Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Syns det er spennende å prøve nye ting når det kommer til huden, og har bestilt en liten flaske med konsentrert tea tree oil.

Den kan brukes til mye forskjellig; dreper balterier i huden, hjelper på forskjølelse, fin mot sopp osv.

Har du hørt om tea tree olje? Har du brukt det før, og i såfall, hvordan virket den på deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri prøvd det selv, men vet det er utolig sterke greier. Mammaen min fikk en kraftig allergisk reaksjon etter å ha brukt det på armene. Tror aldri jeg har sett noen fått en slik reaksjon, hovnet opp noe ekstremt, ble helt rødt og veskete. Måtte dra til legen for å få salver og diverse. Nå tror jeg ikke at alle reagerer slik, men kanskje lurt å bare prøve på et lite område for å forsikre seg at man ikke er allergisk.

Skrevet

Jeg bruke konsentrert Tee trea oil på kviser - hvis de har begynt å komme frem eller hvis jeg har klemt på dem, tar en dråpe på en Q-tips og fører på huden. Funker kjempefint!

Jeg brukte det også for å rense nye piercinger, og jeg hadde alrdi noen problemer med noen av dem :)

Det kan tørke ut huden ganske kraftig, så ta veldig lite på hver gang, ikke smør in store deler av huden med det. Og prøv det på et lite område først (ikke i ansiktet) for å se om du tåler det! (Det skal man jo forsåvidt gjøre med det meste man kjøper..)

Skrevet

Jeg bruker tee-trea olje, det står mye om hvordan du kan bruke det i Grønn og Skjønn boka. Husk å ALLTID tinne den ut med vann! Her i huset er så godt som nesten alt av vaskemidler byttet ut med tee-trea olje, 5-6 dråper i ei bøtte vann og gulvene blir helt fantastike, både fliser, parkett og laminat :)

Skrevet

Jeg prøvde tea tree oil facial mask fra bodyshop idag, og ble helt rød ansiktet. Det svei også når jeg hadde på masken.

Tror man skal være litt forsiktig hvis man han sensitiv hud

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Hei!

Jeg har ikke selv prøvd tetreolje, men etter hva jeg har lest er denne oljen en av de det er vanligst å reagere allergisk på.

Sulosi: finnes det som står i den boken på nett også? Og blir det virkelig rent av bare litt olje og vann? (er blant dem som tenker at man må ha kjempesterk såpe. Fornuften sier en ting, men likevel... :sjenert: )

Skrevet

Har ikke sett om det står oppskrifter på nettsiden, men jeg kan garantere at gulvet blir renere enn om du bruker såpe. Du slipper såpefilmen som blir liggende igjen. I Australia bruker de oljen til renholdet på sykehus og det sier jo litt ;)

Skrevet

Jeg bruker den på kviser etter jeg har klemt på dem, det hjelper mye på å holde bakteriene vekke og unngå en infeksjon. Det er sterke saker så man må være forsiktig. Hvis man er skeptisk til reaksjoner så anbefaler de som selger tetreolje å blande den ut med en nøytral olje. En dråpe per 30ml var det vel.

Funker mot sopp ja, men da blander jeg den med vann. Vasker med en vann og tretreolje blanding også. :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...