MissStiles Skrevet 12. desember 2010 #1 Skrevet 12. desember 2010 Jeg har en pose med en del gamle mobiltelefoner. Kan man fortsatt levere det et sted?
LukaFrost Skrevet 12. desember 2010 #2 Skrevet 12. desember 2010 Alle steder som selger elektronikk tar imot.
Jill Skrevet 12. desember 2010 #3 Skrevet 12. desember 2010 http://www.telenor.no/privat/mobil/tipsognyheter/gjenbrukavmobilen.jsp
MissStiles Skrevet 12. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 12. desember 2010 Takk! Da skal jeg få levert dem!
Hoppetaujenta Skrevet 12. desember 2010 #5 Skrevet 12. desember 2010 Uvitende som jeg er, må jeg spørre generelt: hvordan kan en slite ut mobiler i bøtter og spann? Er de i stykker p.g.a. hard bruk, slenging rundt i vesker og misting i gulv,- eller vil en bare ha en nyere modell som ser "pen" ut? Jeg har min opprinnelige gammel-Nokia ennå, og den virker helt fint.
LukaFrost Skrevet 12. desember 2010 #6 Skrevet 12. desember 2010 Det er vel en kombinasjon. Noen har en jobb som sliter mer på telefonen, andre ønsker nyere modeller til enhver tid. Selv har jeg ikke hatt en telefon mer enn 3 år. Da fikk jeg nye og det var ikke fordi jeg trengete en ny. Den mobilen hadde sikkert holdt en god stund til. Ellers har mine bobiler vært modne for utskifting pga slitaje etter et par år.
Cata Skrevet 12. desember 2010 #7 Skrevet 12. desember 2010 Uvitende som jeg er, må jeg spørre generelt: hvordan kan en slite ut mobiler i bøtter og spann? Er de i stykker p.g.a. hard bruk, slenging rundt i vesker og misting i gulv,- eller vil en bare ha en nyere modell som ser "pen" ut? Jeg har min opprinnelige gammel-Nokia ennå, og den virker helt fint. Feilkjøp og utdatering, tenker jeg. Min første mobil var "steinalder" og måtte lades etter et døgn, så den ble byttet da det begynte å komme mindre mobiler med bedre batterikapasitet på markedet. Så klarte jeg mer og mindre å slite ut en - etter 2 batteribytter overtok min mor den for den var enkel og grei. En ble raskt kassert pga. elendig lydkvalitet. Grei nok i mottakers ende, men jeg hadde fryktelig mye skurring på linja. Og så er et par blitt "parkert" pga at teknologien har utviklet seg . Takker for øvrig for linken i innlegg #3. Returkonvolutt er herved bestilt, for jeg har to gamle som bare ligger og slenger - de skal returneres så snart konvolutt er i havn .
Gjest Blondie65 Skrevet 12. desember 2010 #8 Skrevet 12. desember 2010 *Mine innlegg* Det der med returkonvolutt var regelrett genialt. Dette visste jeg ikke om. Har bestilt jeg også. Min første mobil var drita dårlig lyd, måtte lades hele tiden, etc. Min neste tlf fra Nokia hadde elendig batterikapasitet og da displayet røk ble den etterhvert byttet i en mer moderne Nokia. Denne røk, her var batterikapasiteten om mulig enda dårligere og også her røk displayet. Ble byttet i en Sony Ericcson. Denne hadde fantastisk batteri, men dessverre var tastene håpløse for mine fingre. Da jeg kjøpte ny solgte jeg den gamle. Den nye SE har jeg fortsatt i skuffen, den ble byttet da den begynte å fuske (SIM-kortet bare hoppet ut av sporet). Ble omsider byttet i en nyere SE, denne røk i sommer - et deksel knakk slik at man ikke kan beskytte tastaturet. Denne ble byttet i den jeg har nå. De to siste SE telefonene blir nå sendt til Telenor/Røde Kors når konvolutten ankommer.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2010 #9 Skrevet 13. desember 2010 Uvitende som jeg er, må jeg spørre generelt: hvordan kan en slite ut mobiler i bøtter og spann? Er de i stykker p.g.a. hard bruk, slenging rundt i vesker og misting i gulv,- eller vil en bare ha en nyere modell som ser "pen" ut? Jeg har min opprinnelige gammel-Nokia ennå, og den virker helt fint. * Batteriet må lades irriterende ofte i forhold til da telefonen var ny * Kontaktflatene til knappene blir slitt * Telefonen henger seg oftere pga naturlige fuktskader (regn, fuktige lommer, kulde etc) * Knirking og slarkete deler er en gjenganger Jeg har også gamle nokiaer liggende og slenge (den eldste tror jeg heter 5110), men de er jo helt ræva i forhold til nyere telefoner. En telefon varer evig så lenge du ikke bryr deg om noe av det allerede nevnte.
jolie Skrevet 13. desember 2010 #10 Skrevet 13. desember 2010 Ellers har mine bobiler vært modne for utskifting pga slitaje etter et par år. Hihi, du er mye på tur, skjønner jeg?
Jill Skrevet 15. desember 2010 #12 Skrevet 15. desember 2010 Hyggelig å kunne hjelpe:) Det er ufattelig hva noen mobiler kan tåle egentlig! En mistet jeg i skibakken, den ble funnet og jeg fikk den tilbake og den virket fortsatt. En annen mistet jeg to ganger da jeg kjørte scooter. En var sånn flip-telefon som knakk i det ene leddet slik jeg kunne se rett inn på ledninger, men den virket fortsatt.
redchilli Skrevet 15. desember 2010 #13 Skrevet 15. desember 2010 Jeg vasket min gamle mobiltelefon i vaskemaskinen, og den fungerer enda. Bare 4 tallet er litt treigt! helt utrolig!
Sweetpea25 Skrevet 15. desember 2010 #14 Skrevet 15. desember 2010 Hos Elkjøp her i byen har de slike "bosskasser" for elektronikk like ved ingangsdøren, der det er forskjellige poster til feks. mobiltelefoner, batteri osv..
Jill Skrevet 15. desember 2010 #15 Skrevet 15. desember 2010 Jeg vasket min gamle mobiltelefon i vaskemaskinen, og den fungerer enda. Bare 4 tallet er litt treigt! helt utrolig! Jeg vasket typens 3 måneder gamle telefon og den funket ikke etterpå. Den har jeg fått høre noen ganger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå