? Her ikke lyst å ha en begravelsesmelodi liksom! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes den passer mye bedre i et bryllup enn i en begravelse. Mange som velger denne når de skal gifte seg :)

Skrevet

Jeg hadde den da jeg giftet meg. Nyyyydelig melodi.

Skrevet

Den er nydelig, og så masse brukt i bryllup at ingen vil reagere med "begravelsesstemning".

Tror ikke den er så mye brukt i begravelser her i landet, men hvis jeg aldri hadde hørt den før og skulle gjettet på hvilken anledning den ble mest brukt i, kunne jeg gjerne gjettet begravelse.

Skrevet

umiddelbart så gir den meg begravelsesstemning, men det er jo sagt at den muligens ble skrevet til bryllup da...

og den skal være en av de mest populære valgene i bryllup, så du blir iallefall ikke alene om saken.

hadde personlig helst brukt den som "ventemusikk" før bruden kommer inn - men hver sin smak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...