Gå til innhold

Teoriprøven og andre obligatoriske ting

Shenti

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid har man på seg til å ta førerkortet etter at man har tatt teoriprøven, glattkjøring og langkjøring?

Jeg vurderer å ta de obligatoriske tingene snart, men så reiser jeg et år til utlandet før jeg får fullført hele førerkortet (ikke tid til nok øvelse før jeg drar), så jeg lurer på hvor lang tid man har på seg etter det... Kjipt å ta alt og så måtte ta det igjen fordi jeg "ventet for lenge".

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Teoriprøven har ihvertfall en gyldighet på tre år, men glattkjøring og langkjøring går vel ikke ut på dato? Jeg har ei venninne som begynte på lappen for tre år siden, og skal begynne igjen nå snart. Hun har så vidt jeg vet ikke fått beskjed om at hun må ta alt på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid har man på seg til å ta førerkortet etter at man har tatt teoriprøven, glattkjøring og langkjøring?

Jeg vurderer å ta de obligatoriske tingene snart, men så reiser jeg et år til utlandet før jeg får fullført hele førerkortet (ikke tid til nok øvelse før jeg drar), så jeg lurer på hvor lang tid man har på seg etter det... Kjipt å ta alt og så måtte ta det igjen fordi jeg "ventet for lenge".

Takker for svar :)

Hei!

Disse obligatoriske timene går ikke "går ikke ut på dato" så lenge de er tatt etter 2005 for da kom det nye regler. Jeg tok alle de obligatoriske timene i 2006, og skal nå ta kjøretimer og oppkjøring. Og trenger ikke å ta dem på nytt:) Så du kan fint ta noe nå og vente med resten til du kåmmer tilbake til Norge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Tok oss teorien for en liten stund siden og 3 år der. Man rekker vel å kjøre opp og gjøre seg ferdig regner jg med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...